Следващото поколение на Volkswagen Golf ще стане първия модел на марката с „умерена” хибридна система. Това съобщиха от ръководството на компанията на симпозиум във Виена.
Става въпрос за добре позната схема за частична електрификация, която германският концерн използва при новото Audi A6, например. Технологията mild hybrid включва двигател с вътрешно горене, стартер-генератор с ремък и 48-волтова литиево-йонна батерия.
Малкият електромотор помага основния двигател при потегляне, като му осигурява допълнителна тяга. Той също така включва двигателя с вътрешно горене при движение по инерция, за да се пести гориво. Според изчисления на Volkswagen, това ще позволи намаляване на разхода с 0,3 л/100 км. Батерията, която захранва не само стартер-генератора, но и традиционните 12-волтови потребители, се зарежда по време на движение с помощта на система за рекуперация на енергията.
Технологията ще се използва при всички версии на следващия Golf, което означава, че модификация само със стандартен двигател с вътрешно горене няма да се предлага. Това не е изненада, защото по същия начин в Audi подходиха с новото A6. Също така при следващата генерация на модела няма да има електрически вариант e-Golf, като вместо него ще се появи напълно нов хечбек на ток – I.D.
По предварителни данни, семейството Golf ше бъде изградено на модернизираната модулна платфома MQB, благодарение на което автомобилът ще отслабне с между 35 и 70 кг. Обемът на багажника ще бъде увеличен до 400 литра.
Освен стандартните модификации в гамата ще влезе версия GTI с мотор с 250 к.с., както и версия R със задвижване на четирите колела, развиваща 350 к.с. Разработката наследващата генерация на Golf струва 1,8 млрд., а други 3 млрд. ще бъдат инвестирани в подготовка на производството.
Снимки: Volkswagen