Вход   Регистрация

Когато 400 000 км не е лимит!

Когато 400 000 км не е лимит!
 

Най-дълголетните бензинови двигатели според изданието abw.by

„По-рано правеха двигатели, които изкарваха стотици хиляди километри, а сега всичко е с малък ресурс – и колите, и моторите”. Подобно твърдение може да се чуе често и именно то провокира изданието abw.by да направи списък от двигатели, които могат да изкарат дълги години. И което е по-важното – те все още се срещат при автомобили, движещи се по пътищата.

Renault 1.6 (K7M)


Когато 400 000 км не е лимит!

Този двигател се появява още в средата 90-те години при Renault Megane/Scenic. Създаден е на басата на агрегата К7J с обем 1,4 литра, поставян на моделите Clio, Kangoo и др. Чугуненият блок, алуминиевата глава и отсъствието на допълнителни системи – като такава за промяна на фазите на газоразпределение, правят мотора прост и непретенциозен.

Факт е, че той (особено във версията с 16 клапана) си има и недостатъци – повишен разход на гориво, течове на масло и лошо уплътнине на капака на клапаните. Като цяло обаче това не се отразява съществено на дълголетието му.

Honda 1.8/2.0 (R18A/R20A)


Когато 400 000 км не е лимит!

Доста е трудно да се избере най-добрия двигател на Honda, тъй като те по принцип имат висока недаждност и голям ресурс. Все пак, ако става дума за по-съвременните мотори, това е двойката R18A/R20A с работен обем 1,8 и 2,0 литра. Те могат да бъдат срещнати под капака на Civic, C-RV, Accord и ред други модели.

Веригата на тези мотори издържа 250 000 – 300 000 км, а самите двигатели дори два пъти повече. Основното условие за това те е  получават качествено масло и гориво. А също така и да бъдат проверявани редовно.

Mitsubishi 2.0 (4G63)


Когато 400 000 км не е лимит!

Моторът с чугунен блок се ражда през 80-те години, като се поставя на голям брой модели не само на Mitsubishi (Lancer, Eclipse, Galant, Outlander), но и на Dodge, Proton и Hyundai. Неговият най-близък „роднина” е 4G63T, който има турбина и се поставя на знаменития Lancer Evolution.

Като проблем тук може да се отбележи ролките на ремъците, които често излизат от строя, а съща така и уплътнителя на коляновия вал. Неговият ресурс е около 100 000 км. Като цяло обаче моторът е „железен” и често изкарва до 350 000 км, което си е сериозно постижение.

Ford / Mazda 2.0 (Duratec HE / MZR LF)

Когато 400 000 км не е лимит!

Този двигател често достига до 400 000 – 500 000 км., без да се налага да бъде ремонтиран. Той също е с верига, която вероятно за този период ще трябва да бъде сменена. Има и други дребни недостатъци, но като цяло собствениците на Ford Focus, C-Max, Mondeo, Mazda 3, 5 и 6 са много доволни от мотора.

Проблемът при него се появи през 2011 г., когато беше оборудван със система за директно впръскване на горивото. Тя е доста чувствителна към некачествения бензин, който определено не и понася. Системата за изменение на фазите на газоразпределение също с годините се износва.

Toyota 2.4 (2AZ/2AR)


Когато 400 000 км не е лимит!

Четирицилиндровият двигател с обем 2,4 литра се счита за много надежден. Трябва да се отбележи, че до 2008 г. Toyota използваше мотор от серията 2AZ, след което го замени с 2AR. Двата са еднакво надеждни, но при по-стария вариант често се появат дребни проблеми, за които трябва да се внимава.

Алуминиевият блок не е притеснителен, ако моторът се обслужва качествено. Моторът има нужда от редовно регулиране на топлинния датчик. Водната помпа също не е особено надеждна, като често излиза от строя след около 60 000 км.

Chrysler 3.3 и 3.8 V6 (EGA / EGH)


Когато 400 000 км не е лимит!

Моторите на Chrysler V6 с обем 3,3 и 3,8 литра (1990-2011 г.) са истински дълголетници. Те имат голм ресурс и са склонни да „простят” дори неособено качественото обслужване. Мощността им не е кой знае каква (150-180 к.с. при 3,3 и 150-215 к.с. при 3,8), но пък имат прилична тяга и добре си пасват с автоматичната скоростна кутия.

