IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Джип, миниван или комби - кой е най-добрият семеен автомобил?

И трите конструкции имат своите плюсове и минуси, но коя е с най-доброто съотношение

Джип, миниван или комби - кой е най-добрият семеен автомобил?

Семействата с деца са може би една от най-специфичните клиентски групи, що се касае до избора на автомобил. По обективни причини тези хора имат специални изисквания към колите, а с развитието на автомобилните сгемнети същите изведнъж се оказаха изправени пред три основни избора на купе. Всеки един от тези варианти има своите плюсове и минуси, но всички те предлагат достатъчно място за багаж, сигурност и приятен външен вид. Дали е само въпрос на вкус или трябва внимателно да претеглим основните добротели на всеки един от тези три класа? И така, кое е най-добре да изберат младите родители? SUV, миниван или доброто старо комби?

Джип, миниван или комби - кой е най-добрият семеен автомобил?

SUV: Традиционният избор на футболните майки

В последните две десетилетия SUV автомобилите буквално заляха пазара, а в Щатите автомобилите от този тип бързо станаха символ на състоятелните майки, които карат синовете си на футболни тренировки. Защо хората се влюбват в SUV автомобилите? Защото те са големи, предлагат обширно вътрешно пространство, изглеждат сигурни, а и разполагах с 4 задвижващи колела, така че дори детето ви да тренира ски, да не закъснеете да го закарате до пистата.

Проблемът е, че SUV-тата понякога са ненужно големи, което затруднява паркирането. Освен това са доста тежки, което пък принуждава създателите им да ги екипират с големи двигатели, което пък от своя страна води до реализирането на доста незавиден разход на гориво. Пък и голямото купе резултира в ниска аеродинамична ефективност, което допълнително влошава разхода на магистрала.

Факт е, че задвижването на четирите колела е удобно и практично решение, но също така е факт, че сервизирането на тези системи може да бъде доста скъпо, а и колко често ще имате реална полза от 4х4?

От друга страна обаче получавате доста добър, агресивен и внушителен външен вид. Имате и висока позиция на седене, която ви дава доста голям обзор, както и допълнителна доза самочувствие зад волана. Ако пък се случи така, че изпитате остра нужда да си купите каравана, половината от задачата вече е налична - имате с какво да я теглите.

Пазарът на SUV автомобили се разви в такава степен, че компаниите започнаха да експериментират. Така се появиха кросоувърите, които имат всичко, с което SUV моделите се гордеят, но в комплект с по-малък и икономичен двигател и предно задвижване. Въпрос на вкус, приоритети и цена.

Джип, миниван или комби - кой е най-добрият семеен автомобил?

Миниван/MPV: Товарен ван, който обича децата

Минивановете имат ключова роля в модерната семейна мобилност. Тези превозни средства произхождат от товарните ванове, само че са адаптирани да превозват хора и техния багаж. В днешно време те са базирани върху платформата на леки автомобили имат привлекателен дизайн, а вътрешното пространство е огромно и предлага десетки решения за организиране на вещи от всякакъв характер. Често, минивановете се използват и от бизнесмени, които ги превръщат в супер луксозни мобилни свои офиси.

Мнозина смятат MPV автомобилите за единствените специално проектирани за превозване на големи семейства модели. В подкрепа на това твърдение те често предлагат хитроумни решения, които улесняват ежедневието. Някои от тях имат плъзгащи се задни прати, които превръщат достъпа до интериора в детска игра. Както вече стана ясно, тези практични превозвачи на хора са базирани на леки автомобили, което означава че се задвижват от техните компактни и икономични двигатели. Аеродинамиката също доста се доближава до стойностите, които сме свикнали да виждаме в спецификацията на леки автомобили.

При MPV моделите клиентите получават и най-доброто съотношение между външен размер и интериорно пространство.

Минивановете обаче губят точки спрямо SUV-тата по отношение на външния вид. Да, в днешно време дизайнът им съвсем не е скучен, какъвто беше в миналото, но все пак наподобяващата маршрутка конструкция не се харесва на всички хора. Пък и с едно SUV можеш да си еднакво адекватен, пред училището, пред супермаркета, на бизнес среща, а защо не и на паркинга на луксозен хотел. При минивановете ситуацията не е толкова просто. Те сякаш крещят - голямо и шумно семейство.

Джип, миниван или комби - кой е най-добрият семеен автомобил?

Комби: Най-близкото нещо до нормален автомобил

За разлика от SUV и MPV автомобилите, доброто старо комби не харчи толкова много гориво, тъй като то не се различава много като размери и тегло от седанът, на който обикновено е базирано. Комбитата са любим автомобил на германците, а това трябва да ни говори много, тъй като те обичат да карат бързи и ефективни автомобили по своите високоскоростни аутобани, като същевременно имат място за целия си багаж.

Като обем, багажникът на комбито не се различава кой знае колко от този на SUV автомобил например, но основният му плюс е ниският праг на товарене. Това означава, че при джиповете детската количка трябва да бъде вдигната доста по-високо, за да влезе в багажника. Почти всички днешни комбита могат да се поръчат със задвижване на четирите колела, което е още един плюс на сметката на класическия модел. Най-просто казано, комбито се усеща, изглежда и харчи като стандартен автомобил, само че ви позволява да натоварите много повече багаж, при това по-лесно.

Колкото до минусите - мнозина изобщо не харесват външния вид на тези автомобили и ги свързват с провинциалния начин на живот. Комбитата са една идея по-универсални автомобили от минивановете, но все пак всички ще знаят, че ходите на море с минимум 4 куфара, комплект за копаене на дупки в пясъка, както и надуваем крокодил. Което за някои хора не е много примамливо. Хубавото е, че ако искате да си го върнете на собствениците на SUV на магистралата, винаги можете да го сторите. Особено ако сте собственик на Audi RS6 Avant, например.

Снимки: Производителите

 

Тагове: suv
0 от 500
  • #11
    29 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Джип само нов, иначе разходите му стават много големи. Иначе долния селянин с киселото грозде сигурно каеа някой 15-20 годишен джип-таралясник и вече е голямата работа, селяния до шия!
  • #10
    6 rate up comment 39 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    който не може джип му е кисело гроздето.никакви катафалки--комбита или невзрачни ванове за да си слагат селяците киселото зеле
  • #9
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Напълно съгласен с Комби. За всеки е индивидуалноСамо 4х4 го намирам за излишно, но там зависи от климатичните условия и кс.
  • #8
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Комби ( преди 6 години )
    Колегата по-долу, който споменава Outback е много прав. Това е една от най-практичните автомобили. Не само, като семеен, но и по принцип. Изключително здрав, сравнително икономичен, огромен, с най-доброто 4х4, голям клиренс, при всякакви условия ще те измъкне където и да си извън пътя.
  • #7
    9 rate up comment 5 rate down comment
    доволен ( преди 6 години )
    А да и да добавя разход: 6.5 -6.7 на 100 с пуснат климатик, така че съм предоволен от шевролета, хубава визия, почти не му личи че е комби, не е като другите масови комбита с издължена задница и не на последно място частите не са скъпи като на ауди , мерц и бмв, засега никакви ремонти, но е и почти нова на 35 000
  • #6
    28 rate up comment 0 rate down comment
    Комби ( преди 6 години )
    Няма как да се каже кой е най-добрият семеен автомобил по простата причина, че при всяко семейство е индивидуално. Зависи от броя на семейството, къде живеят, къде пътуват, домашни любимци имат ли, какъв багаж возят и т.н. Зависи и от характера на главата на семействато. Някои са практични хора, а други са гАзари и приоритетите са им други. Може вътре да са кото сардели в консерва, но отвън да изглеждат добре. За мен най-практичното и икономически целесъобразно е комбито 4х4.
  • #5
    8 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ей това БМВ на снимката е перфектният сенееб автомобил за мен, но за съжаление цената му не е по джоба на средният българин
  • #4
    7 rate up comment 29 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Шевролет Круз комби дизел 130к.с. с чип 165 к.с.! Спортно комби с къса и ритната задница. 160-170 на магистрала Тракия с постоянна скорост в лявата лента и влизане в средната само при даване път на по-бързо каращи обикновено с мощни джипки Туарег, БМВ, Ауди, Ленд Ровър, Мазда х7 и т.н иначе другите по-нежните нямат шанс като увелича и подържам 180, явно почват да им харчи яко и се отказват. Намалявам на 140 само преди Пловдив, Ст. Загора там където има патрулки
  • #3
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да не говорим, че комбитата от по-високия клас задължително имат самонивелиращо се задно въздушно окачване, така че колкото и да ги товарите, никога да не "клякат". Това доста допринася и за возията. Е-класа комби със задно въздушно окачване вози доста по-добре от седан със задно пружинно окачване. Нови тези комбита струват поне 3-4 хиляди евро над същия седан, а далаверата е, че на вторичния пазар са по-евтини щото "гъзарята" не ги искат.
  • #2
    16 rate up comment 14 rate down comment
    :) ( преди 6 години )
    Субару Outback е колата.