Вход   Регистрация

КАТ започва да спира старите коли

КАТ започва да спира старите коли
 

Шофьорите имат един месец, за да проверят нивата на замърсяване на автомобилите си

Столична община предостави на КАТ седем газ-анализатора за проверка на вредните емисии на автомобилите. Общата стойност на устройствата е 70 000 лв. като пет от тях ще бъдат използвани за проверка в пункта за регистрации на КАТ в София, а другите две са поставени в патрулни коли.

КАТ започва да спира старите коли

„Около 60% от замърсяването на въздуха идва от автомобилите, а останалите 40% са от битовото отопление – коментира кметът на столицата Йорданка Фандъкова. – КАТ ще даде един месец на шофьорите, за да проверят нивата на замърсяване на автомобилите им, без да бъдат санкционирани.”

Началникът на отдел "Пътна полиция" към СДВР комисар Тенчо Тенев допълни, че проверките ще стартират с по-стари автомобили. Когато бъдат отчетени стойности над допустимите, на водача ще се съставя акт, а колата ще се спира от движение. Превозните средства, които не отговарят на изискванията, няма да може и да получават регистрация в КАТ.

КАТ започва да спира старите коли

На свой ред министърът на околната среда Нено Димов заяви, че с газ-анализатори ще бъдат оборудвани всички пунктове на КАТ в страната. В момента министерството договаря пари по оперативна програма „Околна среда”, като те ще бъдат използвани именно с такава цел.

Снимки: Олег Попов, Dnes.bg
 

Реклама  


Купи кола

  • Volvo S80

    14000 лв.

    дата на произв. - ноември , 2008 г., пробег - 205000, С.к - Автоматична, цвят - Металик

  • Citroen C2 1.4HDI

    2600 лв.

    дата на произв. - юли , 2004 г., пробег - 140000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • VW Golf 1.9 TDI

    5990 лв.

    дата на произв. - февруари , 2005 г., пробег - 164800, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

  • BMW 318 145000km LUX

    11900 лв.

    дата на произв. - декември , 2007 г., пробег - 145000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Mercedes-Benz E 350 CDI=4-Matic=BlueEfficiency

    27999 лв.

    дата на произв. - януари , 2011 г., пробег - 218428, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Mercedes-Benz E 350 CDI=Avantgade=Line Keep=Blind Spot=Camera

    28999 лв.

    дата на произв. - октомври , 2012 г., пробег - 186578, С.к - Автоматична, цвят - Черен

Виж всички обяви

Коментари ( 43 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

До долния. Колега, никой не би поставил под съмнение екологичността на старото ти ФВ, те и като нови се оказа много екологични техните дизели. Слагай скъпо масълце хич да ти не е... :))))
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: MAK ( преди 4 месеца )

Алооо господин анонимния технически невежа господин я се скрийй някъде и спри да пишеш глупости за дизелите ясно ли тие!!добре подържан турбо дизел си спазва нормите без екобоклуците!!аз със мойта ФВ печка съм го постигнал и гарантирам че в пъти по малко замърсява от накоя по нова 8 годишна кошница.просто трябва да се подържат със пълна синтетика масла и скъп клас филтър и няма да има проблеми.Но горива в нашета скапан държава няма!!Пълни подобия на горива!!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: един човек ( преди 5 месеца )

- Не е нормално контрола на продаваните горива да фиктивен и популистки, а в това време да се търси отговроност само на автомобилите.
- Не е нормално на една нова кола (до 5год) данъка да е двоен. Предполага се, че този автомобил е доста по-екологичен, но нали при нас нещата доста често са а-логични та и с данъка така!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 5 месеца )

Що се правите на ударени!

Ясно е че ще мерят дали съответния автомобил покрива евро-то, при което е бил произведен. Няма как от автомобил Евро2, да се изисква да покрие Евро6. Съответно ще спират, изтърбушени кочини, затапени ЕГР-ри и тн., за които собственика не дава и 2 лв за поддръжка.

Механизма за справяне със старите е само и единствено вдигане на данъците за тях!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 6  Отрицателни: 3

от: Швабен зи каскен ( преди 5 месеца )

За съжаление упражнението е полу-безсмислено. Газ анализаторите са E-Instruments F5000 и мерят въглероден окис и двуокис, въглеводороди и азотни окиси. Твърди частици (сажди) не мерят.
Да не говорим че няма никаква информация за това в какви граници трябва да бъдат емисиите и при какви условия ще се прави теста.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: ДОБРА НОВИНА ( преди 5 месеца )

Супер новина !!!
Това значи ЗНАЧИТЕЛНО намаляване на назобените батки с техните чЕпосани БМВ-та !!!
ЗАщото както знаем колкото е по-про/ст един назобен при/мат,толкова му е по-бърза изгнилата кочина ,нов внос от северна италия.
Ех дано НАВСЯКЪДЕ да има ИСТИНСКИ ГТП-ТА !!!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: 1234 ( преди 5 месеца )

Покажи Коментара
всички коли до 2014 на боклука
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 3  Отрицателни: 9

от: Дик ( преди 5 месеца )

doc...сподели на нас ганьовците ти какво точно шофираш,на колко си годинки и дал иси пушач. :)
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: doc ( преди 5 месеца )

Ейй,големи защитници на саждите, пушеците и канцерогените!До вчера не знаехте какво е екология[и сега много не знаят]и пак си знаете едно и също-ще пушим, ще пием,ще караме барутници ей така напук на всичко!И кого лъжете като постъпите на 40 години с ХОББ в болницата?Разбира се само себе си ,но пак докторите са ви виновни.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 7  Отрицателни: 8

от: Добре, но ( преди 5 месеца )

Покажи Коментара
Това е само временно решение за отбиване на номера!
Трябва да се забранят ВСИЧКИ превозни задвижвани от ДВГ.

Който иска да кара кола - само на ток!
Който не може да си позволи кола на ток - ще ползва електрически градски транспорт и ще кара колело. Така е във Скандинавските държави.

Също и да се забрани отопленито със твърди горива в градовете защото това е най големия замърсител през студените месеци.
Отговори
 
 -15
 

Положителни: 2  Отрицателни: 17

от: жена ( преди 5 месеца )

Всяка кола трябва да отговаря на своите еко стандарти. Не можеш да искаш от собственика на жигулата или вартбурга да отговаря на някои еко норми 1,2 ....Просто тези коли технически не са предвидени за катализатор. Така е и в Европа. Всеки е виждал в Германия още трабанти и Вартбурзи и никой не ги спира от движение. Друг е въпросът какви данъци плащат....
Отговори
 
+18
 

Положителни: 19  Отрицателни: 1

от: То хубаво ( преди 5 месеца )

То хубаво, ама никъде не се казва под какви нива трябва да е колата за да не ти свалят номерата катаджиите. При това нови на информираност и находчивоста на катаджиите и електромобил могат да спрът от движение заради завишени показатели ако не отговориш правилно на въпроса - "И кво правим сега?"
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: Бръм ( преди 5 месеца )

Абе не се радвайте, всяко чудо за три дни... първо защо ще мерят само в КАТ при регистрация, а при ГТП - какво?
Второ за СО купува тия анализатори, как нямат пари или са похарчили парите от глоби или пък не са си събрали парите от глобите... що? щото българиня няма как да го накараш да си плати.... и трето... като се развали тоя уред, кой ще го оправя КАТ, СО или някой друг.... че да не се окаже едните викат не са наши, другите дарихме ви ги хаха
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 5 месеца )

Много по-лесно е да цакат народа. За големите играчи си трябва воля - съдилища и прочие. Да не говорим, че може и да вземат нещо под масата. КТБ, БДЖ... отговори кога??
Отговори
 
+4
 

Положителни: 7  Отрицателни: 3

от: 34 ( преди 5 месеца )

Отново Хвърлят Ла**а в очита на хората. Защо никой не обръща внимание на американските ТЕЦ-ове, които се явяват реалният най-голям замърсител за България. От една страна извършват финансов геноцид с цената на тока от друга здравен геноцид. Проблема в София може и да е този, който споменават, но кога ще се вземат мерки и за тези цирей покрай Пловдив, които на ден изгарят толкова въглища, колкото изгарят всички домакинства в страната за година...............
Вярно... Американците може да цапат
Отговори
 
+5
 

Положителни: 8  Отрицателни: 3

от: Пешо ( преди 5 месеца )

И да добавя към т. 4

Ние тук се лаем покрай трошките си дето горим по 2-3 кила гориво на човек средно на ден.

А я да проверим автобусите на някоя гара - всеки ден по 500 - 1000 км, 30 годишни... Колко ли бълват?

За *** и строежите сте прави, но това не значи да не правим нещо за автомобилите.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 8  Отрицателни: 1

от: Пешо ( преди 5 месеца )

Не знам кой какво си мери колите, парите и т.н. Истината е далеч по-семпла:

1. Всички дишаме гаден въздух и колите допринасят за това. И 10% да е, защо да не се вземат мерки?
2. Трябва да има еко правила за колите и те да се спазват и проверяват. Регулярно и за всички.
3. Ако не стимулираш хората да купуват "по-чисти" коли, те няма да ги купуват. Тук не говоря само за високи налози, а и за облекчения.
4. Искам да видя сериозни еко правила за общественият транспорт!
Отговори
 
+5
 

Положителни: 8  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 5 месеца )

Ей голям ентусиазъм да спрат колите на обикновенните хорица. То министри, то кметици...Ами по-изгодно е отколкото да следят малцинствата какво горят в печките, нали са и избиратели. Надявайте се да се изчисти въздуха...
Отговори
 
+14
 

Положителни: 25  Отрицателни: 11

от: kircho ( преди 5 месеца )

Пак ви цакат яко а се радвате как щял да се изчисти въздуха.Плащайте данъци, плащайте повторно скъп гр.транспорт, гледайте как върхушката си пълни гушите на ваш гръб и се радвайте, че щели да спрат от движение стари коли. Всеки народ си заслужава участа
Отговори
 
+19
 

Положителни: 24  Отрицателни: 5

от: байТози ( преди 5 месеца )

Въпрос:
1. Колко коли са нужни от Евро 2, 3, 4, 5 и 6, които работят средно по час-два на ден, за да се сложи знак на равенство между техните емиисии и тези на един обикновен кюнец, който бълва 24/7 ...ама айте ще го сложим 10 часа дневно с мощно 7-8 kw и още толкова през комина, без елементарни очистващи системи и с изцяло замърсяващи въздуха НЕгорива (гуми, рокли, ПОНЯКОГА и мокри дърва)?

2. Когато сметнете, а може и изобщо без да смятате да изравните глобите.

3. А облагането на колите с АГУ
Отговори
 
+19
 

Положителни: 20  Отрицателни: 1

от: Тинтири-минтири ( преди 5 месеца )

Що ми изтрихте отговора до анонимния? Моя език не се различава от неговия?!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 7  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 5 месеца )

Минтирит,
Колата трябва да е с катализатор, който работи, а не задръстен. Моторът и горивото нямат никакво значение в случая, ако катализатора ти е както трябва. Така, че стига си пищял! Разбрахме, че караш над 20-годишна нафтова печка на ВАГ, но това че си беден и глупав не е по наша вина. Ако нямаш достатъчно пари не е задължително да имяш стара к0чина с която да тровиш всички. Крайно време е за се разбере това от селяците, като теб. Я кажи нещо за електричките как и те замърсяват! Смешник!
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 18  Отрицателни: 22

от: Тинтири-минтири ( преди 5 месеца )

Щото като спре отоплителния идва строителния сезон - и щото общината не чисти улиците и се вдига невъобразим прахоляк.
По Коледа и Нова година София беше празна - 300 000 коли ги нямаше, а имаше едно от най-сериозните превишавания на нормите.
А като свърши зимата нормите се превишават значително по-рядко
Отговори
 
+35
 

Положителни: 38  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 5 месеца )

Покажи Коментара
Крайно време беше!
А за тези, които казват, че печките замърсявали повече ще ги питам защо, като свърши отоплителният сезон и тогава въздухът е все така мръсен?
Защо, като застана на някое кръстовище не много натоварено и започвам да усещам по горните дихателни пътища мизерийте излизащи от ауспусите на колите? Та
ка, че да спират наред таралястниците, които не отговарят на изискванията. Животът на хората е по-ценен от егото на селянина, който трябва да има кола,а не да ползва обществен превоз.
Отговори
 
 -9
 

Положителни: 8  Отрицателни: 17

от: Тинтири-минтири ( преди 5 месеца )

При официалн ататистика на КАТ, че автопарка е на над 20 години моля някой да дефинира "по-старите коли" :D

Също така, при хванати над 300 тона некачествено гориво за миналата година кой ще ми даде гаранция, че не надхвърлям нормата от някъв ***, който са ми налели в резервоара?

И накрая да попитам - що се очаква един мотор след 20 години екплоатация да дава резултати каквито е давал като нов в лабораторни условия?

За печките и липсващите софиянци по празниците вече е коментирано...
Отговори
 
+22
 

Положителни: 24  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 5 месеца )

по тези правила 80% от авто парка ни трябва да бъде спрян от движение !
а дано - ама надали
Отговори
 
+30
 

Положителни: 32  Отрицателни: 2

от: иуио ( преди 5 месеца )

Много недомислено бе - кола която не покрива евро 5 се спира от движение, а кола която покрива евро 1(понеже там няма какво да се счупи) си се движи. евро 1 ще е в пъти по *** но, няма проблем. То VW дизелите че и другите дизели(и другите лъжат, чист дизел няма) няма да покрият евро 5 ако се мерят честно. Рещението е не дали покрива това което го пише в талона, а да покрива минимални критерии еднакви за всички
Отговори
 
+9
 

Положителни: 11  Отрицателни: 2

от: Петър ( преди 5 месеца )

Не може държавата и общината да изискват, а нищо да не правят! Не може да не ти осигуряват условия и да те глобяват, разбити улици, липса на паркинги, нискокачествено и скъпо гориво, ненормлма престъпност. Накъдрена полиция и некъдърни администрация!
Отговори
 
+31
 

Положителни: 32  Отрицателни: 1

от: Петър ( преди 5 месеца )

Това добре, а какво ще направи държавата и некадърната по настоящем полиция с кражбите на катализатори. България е по-зле от африканска държава. Отиваш на вечеря, паркираш- катализатора изчезва, идват ти приятели на гости от чужбина- колата им изчезва. Да откраднат кола с чужд номер още първата й вечер в България е с вероятност от 80%
Отговори
 
+22
 

Положителни: 23  Отрицателни: 1

от: hfghgf ( преди 5 месеца )

Сега най-желаното място за работа в кат ще стане газ анализатора. Ако случайно някой замери след това и колата не покрива критериите-> ами, то стара кола може по всяко време да се повреди, като я тествахме си беше в норма. Резултат не чакайте.
Отговори
 
+24
 

Положителни: 25  Отрицателни: 1

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising