За краткото си съществуване компанията Tesla бе издигната буквално в култ, като мнозина вече е я сравняват дори с Apple. За щастие (или за нещастие), няма нищо необикновено в нейните коли – те се сглобяват на планетата Земя, при това от обикновени хора. Което означава, че имат производствени дефекти. Ето кои са най-сериозните от тях, събрани на едно място.
Плат вместо алкантара
Първите клиенти на Tesla Model 3 с допълнителен пакет (в САЩ той струва 5000 долара) се оплакаха, че вместо обещаната им алкантара в салона се използва обикновен плат. Той дори не изглежда скъпо и красиво, както е в рекламните клипове на ковпанията. Оплакванията са доста, като клиентите твърдят, че са поръчали други автомобили.
Лошо закрепена задна седалка
Проблемът със седалките е често срещан при Model S, а наскоро се появи и при кросоувъра Model X, като се наложи 11 000 бройки от него да бъдат вкарани в сервизите за ремонт. Оказва се, че средната от задните седалки при катастрофа не остава на едно място. От компанията твърдят, че това се случва само, ако креслото е претоварено, но все пак помолиха колите да бъдат закарани в сервиз за проверка.
Течащ покрив
Този дефект бе открит от журналисти от при първото им запознанство с Model 3 през миналата година. Оказва се, че каросерията на автомобила не е достатъчно твърда и пропуска вода. При началото на масовото производство проблемът беше отстранен.
„Умни” задни врати
Когато Tesla обяви, че серийният Model X ще получи врати тип „криле на сокол”, с каквито беше оборудванп концептуалниятт прототип, мнозина експерти предрекоха, че това ще е сериозен проблем. Те познаха – вече има редица случаи, в които клиентите закарват колите си на ремонт заради прекалено „умните” врати. При някои от машините вратите не се затварят заради проблем с електрониката, а при други пропускат вода, която залива задните пасажери.
Замръзващи стъкла
Собствениците на Model X предупреждават – ако си купите този автомобил, не отваряте рязко вратите, когато навън е студено. Стъклото е баз рамка и често замръзва за уплътнението. В някои случаи то дори така залепва за хромирания кант, че директно го изтръгва.
Отказващи климатик и автопилот
Системата за автономно движение на Tesla засега работи само в бета-режим и от компанията изискват да не се пуска волана, тъй като това може да доведе до аварийна ситуация. Известни са редица случаи, в които системата Autosteer се изключва, без да има причини да това. Проблем е и автоматичният климатик, който понякога се включва едва, когато в салона стана прекалено топло.
Двоен образ на ветруопорното стъкло
Една от особеностите на Model X е панорамното ветроупорно стъкло, което според Tesla е най-голямото, поставяно на сериен автомобил. Неговото създаване е струвало много време и много пари, но въпреки това има сериозен недостатък – при определени условия се получава ефект на раздвояване на образа. Проблемът не е толкова сериозен, но кара шофьорът да бъде нащрек.
Откачащи се кори на вратите
Дефектът беше открит още при Model S, след като вратата на возещия се отпред пасажер започна да издава странни звуци. При някои от електромобилите се появи и друг проблем – времето между дърпането на лостчето на вратата и сработването на механизма е прекалено дълго.
Жълти черти на екрана
За този проблем съобщи собственикът на Tesla Model S – Тайлър Мартин. Според него, именно 17-инчовият сензорен дисплей показва нивото на технологиите, които използва компанията на Илон Мъск. Дефект с екрана действително има, но той е лесно отстраним.
Снимки: Tesla, Motor