Тези двигатели се поставят на Chrysler Voyager/Dodge Caravan, Chrysler Pacifica, на всъдехода Jeep Wrangler, както и на по-длабо известните модели Chrysler New Yorker, Dodge Intrepid и др.

Слабите им места са ръждясването на металните елементи, както и течове от антифриз и масло. Тези мотори са алуминиеви и не обичат  прегряването. Проблеми има и когато собствениците на колите решат да им сложат газови уредби, тъй като настройката е доста сложна.

Mercedes 5.0 V8 (M113)


Когато 400 000 км не е лимит!

По принцип всички мотори от серията M113 са добри, но в случая избираме версията с 5,0-литров V8 с 306 к.с. Той се поставя от 1998 до 2011 г. на модели като G500, S500, SL500, CL500, E500, ML500 и др. При излизането си двигателят е сочен като оптимално съотношение между надеждност, мощност и икономичност. Блокът и главата на цилиндрите са от алуминий. Ресурсът на този агрегат е 500 000 км, като единствено веригата не може да изкара толкова.

Като единствена слабост се сочи разходът на гориво, който с течение на времето се увеличава и може да достигне до 2 литра повече при интензивно каране, когато двигателят работи на високи обороти.

Снимки: abw.by
 

Реклама  


Купи кола

  • BMW 3gt 320GT

    29900 EUR

    дата на произв. - септември , 2015 г., пробег - 46000, С.к - Автоматична, цвят - Тъмно сив

  • Audi A6 3.0TDI QUATTRO

    10700 лв.

    дата на произв. - януари , 2006 г., пробег - 216409, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Opel Vectra 2,2DTi

    4600 лв.

    дата на произв. - януари , 2003 г., пробег - 115439, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

  • Toyota Yaris 1.0 vvti *** 57 000 КМ *** NAVI

    13799 лв.

    дата на произв. - януари , 2012 г., пробег - 55300, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Honda Civic 1.7 I met.injekcion

    4500 лв.

    дата на произв. - юни , 2005 г., пробег - 198700, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • BMW 3gt M paket 320d

    37500 лв.

    дата на произв. - юни , 2014 г., пробег - 230000, С.к - Автоматична, цвят - Сив

Виж всички обяви

Коментари ( 46 )

Напиши коментар Влез

от: night_pz ( преди 2 седмици )

Пежо 406 2.0 HDi 110к.с.
Гони 400 000км, все още мърка като коте и харчи под 4/100 извънградско, с оригиналното си турбо, дюзи, дори демпферен маховик(!)
Единствените грижи по двигателя са били по демпферната шайба на аксесоарния ремък. Сменях я два пъти.
Разбира се се кара само с оригинално Total 5w40 и се обслужва редовно(на 10-15000км)
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: пламен ( преди 1 месец )

kia rio 1.4 crdi 90h.p. /2012 ултра сполучлив мотор на ВМ мотърс(италия). Колата ми стана на 460 000км. Дори крушка не съм сменял,камо ли друго. веригата я смених на 425000км, но беше, като нова и нямаше шумове. Кара се само с 0w30. Някой май специално пренебрегва в цял свят признатото качество на Кия/Хюндай. За екстрите, които имам, при ВАГ трябваше да, се разоря.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Монтьора ( преди 1 месец )

Автора на тази статия да ме извини, но някои от написаните неща са пълни глупости! Най-голямата от всички е, че мотора на Мерцедес е с "ресурс" 500 000 км, а веригата с по-малко. Цял живот карам мерцедеси, притежавал съм и този конкретен мотор и искам да ви кажа, че 500 000 хиляди са нищо за този мотор, а веригата издържа до над 1 милион км. Обслужвам Спринтера на човек, който прави по 5 000 км на месец, буса е на 1 400 000 км и все още не е сменял верига.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: TT ( преди 1 месец )

MMM, беги ги тея ВАГаджии - начи, кат ми доде некъв такъв със жеуезнио 1.8 и като почне 'ми пелтечи нещо за рено и колко пъти е "сменено" - затапваш "ае, коя поред кутия ти е тва? 7, 8? А, тоя път от гоуф си сложил, гле'ам е с късите полуоски.."
А бтв - и на мотори духат пред Рено. вкл и 1.8. Ефтино, недоправено, недомислено.
Само че накрайници, окачване - тва са леки ремонти - сменяй на воля. Ако се ръснеш и за червена кутия - мое и да не сменяш.
а Кутия е тежък. ВАГа там - 'си троши главата.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 3  Отрицателни: 3

от: XUD9 ( преди 1 месец )

Къде е 1.9d на Пежо? Всички знаят, че тоя двигател с Бош помпата минава милион километра без никакви грижи. Да, с 69 коня е мъртвец, но няма грешка.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: Тойота ( преди 1 месец )

Карам Тойота Авенсис 1.8 бензин, второ поколение, сглобявана в Англия.
278 000 км без абсолютно никакъв проблем. Не е много красива, но е надеждна, комфортна, сменил съм само 2 крушки, филтрите редовно във фирмен гараж и веднъж катализатора.
Пък вие ми говорете за опел, рено, ситроен, пежо, дори народния вагон.
Лошото е, че новите модели не са май толкова качествени.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 6

от: Волво ( преди 1 месец )

Мерцедес,Рено,Ауди,Тойота-макс. 1 милион км.
Волво милион и половина....но тук Волво липсва....
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 4

от: Аз не аз ( преди 2 месеца )

Не видях нито един мотор на Волво .
Нещо бих искал да чуя за B 5252 . На 250к.км.
С компресия 15 атмосфери
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: Hh ( преди 2 месеца )

Бих добавил c20ne. Страшно идиотоустойчив двигател, върви много, харчи малко. Къса ангренаж, няма ядове, слгаш нов и караш :)
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: ///М ( преди 2 месеца )

S50B32
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: Ккк ( преди 2 месеца )

Само не ми е ясно къде са бентли ролс ройс при положение че 100% от колите ролс ройс които са направеми още са в движение като изключим ударените тогава процентите стават на 65 но това е за всички произведени коли някога най сериозните не сте ги включили където трябва да са на 1во и 2ро място
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Според мен най стабилните двигатели са 6 цилиндровите редови на Toyota от серията JZ. Има ги във версии 2.5 и 3.0 литра.
Такива двигатели вече никой не произвежда. Те са от една "златна ера" която никога няма да се върне....

А иначе по надеждно от ел. мотора няма!
Добре направен ел. мотор със смазочна система и охлаждане спокойно може да изкара 10 000 000 км.

Всъщност автомобила ще се разпадне много преди мотора да се износи.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 11  Отрицателни: 0

от: Ммм, да no ne! ( преди 2 месеца )

както вече ти казаха твоя мегаломан си го сменил вече 5-6 пъти нищо че си мислиш, че е същия!
И по-голяма свещ в църквата, че си оцелял досега, макар и доста увреден от каране на рено.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

None, немските влизат тук на по 350-500к все още непипани.

Преди време имаше обява на една Зефира, бившо такси в немско на около 1 200 000 км. На другия ден километрите й станаха 200 000к :)

Нали не мислиш, че ако е била с проблеми ще я въртят толкова много
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

А дръжките и тапицериите все още ли са на място! Че леко се белят като семки :)
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: Ммм ( преди 2 месеца )

До този писал "до 1-ия анонимен" Моят Меган е от 2005г. купен нов на 207000км. С двигателя само масло на интервал по километраж/15000/ сменени ангр. ремък по показания заедно с това което трябва да се смени в тази група.По окачване 1 накрайник,2 задни амортисьора и 2 пружини в резултат на "прекрасни" пътища без огромни дупки.И това е. До сега масло не е доливано и да на 152000 км смяна на съединител.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 7  Отрицателни: 4

от: none ( преди 2 месеца )

Имам лични наблюдения върху 1.4 мотора на Рено, на който е базиран въпросният 1.6 от статията:
Рено Рапид 500K км, от които 300К карани на газ, Рено Канго 400К км карано на бензин, Рено Меган 350К км също карано на бензин и трите без ремонт! Нито едната от въпросните коли не е месила антифриз и масло. Недостатък на двигателя е че натяга клапаните и трябва да се регулират периодично (и да не го правите пак върви но започва да губи мощност). И къде са вездесъщите германски инженери да попитам???
Отговори
 
+8
 

Положителни: 11  Отрицателни: 3

от: Bo ( преди 2 месеца )

Точно мазда С ТОЯ 2,0 И 1,8 И 2,3 СЕГМЕНТИТЕ ИМ ЗАМИНАВАТ ЗА 150000км
Отговори
 
+1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 3

от: ..... ( преди 2 месеца )

Toyota Sienna 2012 taxi cab 800 000 km...
Отговори
 
+8
 

Положителни: 8  Отрицателни: 0

от: Русия ( преди 2 месеца )

Тук ВАГ няма място.
Отговори
 
+13
 

Положителни: 19  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Забравих и екоспек-а на хлопел, на който много ще му ходи примерно - масларката, бухаха
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 8  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Ауди си имат мотор кръстен ДУШЕГУБА, а рендетата си имат - БОЗАДЖИЯТА нямам думи, ааа
Отговори
 
+11
 

Положителни: 13  Отрицателни: 2

от: . ( преди 2 месеца )

За мотора на Рено не съм съгласен. В форума на Рено е познат като бозаджията защото доста често прави,, боза'' като смесва антифриз и масло. Имал съм такъв и не останах доволен. Не е лош мотор но мястото му не е в класацията.
Отговори
 
+15
 

Положителни: 18  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
Не е възможно 400 хиляди
Мойта шкода на 160 хил имаше сериозен ремонт
А всички знаем шкодите са яки машини!
Отговори
 
 -9
 

Положителни: 2  Отрицателни: 11

от: до And1 ( преди 2 месеца )

В статията е описан именно търсеният от теб мотор на хюндай ,но неговия първообраз Мицубиши 4G! Вечен мотор е меко казано. За мен това е бензиновия аналог на легендарния ОМ615 или иначе казано 200Д. Не убиваем е този мотор!
Отговори
 
+11
 

Положителни: 12  Отрицателни: 1

от: Фф ( преди 2 месеца )

Вече 10 г. Карам CL500,модел 2005. Самата кола е много сложна за поддръжка, но двигателя е железен....скоростите не се усещат като превключват....но току що смених хидравлична помпа за окачването 3.000 евро с работата ....но двигателя е причината да не я сменям
Отговори
 
  0
 

Положителни: 6  Отрицателни: 6

от: Аморфис ( преди 2 месеца )

Липсва М20 и М52 на БМВ, липсва и един 6-так на Нисан или Тойота, не помня на кой беше по-здравият.
От тук прочетеното, най-мога да се съглася с V8 на Мерцедес! Е то това нещо наистина е супер сериозно като мотор!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 8  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

до:
„Водната помпа на Тойота изкарвала 60 000 км., но двигателя бил надежден,...!? Не думай, бе!“

Някой определено е объркал нещо километрите тук. Може би една нула да са пропуснали иначе няма никаква логика. Това е един от най-здравите двигатели правени някога. Слагат ги на една камара модели и карат с тях по над 1 млн. мили и нищо не се сменя освен консумативи. Ако на мен не ми вярваш влез в американските форуми и чети! Железен двигател е това!
Отговори
 
+7
 

Положителни: 14  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Помпа - дюзата ще надживее всеки един CR.

обикновено водната помпа се изчислява за всяка смяна на ремък - демек 60-90к км, там няма изненада. Това че Ганьо не иска да дава 50-80 лв повече си е чисто негов проблем.

"Това е от времето, когато се правеха коли, а не скапани еднодневки с лимбизяви моторчета и крано мал0умнa електроника! "

Аз на моята въртя, 7-10г или 100-150 к км и нататък ми е все тая. Предпочитам колата да ми е сигурна, не вечна.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 14  Отрицателни: 11

от: Фолк с японски ваген ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
В дизела е истината. Ама не помпа-дюза. :)
Отговори
 
 -10
 

Положителни: 10  Отрицателни: 20

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising