Вход   Регистрация

Служители на Tesla нанесоха нов удар на Мъск

Служители на Tesla нанесоха нов удар на Мъск
 

Работниците твърдят, че производството на Model 3 ще продължи да се бави

Служители на Tesla Motor нанесоха нов удар срещу компанията и най-вече върху имиджа на нейния шеф Илон Мъск. Пред телевизия CNBC те разкриха, че производството на масовия Model 3 няма скоро да достигне планираните обеми. Причината е ниската квалификация на работниците, които на всичко отгоре са принудени да сглобяват батериите за електромобила на ръка.

Служители на Tesla нанесоха нов удар на Мъск

От думите им става ясно, че заводът Gigafactory, разположен край град Спаркс (щата Невада), не разполага с автоматизирана линия за производство на акумулаторите, нужни за Model 3. Така те се правят ръчно, което отнема време. Ръководството на Tesla се опитва да се справи със ситуацията, но не с внедряването на система за автоматизация на процеса, а с назначаването на допълнителен персонал, част от който идва от партньора Panasonic.

Служители в предприятието разкриват и за проблеми с контрола на качеството, заради което по-голяма част от готовите акумулатори напускат фабриката със сериозни дефекти. Използвани от други производители „стрес-тестове” в Gigafactory не се правят. Това е и причината шефът на отдела за акумулаторни технологии Ърнест Вилянова, който работи за Tesla още 2006 г., да напусне компанията.

Проблемите с производството станаха причина само 2000 души да получат през миналата година поръчаните от тях Model 3. Увеличаване на обемите не се очаква, въпреки че Илон Мъск обеща през последните 3 месеца на 2017 г. да бъдат сглобени 1600 бройки. Реално обаче са били направени едва 220.

Заради това съвсем наскоро Мъск премести срока за достигането на производство от 5000 бройки на седмица за лятото на 2018 г. Това ще се окаже сериозен проблем, тъй като повече от 400 000 клиенти са предплатили за електомобила, като са дали капаро от 1000 долара. При подобни темпове на производство, някои от тях може да получат колите си след 200 години.

Все по-скептични стават е експертите. Един от тях – Марк Шпигел от компанията Stanphyl Capital оспори обявената от Мъск стартова цена от 35 000 долара за Model 3. Според него, електромобилът струва поне с 10 000 долара отгоре, тъй като компанията не може да си позволи да произвежда електромоболи, които струват много по-малко от 49 900 долара за базова версия.

„Продажбите на Tesla са много далеч от очакваните 400 000 коли на година, което дори при далеч по-висока цена няма как да донесе печалба на компанията. Мъск го знае отлично”, коментира Шпигел.

Самият Мъск отрича всички твърдения за проблеми, като според него те са дело на конкурентите му. Той е категоричен, че инвеститорите му вярват. А това се доказвава и от покачването на акциите на борсата с 1,3%. Само за последните 12 месеца капитализацията на компанията е скочила с 33,5% и вече достига 58,1 млрд. долара.

Снимки: Tesla

Реклама  


Купи кола

  • Subaru Impreza 2.0 WRX

    111 лв.

    дата на произв. - март , 2002 г., пробег - 180000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Honda Civic 1.6i klima

    4555 лв.

    дата на произв. - април , 2001 г., пробег - 156000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • VW Golf 1.6

    2500 лв.

    дата на произв. - август , 1998 г., пробег - 114220, С.к - Ръчна, цвят - Зелен

  • Toyota Corolla verso 2.2 d4d 6+1

    7400 лв.

    дата на произв. - август , 2006 г., пробег - 118700, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Subaru Impreza 1.5 - ШВЕЙЦАРИЯ

    6800 лв.

    дата на произв. - април , 2007 г., пробег - 143317, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Ford Focus 2.0 HDI ClIMA SWISS

    3750 лв.

    дата на произв. - февруари , 2005 г., пробег - 194000, С.к - Ръчна, цвят - Син

Виж всички обяви

Коментари ( 24 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

А я ти кажи колко е печалбата на другите автомобилни производители и колко дивиденти раздават и колко е печалбата на тесла и колко дивиденти получават акционерите?
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Пирамидата бавно но сигурно започва да се тресе, скоро ще почнат да падат първите каменни блокове. Бих се учудил ако тесла преживее края на 2018.

Аз съм си купил пут опции за януари 2020, така че имам време да чакам фалита. А тесла ще ме направят богат с 2000 долара ще направя над 100000 долара печалба.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: До долния ( преди 7 месеца )

Я Кажи с колко процента са скочили акциите на останалите автомобилни производители като си толкова отворен?
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Защо никъде не пише, че 12% от поръчките са отменени? И в момента са около 440000 хиляди?
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Само за последните 12 месеца капитализацията на компанията е скочила с 33,5% и вече достига 58,1 млрд. долара.

Само за последните 12 месеца NASDAQ е скочил с 65%, а Dow Jones е скочил с 47%, демек Тесла ъндерперформва пазара. Така че айде стига с лъжите.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Хахаха докато всеки може да си купи тесла модел 3, другите автомобилни марки ще са пуснали 5-6 електически модела. Това беше с Тесла фалита е много близо.

А що се отнася до цената за 35 хиляди не можеш да си купиш нищо. Минимула е малко под 50 хиляди и това е цена без ДДС! Така че поредната лъжа на Мъск излезе на яве.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Голям балон е тази Тесла, ще изчезне като автомобилостроител.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: Fermera ( преди 7 месеца )

То пък CLA е един Мерцедес.Той е по скоро Рено.А най-доброто CLA е Infiniti Q30.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 2

от: Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )

Няма нормален човек, който да не иска Мерцедес!

Тесла 3 е всичко друго но не и готин - тотално дърво!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 8  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Да ама хората не искат мерцедес, а готини електрически коли и тесла 3 е най-изгодния вариант.
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 6  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Докато последните клиенти си получат колите вече ще са измислили антигравитационни превозни средства ;Р
Отговори
 
+9
 

Положителни: 11  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

В САЩ модел 3 струва колкото мерцедес CLA- даже май 2-3 хиляди долара повече. Странен зомбар трябва да си за да чакаш 2 години за нещо което въобще не се знае дали ще ги направят след като за същата сума може да имаш чисто нов лъскав излязъл от заводът мерцедес-бенц.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 12  Отрицателни: 6

от: Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )

Само дето не могат да стигнат и 400 на седмица в момента :) Трябваше да прави по половин милион автомобила годишно за да излезе на минимална печалба. Вече има над 10 000 човека изтеглили депозита си, на никой не му се чакат 5 години за кола, то Ролс Ройс изпълнява индивидуалните поръчки по-бързо :)
Отговори
 
+3
 

Положителни: 8  Отрицателни: 5

от: Калкулатор ( преди 7 месеца )

400 000 поръчки разделени по 5000 бройки на седмица прави 80 седмици или година и половина.
Иначе казано, до 2020 ще изпълнят заданието.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 8  Отрицателни: 3

от: FenIX ( преди 7 месеца )

Много жалко ако Мъск използва Тесла за да създаде пирамида подобна на тази на Мейдоф ;/
Отговори
 
+6
 

Положителни: 10  Отрицателни: 4

от: pena ( преди 7 месеца )

"Тая платен статия излезе преди десетина дни в Блумбърг..."

Не Блумбърг а CNBC. Блумбърг са доста про-EV и про-Tesla.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: Бацката ( преди 7 месеца )

Тая платен статия излезе преди десетина дни в Блумбърг...като резултат акциите на Тесла скочиха с 10%
Отговори
 
+6
 

Положителни: 11  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Проблемите с производството на модел 3 станаха вече банални в медийното пространство. За модел S и Х не се чуват подобни неща. Странно.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 12  Отрицателни: 1

от: Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )

Хахаха инвеститорите сериозно ще горят - холяма пирамида направи Свети Илон брилянтен мошенник се оказа :)
Отговори
 
+1
 

Положителни: 9  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Самият Мъск отрича всички твърдения за проблеми, като според него те са дело на конглокентите му. Той е категоричен, че инвеститорите му вярват. А това се доказвава и от покачването на акциите на борсата с 1,3%. Само за последните 12 месеца капитализацията на компанията е скочила с 33,5% и вече достига 58,1 млрд. долара.

Тук някъде е заровен кокала.Инв. му били вярвали и затова всичко е ок...
Пак казвам Тесла е страхотно творение,само да не беше американска....
Отговори
 
  0
 

Положителни: 6  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Потърсете 2170 battery cell pack за да разберете за какво става въпрос.

Тези клетки се слагат във всички нови модели на Тесла.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 3

от: Глупости. ( преди 7 месеца )

Това е фалшива новина, най вероятно пусната от петролното лоби!

Батериите (клетките) се произвеждат 100% автоматично на роботизирана поточна линия.
Мисля че капацитета в момента е над 500 батерии в минута.

Ръчно се сглобяват само кутията със модулите (8) във която се намират клетките, охлаждането и електроннния модул който управлява батерията.

Но Мъск обяви че в близките месеци целия процес ще стане напълно автоматизиран. Именно затова сега наемат квалифицирани служители от Панасоник.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 10  Отрицателни: 13

от: Г.М.Димитров ( преди 7 месеца )

Покажи Коментара
Що пишете глупости кой прави батерии за автомобил с робот!
Отговори
 
 -16
 

Положителни: 2  Отрицателни: 18

от: popa ot razgrad ( преди 7 месеца )

Мъск продължава да рита срещу ръжена...да видим докога...
Отговори
 
+14
 

Положителни: 20  Отрицателни: 6


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising