IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes сменя V6 с редови двигател

Той ще се произвежда редом до 4-цилиндровите агрегати и ще бъде по-ефективен

Mercedes сменя V6 с редови двигател

 Съвсем скоро Mercedes-Benz ще смени всички свои V6 двигатели с нови 6-цилиндрови редови техни аналози. Информацията бе изнесена от Ола Калениус, шеф на отдела по проучване и разработка на германската компания. В свое интервю Калениус обясни, че новият 6-цилиндров редови двигател на компанията ще носи заводското обозначение M256 и в различни модификации ще се озове под капака на много от сегашните и бъдещи модели на компанията. Причината за взимането на това решение е от проста, по-проста и отново касае т.нар. “даунсайзинг” или тенденцията за намаляване на работния обем на двигателите.

Mercedes сменя V6 с редови двигател

Според Калениус новите 6-цилиндрови редови двигатели на Mercedes ще се произвеждат на същата поточна линия, където се сглобяват и 4-цилиндровите мотори на компанията, тъй като двата типа мотори са почти идентични като конструкция.

“Тъй като 4-цилиндровите двигатели доминират световния пазар на двигатели в момента, намираме още по-голям смисъл да преследваме по-проста конструкция,” коментира Калениус пред американското издание Road and Track. “Това е в пълно противоречие с предишната ни стратегия да развиваме V8 и V6 двигатели, които споделят една и съща концепция. Сега същото ще сторим с 4- и 6-цилиндровите си двигатели. И при двата вида двигатели горивната камера е на практика една и съща, а диаметърът на цилиндрите е еднакъв (90 мм), което ще ни позволи да ги произвеждаме на една и съща поточна линия.”

Mercedes сменя V6 с редови двигател

Разбира се, промяната няма да влезе в сила веднага, тъй като Mercedes ще се нуждае от известно време, за да адаптира моделите си за използване с новия 6-цилиндров редови двигател. Интересното в случая е, че той няма да се предлага в компактния седан C-Class, но ще намери място под капака на по-големия E-Class.

Новият двигател ще може да се монтира в голяма част от моделите на компанията, благодарение на компактния си дизайн. Той няма да разполага с традиционните стартер и алтернатор, задвижвани от ремък, а на тяхно място ще има малък електромотор, който ще е разположен между двигателя и скоростната кутия. По този начин инженерите ще спестят в предната част на двигателя, където няма да има нужда да се монтиратролки и ремъци. По този начин щутгартци ще адресират и основния проблем на редовите двигатели с повече от четири цилиндъра - тяхната прекомерна дължина.

Като допълнение към ползите от споделеното с 4-цилиндровите мотори производство, новите 6-цилиндрови редови двигатели имат още едно скрито преимущество - те са изключително добре балансирани, което допринася за комфорта.

Снимка: Mercedes

Тагове: amg mercedes-benz e-class
0 от 500