Вход   Регистрация

10 грешки при покупката на автомобил

10 грешки при покупката на автомобил
 

Ето как може да се избегне допълнително харчене на пари

Покупката на автомобил – чисто нов или втора употреба, е сериозен ход за всеки човек. И затова тя трябва да бъде добре обмислена предварително. Експертите от Top Auto направиха списък от 10-те най-често разпространени грешки при придобиването на кола.

10 грешки при покупката на автомобил

1. Необяснима любов към определена марка

Когато се готвите да похрачите десетки хиляди евро (или лева) за покупката на нов автомобили, емоциите трябва да останат на заден план. Ако купувачът се интересува само от една и съща марка, той няма как да направи рационален избор, тъй като не обръща внимание на другите коли. А те могат да бъдат по-добри, по-надеждни и по-евтини. Необходимо е човек да се абстрахира от това и внимателно да сравни различни автомобили.

2. Отказ от тест-драйв

Тест-драйвът е един от най-важните моменти при избора на автомобил. Много коли изглеждат отлично на снимки или на видео, но само по време на пробното шофиране могат да бъдат открити недостатъците или приемуществата. Много е важно тест-драйвът да не бъде кратък. Минимумът е поне 30 минути, за да може човек да придобие ясна представа за автомобила.

3. Пазарене и вежливо отношение свалят цената

За да може да бъде направена добра сделка, трябва подробно (и най-вече вежливо) да бъде разпитан търговеца, който продава колата. Много от дилърите умишлено не съобщават какво могат да направят за клиента си – най-вече като отстъпка или добавяне на допълнителни опции.

4. Кредит на сляпо

Много от продавачите се стремят да насочат вниманието на клиента към това колко малка е месечната вноска за автомобила, като пропускат да обяснят всъщност колко ще излезе накрая покупката, както и дали кредитът може да бъде погасен предсрочно. Трябва да се знае, че купувайки кола на лизинг, винаги се плаща повече от нейната реална цена. Както и че месечната вноска не е единственото, което клиентът плаща.

5. Промоция вместо харесания автомобил


Автомобилните компании често предлагат различни промоции, като твърдят, че това са най-добрите условия на пазара. И затова се случва, клиентът да отиде в салона за един автомобил, а да се върне с друг, тъй като той излиза по-евтино. Лошо няма, но все пак преди покупка, човек трябва да бъде напълно наясно какво иска – качествен автомобил или ниска цена.

6. Пренебрегване на безопасността


Необходимо е да се знае, че най-добрите инженери в света постоянно работят, за да направят колите по-безопасни. Опции като ESP, ABS и въздушни възглавници са задължителни, тъй като са най-доброто нещо, за което клиентът дава парите си. Спеставянето от тях е огромна грешка, защото придвижването с автомобил си е опасно нещо.

7. Какви опции не са нужни?

В наши дни автомобилът се е превърнал в източник на комфорт и лукс. Производителите постоянно измислят допълвнителни уловки, за да привлекат вниманието на клиентите. Затова преди покупка човек трябва да проучи от какво има нужда. Например, дали подгряването на седалките или на огледалата не е излишно. Все пак всички допълнителни екстри повишават цената и отказът от някои от тях съответно спестява пари.

8. Проверка в сервиз на колата на старо

Автомобилите на старо обикновено изглеждат добре, но често имат дефекти, които няма как да бъдат видяни с просто око. Затова е задължително при покупка на такава кола, тя да бъде внимателно проверена в сервиз. Да, това ще струва пари, но пък ще спести много средства и нерви след това. Добрият механик се нуждае само от час, да да открие проблемите на едно превозно средство.

9. Изкупуване на стария автомобил


Много търговци предлагат да изкупят обратно старата колата на клиента, като съответно парите за нея бъдат вложени в новия автомобил, който те продават. Основната уловка тук е, че старата кола се оценява по-ниско от реалната стойност, която има. Така че клиентът е на загуба, при това сериозна. Затова и по-добре е той сам да продаде стария си автомобил и едва след това да се ориентира към покупка на друг.

10. Удължената гаранция увеличава разходите

Дилърите често предлагат да увеличат гаранцията на новия автомобил, като срещу това се доплаща. Трябва обаче внимателно да се помисли върху тази оферта, защото по този начин продавачът обвързва клиента с подръжката на колата и го кара да прави ремонти, които понякога не са нужни. Трябва да е ясно – голямата гаранция на нов и надежден автомобил е сигурен начин за измъкване на още пари от клиента.
 

Реклама  


Купи кола

Виж всички обяви

Коментари ( 25 )

Напиши коментар Влез

от: none ( преди 10 месеца )

Колеги, вие ако искате можете да си завещаете колите и на внуците си, но в нормалните държави, служебна кола се кара 3 години, а лична 5, след което се взима следващият модел. Факт е че във въпросните държави (Германия, Франция), за тези години колата изминава по 300+К километра, а в БГ до 150К, затова аз сменям коли на 8 години. В момента, кола за 50К лв. е с повече и по-съвременни екстри от премиум 2011 година за 150К лв. (говорим за системи за разпознаване на знаци, самопаркиране и т.н.)
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 0  Отрицателни: 3

от: Хаха ( преди 10 месеца )

Ново Санта Фе за 40 000 лв.??? Егати самодейците пишат тука....Най-евтината версия с предно предаване и механични скорости е 68 000. Топ-модификацията премиер - 4х4, автоматик е 93 бона. А ако искаш дългата база става точно 100!
Отговори
 
+6
 

Положителни: 8  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

Ама верно тук се говори много наизуст. В немския представител базовото Санта Фе е 35К евро. Бензиновото е 32 ама в България не продават такива. А топ версията е 48600 евро. Тия цени са доооста далече от 40К лв. Ама нищо де - продължавайте да търсите нов СУВ за 40К.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: До долния ( преди 10 месеца )

Ей много специалисти тука как се купуват чисто нови коли и после като се събудят, краката им отвити. Хахахахаха
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

Цакат ви защото не сте информирани и искат да си продадат наличните коли от паркинга. Първо проучете в нета нива на оборудване, двигатели и т.н. Второ, конфигурирайте си автомобила с точно избраните опции и цветови/салонни конфигурации които са ви на кеф и бъдете готови да изчакате 2-3 месеца.

Ама не, българина веднага скача на "новото си е ново" дето е в шоурума или паркирано пред дилъра и след това разбира че са му пробутали най-базовата гола чиния – бяла/черна, с платнени седалки...
Отговори
 
+8
 

Положителни: 10  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

Значи българите са най-големите ***, да не казвам какви.
На нас ни пробутват най-базовото за 75к лева ~ 38-39k евро,
а в Германия фул-опцион ~ 32k евро.
И двамата сте прави, въпроса е защо се получава така ?
Защо нас ни цакат?
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

Ами влез в сайта на официалния представител и ще видиш че най-базовото Санта Фе е 75К лв. Май ти си говориш наизуст. Изобщо интересувал ли си се как вървят цените на новите коли. За 40К лв можеш да вземеш добре оборудвано Поло/Клио или опоскан Голф/Меган. Нов СУВ за тия пари няма
Отговори
 
  0
 

Положителни: 4  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

Покажи Коментара
Не те знам, какво говориш, какво търсиш, на къв се правиш, но аз по-скъпа от 32к ЕВРО не видях.
Това е 2018 година, фулл опции.
Това е Хюндай, да не е Рейндж Ровър.
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 2  Отрицателни: 9

от: Радев ( преди 10 месеца )

40K, ама в евро. Ако ми намериш чисто нова за 40 000 лева - в понеделник ти броя сумата.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 9  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

Глупости са "след 6 години всяка кола била морално остаряла и трябва да се маха". Нова кола от по-висок клас (от 100к нагоре) спокойно може да се кара 15 години и 400-500 хиляди километра, ако се обслужва стриктно и се пази в гараж. Факторите простотия и гъзария пораждат други решения, но за това време ти ще си сменил 4-5 сапунерки, а аз ще имам бъдеща класика зад която хората ще се обръщат.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 9  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

Покажи Коментара
Санта фе-то нов струва 40к, ти ми говориш на 4 години са я оценили за 35к. И то Хюндай.
И ти като някой хора, сам си измисляш, сам си вярваш.
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 5  Отрицателни: 11

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

Стара кола, дори и нов внос – задължително да се покара на загрят двигател и е желателно да се "изпъне" с пълна газ на безопасна отсечка. Така моментално се разбират най-важните неща – колко "вътък" има в мотора, пуши ли, превключва ли добре скоростите, пази ли стабилна температура, странни шумове и вибрации и т.н. Луда работа е да купиш 10-15 годишна кола само с един оглед и едно кръгче в паркинга.
Отговори
 
+13
 

Положителни: 13  Отрицателни: 0

от: Радев ( преди 10 месеца )

Миналата година мой приятел смени 4-годишен Хюндай Санта Фе за ново Инфинити Q70. Пазарната цена на хюндая беше 30 000 лева - в инфинити му я оцениха на 35. Отделно му продариха и 4 нови зимни гуми с лети джанти 18'. Така че не на всякъде те щавят.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 10  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

Колата я беше взел един чех мърляч / оказа се че са същите цигaни като българите / и не я поддържаше изобщо докато не го остави на пътя. Изкара 35 хиляди с едно масло / смените са на 15 /.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 10  Отрицателни: 1

от: до Анонимен ( преди 10 месеца )

В каква фирма работиш, че 2 пъти пропускате смени на масло...
Отговори
 
+12
 

Положителни: 12  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

Интересно ми е каква точно Тойота има турбо за 7 хиляди.

На служебна Октавия след пропуснати 2 смени на масло гръмна турбо и фирмата си плати за ремонта - беше под 2000. Става дума за PD-TDI 1.9
Отговори
 
+2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 2

от: Джамбазин ( преди 10 месеца )

Нема да тропа, нема да лопа! Качваш се и караш... към сервиза...
Отговори
 
+3
 

Положителни: 6  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

Покажи Коментара
Е то като си купил Трошота е нормално да се счупи турбото. Тя си върви с удължена гаранция, даже е хубаво да се направи и на удължената гаранция още една. нова кола - счупено турбо 7 бона, ако сметнеш каква ушивка е...... затова взимам 2-3г. вече паднала на половина цена, с по евтино каско и части, нормално турбо е 1000 леа, ама то сигурно Трошотата и мотора е сдухала
Отговори
 
 -10
 

Положителни: 3  Отрицателни: 13

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

"кола на старо никога вече.само нови от автосалон"

Това има смисъл ако ще я караш. Ако правиш по 5-10 хиляди на година си е доста набутващо - тогава по-добре върната лизингова на под 100 хиляди км.
Отговори
 
+18
 

Положителни: 20  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

10. Удължената гаранция увеличава разходите

При масовите марки смяна консумативи в фирмен сервиз не е много по-скъпа от кварталния майстор - примерно 100 лева отгоре на смяна.

Едно проблемче да изскочи по време на удължената гаранция и си си избил и нея и по-големите разходи за консумативи.

Вече при премиум брандовете смяна на консумативи може да бъде дори 4-цифрена сума.
Отговори
 
+15
 

Положителни: 15  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

за 5-6 години морално остаряла ли да не би новите да са измислили триъгълни гуми или да вървят без гориво никога нова кола от автосалон по голямо набутване от това няма
Отговори
 
+7
 

Положителни: 19  Отрицателни: 12

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

9. Изкупуване на стария автомобил

Това както се оказа не винаги е вярно - наскоро официалния дилър изкупи за 6800 кола която на пазара можеше да се продаде за максимум 6000.

Странно е защото обикновено здраво работят клиента но този път цената им беше над пазарната. Клиента е физическо лице а не корпоративен клиент!
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

кола на старо никога вече.само нови от автосалон
Отговори
 
+7
 

Положителни: 16  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

Браво уе машини!!!
Купих си Тойота преди години.Направих си удължена гаранция (загуба на пари). По неясни причини се счупи вала на турбината и се наложи да се купува ново турбо. В дилър на Тойота ми обявиха цена от около 7000лв.Удължената гаранция покри ремонта.
Каква загуба на пари само.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 19  Отрицателни: 3

от: none ( преди 10 месеца )

Браво на Аутомедия за статията! В допълнение мога да кажа, че 30 мин са крайно недостатъчни за да се добие представа за даден автомобил. Преди покупка на автомобил, аз лично задължително го тествам за поне 1 уикенд. Лошото е, че повечето дилъри не предоставят тестов автомобил за толкова време, но може да се вземе рент-а кар например. И най-важното: каквато и кола да си купи човек, след 6 години тя ще е морално остаряла и ще трябва да се замени с нова, така че трябва да с харчи разумно ;))
Отговори
 
+11
 

Положителни: 19  Отрицателни: 8


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising