Вход   Регистрация

Винаги вярна: тестваме новата Honda Civic

Винаги вярна: тестваме новата Honda Civic
 

Напук на тенденциите бестселърът на японците е станал по-нисък, а не по-висок

Вече нищо не може да удържи всеобщата мания на хората да седят високо над асфалта. Honda има немалка вина за това - нейният CR-V бе сред първите така наречени кросоувъри, убедили публиката, че си струва да си вземе по-тежка и по-лоша за каране кола на по-висока цена.



СЕГА ОБАЧЕ ЯПОНЦИТЕ се опитват поне малко да поправят нещата с новия си Civic.
Напук на всички тенденции той не е станал по-висок, а по-нисък, и най-после е проектиран изцяло за европейските пътища и европейските вкусове. Иска ни се само това да се отнасяше и до дизайна.

ВСЯКА АВТОМОБИЛНА КОМПАНИЯ, когато представя нов модел, се кълне, че той няма нищо общо с предишния. И обикновено послъгва. Но в случая със Civic сме склонни да вярваме.
Единствените прилики с предишното, девето поколение, са в сходните външни очертания и в интериора. Но десетата генерация стои съвсем различно на пътя, получила е ново многозвенно окачване и два изцяло нови турбомотора.

Винаги вярна: тестваме новата Honda Civic

ТОЧНО ТАКА, добрият стар атмосферен 1.8, който напук на солидния си обем имаше подчертано приспивно действие, се е оттеглил в пенсия. Базовото ниво на Civic вече идва с трицилиндров бензин с обем 1 литър. Признаваме си, че още ни побиват студени тръпки, когато ни предложат нещо толкова нищожно за задвижване на дълъг четири и половина метра автомобил. Но всъщност това моторче има цели 129 коня, добър въртящ момент и позволява безгрижни изпреварвания. Единствената ни забележка е, че на моменти се усеща шумно и грубовато.

С ЧИСТА СЪВЕСТ ОБАЧЕ можем да ви препоръчаме по-големия турбомотор, с обем 1.5 литра и със 182 конски сили.
Това е с 70-ина повече от оригиналния Golf GTI, и макар по съвременните представи да не е достатъчно за хоч хеч, прави от новия Civic една удивително забавна за каране машина.
С изцяло подменената кормилна рейка управлението е станало прецизно и живо. Макар че в по-остри завои ще ви се иска воланът да не се усещаше чак толкова лек. Самата кола е олекнала чувствително в сравнение с предишното поколение.

Винаги вярна: тестваме новата Honda Civic

6-СТЕПЕННАТА РЪЧНА  трансмисия работи безукорно. Алтернативата й е безстепенен CVT aвтомат, който е, нека се изразим деликатно, лишен от жизнерадост. Той ще свърши отлична работа на хората, които просто искат да имат едва свободна ръка. От друга страна, ако си вземат такси, ще си освободят и двете.

ВЪНШНИЯТ ВИД НА CIVIC не се е променил радикално и все така предизвиква полярни реакции. На нас резките линии, безбройните ъгли и фалшивите петостепни въздухозаборници ни се струват прекалени. Но говорихме и с хора, за които този Civic е една от най-красивите коли на пазара. Въпрос на вкус.

Винаги вярна: тестваме новата Honda Civic

ИНТЕРИОРЪТ Е СТАНАЛ с една степен по-луксозен и вече смело твърдим, че не отстъпва на германските конкуренти. Материалите изглеждат качествени и отлично сглобени. Единствената муха в буркана с мед е мултимедийната система. Тя е с ниска резолюция, мудна и с на моменти напълно непонятни менюта. И на всичкото отгоре е монтирана да гледа нагоре и отразява слънцето. Допускаме, че след няколко дни ще й свикнете и няма да ви прави впечатление.

МЯСТОТО ВЪТРЕ Е ИЗОБИЛНО, включително и отзад. Задната седалка обаче не е удобна за по-високи хора заради полегатата линия на покрива. Багажникът побира 478 литра, което бие с доста Volkswagen Golf, да не говорим за Ford Focus, но отстъпва малко на Skoda Octavia. Задната седалка се сгъва лесно и осигурява идеално равен под за по-големи товари.

Винаги вярна: тестваме новата Honda Civic

ТОВА ПОСТЕПЕННО НИ ОТВЕЖДА до другия деликатен въпрос: за цената. Civic никога не е бил евтин на европейските пазари, и новото поколение няма да промени това.
С еднолитров мотор и най-базовото ниво на оборудване - S - хечбекът започва от 39 000 лева.
Но това най-базово ниво явно е било предвидено за корпоративни клиенти от типа на Софийския централен затвор, защото то няма дори климатик. В брошурата като основна екстра е посочено "фабричен интериор" - може би като успокоение, че все пак има някакъв, а не се налага да си го издялквате сами.

ЗА СМЕТКА НА ТОВА ОБАЧЕ, Honda има подчертано щедро отношение към електронните системи. Дори тази най-оголена версия идва серийно с адаптивен круиз контрол, система за разпознаване на пътните знаци, автоматични светлини и всички системи за сигурност.
Само че ако все пак искате повече екстри, като в нашата тестова кола, ще трябва да си приготвите не 40 и дори не 50, а цели 62 хиляди лева.
От друга страна, в замяна получавате колата, която в последната анкета на What Car? за надеждност се класира убедително първа в своя клас. А пък надеждността става все по-рядка в наши дни.

Винаги вярна: тестваме новата Honda Civic

182 к.с. максимална мощност
240 Нм максимален въртящ момент
8.2 секунди 0-100 км/ч
129 мм пътен просвет

Реклама  


Купи Honda

Виж всички обяви

Коментари ( 43 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Не знам, защо сравнявате тази кола с Голф точно. Има безброй варианти за суми от 50-60 хил. лв. Аз ако имам толкова пари и търся лека кола с предно без никакво замисляне отивам и взимам Мазда 6. Който се е качвал и е карал-знае за какво става въпрос. Цената на Хондата е пълна лудост!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: dw ( преди 2 седмици )

много скъпа тая надеждност бре.. за тия пари има по-добри алтернативи май ;)
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

(Мега отворите на задницата са за подобряване на аеродинамиката.Сещате ли се умници?)
Аз не се сещам вярваш ли че между задните гуми и бронята има отвор през който минава въздуха нито една от най-аеродинамичните коли като Тесла Модел 3,Мерцедес C-класа,Тойота Приус или Хюндай Иония нямат такива
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Мега отворите на задницата са за подобряване на аеродинамиката.Сещате ли се умници?
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 2  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Какви са тея мега отвори на задницата? Изглежда уродливо!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Дизайнът на тази кола е тип " комбат ", т.е. като на играчките-оръжия за момченца от 5 до 8 години. Така че всекиму, на когото тази кола се хареса, явно е на такава възраст в умственото си развитие.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 5  Отрицателни: 5

от: леле, колко е грозно ( преди 2 седмици )

леле, колко е грозно !
Отговори
 
+1
 

Положителни: 7  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

робърт де ниро казал купете си хонда а човека си разбира от коли
„Italian Mafia Car Salesman“: http://youtu.be/VbQWO22pprk
Отговори
 
+2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Покажи Коментара
Хонда- неоправдано скъпа пластмасова посредственост. Не ме интересува.
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 8  Отрицателни: 14

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Доста добра кола е Сивика, но малко са се поулели с цените ми се струва.Интересното е, че на другите пазари извън Европа цените са им нормални, а тук цените са много високи. Нямам представа защо се получава така. Нещо ЕС ли ги цака с акцизи, мита или такси, какво ли не зная. Още повече, че Сивик се произвежда в Англия и поне за сега няма оскъпяване по отношение излизането им от ЕС.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 8  Отрицателни: 0

от: Кодошо ( преди 2 седмици )

Демек когато се плащат 6 до 8 пъти ли ве Дошка - тогава ли ше стигнат хунда!?

"Алтернативата й е безстепенен CVT aвтомат, който е, нека се изразим деликатно, лишен от жизнерадост. Той ще свърши отлична работа на хората, които просто искат да имат едва свободна ръка. От друга страна, ако си вземат такси, ще си освободят и двете." - 2017 година а оризарите още не могат да направят свестен автомат! Ха ха ха!
Отговори
 
+5
 

Положителни: 13  Отрицателни: 8

от: Дошо ( преди 2 седмици )

Момченца проблемът е, че ПЛАЩАТЕ гоуфа и особено производното му алуди, 3 даже и 4 пъти чрез системните посещения в сервиза за какво ли не!
Когато СОЦвагените стигнат поне 50% от този показател на ХОНДА, тогава разните "разбирачи" да развиват теории тук.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 14  Отрицателни: 11

от: Аз ( преди 2 седмици )

Проблема на тази кола е че нито ме интересува как ускорява нито колко коня е нито цената.
Защото като я гледам колко отвратително грозна е въобще не ми хрумва да давам пари за нея.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 12  Отрицателни: 15

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

(колко от тези неща има Без да трябва да се доплащат ?)
Да доплащат се и с тях освен безжично зареждане а само жично и отопление на задни седалки струва 5300лв по-малко което също е голяма разлика а и Голфа ускорява по-близо до 1.5литровия 182коня ДВГ отколкото до 1литровия 129коня
Отговори
 
+1
 

Положителни: 6  Отрицателни: 5

от: шо така ( преди 2 седмици )

То от пластмаси не мое да разбереш това-кола ли е или детска играчка!
То гаче е така по-добре евреопейска колица да е поне нема да гори маслото кат"бензина!Хонда беше -веки не струва да наливаш постоянно масло...
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 8

от: Reventon ( преди 2 седмици )

Въпроса всъщност е голфа какво има, например има ли кожен салон и отопление на предни и задни седалки, безжично зареждане на телефон,панорамен покрив,асистент за спазване на платното, задна камера за паркиране, безконтактно отключване и запалванe, адаптивно окачване, колко от тези неща има Без да трябва да се доплащат ?
Отговори
 
+2
 

Положителни: 9  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Има си клипове колкото щеш влез и провери и не пиши глупости за ускорението и дай пример ко няма дет да струва 16000лева
Отговори
 
+4
 

Положителни: 6  Отрицателни: 2

от: Reventon ( преди 2 седмици )

Влез и провери оборудването което ти предлага голфа,той няма абсолютно нищо бе човек :D,a А това за ускорението го приказвай на някой друг, защото само на хартия е вече всички се убедихме какви измамници са вагините :)
Отговори
 
+1
 

Положителни: 9  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

(si4ki elektronni asistenti sa v bazovoto oborudvane,a te sa jizneno vajni,ima dori adaptiven avtopilot,a pri onaq brakma ako zapo4ne6 da gi poru4va6 cenata 6te stane sigurno 60 hilki)
Дообре да сравним най-горните нива които ги имат всички уж жизненоважни с-ми
Голф highline 125коня 9.1сек до 100 39535лв и
Сивик премиум 129коня 10.4сек до 100 55590лв нещо друго?
Отговори
 
+2
 

Положителни: 7  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Малко е неуместно да слагате Шкода тук. Шкода може да краде клиенти единствено от Дачия. За сега неуспешно.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 12  Отрицателни: 14

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

(Качество, багажен обем, удоволствие от шофирането- ХОНДА!)
Добре качество съгласен съм не отстъпва ама за багажния обем е несериозно нали не забравяш че има Голф Вариант с 130литра по-голям багажник и с 110коня и същото ускорение цената му е 36700 тоест 7300надолу а за 44000 има Астра комби с 200коня 7.9сек до 100 и Сеат Леон комби с 180коня 7.8сек за 41600 да не твърдиш че предлагат по-малко удоволствие от 129коня 10.4сек до 100 а цената на по-големия двигател е 1700лв над Леон с 300коня
Отговори
 
+6
 

Положителни: 10  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

39 бона струва Октавия в най-високото ниво Vision ( L&K не го броя ). При това с турбобензин на заводски метан. Хондата у лево
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 8  Отрицателни: 10

от: reventon ( преди 2 седмици )

Покажи Коментара
razlikata s onazi perni6ka barakuda,e 4e pone vsi4ki elektronni asistenti sa v bazovoto oborudvane,a te sa jizneno vajni,ima dori adaptiven avtopilot,a pri onaq brakma ako zapo4ne6 da gi poru4va6 cenata 6te stane sigurno 60 hilki,a i osven bazovoto oborudvane ima o6te 7 koito sa natupkani s mnogo ne6ta koito golfa NQma
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 3  Отрицателни: 8

от: Педро ( преди 2 седмици )

Покажи Коментара
шонда са уникални ***. Залагат на кича. Тази кола може да се хареса само на някой гледащ анимации.
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 7  Отрицателни: 13

от: Дошо ( преди 2 седмици )

Покажи Коментара
Сивик отново завря на местото му(там дето слънце не огрява) пернишкия "цар" гоуф!

Качество, багажен обем, удоволствие от шофирането, всичко това събрано в една дума - ХОНДА!
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 10  Отрицателни: 15

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

молим?39 бона за тая скучна пластмаса без климатик?хахах трябва да сме егати балъците
Отговори
 
+6
 

Положителни: 11  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Не съм чул някой да коси сено, но карай да върви. И аз имам косачка с мптор хонда, супер е. Най добрата косачка която съм имал. И сигурно е и по мощна от повечето гоуфчета в БГ
Отговори
 
+8
 

Положителни: 14  Отрицателни: 6

от: Хуямивей ( преди 2 седмици )

Покажи Коментара
Църцивик
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 4  Отрицателни: 11

от: За ( преди 2 седмици )

Покажи Коментара
Сенокосачка става!
Отговори
 
 -8
 

Положителни: 3  Отрицателни: 11

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

(Спряха Акорд и Сивик щял да заеме С и D-сегмент. Дълъг е над 4.50 м. и имал по-голям багажник от Голф. Много ясно, с 26 см. по-дълга. Ами сравнете я с Пасат да видите какъв смотан багажник има.)Пасат ли дори да изключим Голф комби то дори Фиат Типо има същия багажник а Шкода Рапид и Рено Меган седан имат по-големи сигурно са се пошегували
Отговори
 
+8
 

Положителни: 10  Отрицателни: 2

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising