Японският производител Lexus избра автосалона в Женева за премиера на най-новия и най-малък SUV в гамата си. Моделът се казва UX и заема мястото на хечбека CT200h, който така и не успя да се наложи на пазарите.
Кросовуърът е разработен от същия екип, който е правил и модела CT, като начело на него е жена – Чика Како. Дължината на Lexus UX е 4495 мм и така той е със 145 мм по-къс от модела NX. В същото време японският SUV е с 55 мм по-дълъг от основния си конкурент BMW X1, а разликата с Audi Q3, Mercedes GLA и Range Rover Evoque е още по-голяма. Широчината на UX е 1840 мм, височината - 1520 мм, а разстоянието между двете оси - 2640 мм.
Дизайнът на представения в Женева сериен модел значително се различава от агресивния концептуален прототип, който видяхме в Париж през есента на 2016 г. Острите ръбове и линии са премахнати, а задните врати са получили традиционните дръжки. В конструкцията на UX широко е използван алуминий, като от него са направени вратите, крилете и капакът.
Интериорът представлява виртуална комбинация от прибори, сензорен панел за управление на мултимедийната системи и нестандартни дефектори на вентилацията.
В основата на Lexus UX е модулната платформа TNGA или по-точно нейната версия GA-C, която е предназначена за компактни модели. На нея са построени хибридът Toyota Prius, кросоувърът C-HR и новото поколение на Auris. Отпред окачването е McPherson, а отзад .- двуточково.
При старта на продажбите кросоувърът излиза в две модификации. Базовият Lexus UX 200 ще се предлага с нов 2,0-литров атмосферен мотор Dynamic Force с компресия 13:1 и термично КПД 40% вместо 37% при масовите двигатели. Мощността е 171 к.с., като двигателят работи с новата трансмиссия Direct Shift, съчетаваща вариатор с механична скоростна кутия.
Версията Lexus UX 250h разчита на хибриден агрегат от четвърто поколение. В него влизат нов мотор Dynamic Force, който е с увеличена до 14:1 компресия и намалена до 145 к.с. мощност. Заедно с електромотора мощността на системата е 178 к.с. В този случай в Lexus залагат на вариаторна трансмисия, която е усъвършенствана.
Хибридът може да бъде с предно предавани или със трансмисия E-Four, при която на задната ос е поставен допълнителен електромотор. Той помага за по-бърза реакция при подаване на газ, както и за движение по тежък терен.
Компанията предлага и пакет F Sport, който включва нова решетка на радиатора, 18-цолови джанти, по-релефни седалки и преработено окачване. Продажбите в Европа обаче ще стартира едва през март 2019 г., тъй като кросоувърът все още не е сертифициран по новите изисквания на Стария континент. В компанията са убедени, че именно UX ще се превърне и в бестселър на марката, тъй като ще бъде и най-достъпният като цена модел на Lexus.
Снимки: Lexus
Още снимки в галерията горе