Бившият онговорник за разработката на V6 и V8 моторите във Ford – Джим Кларк, предложи свое виждане за двигател с вътрешно горене с индивидуална турбина за всеки цилиндър, съобщава изданието Car and Driver.
Според американския инженер, повишаването на ефективността на мотора може да бъде постигнато с голям успех, ако турбокомпресорите бъдат разположени максимално близко до изпускателния колектор.
„При конвенционалния двигател между дроселовия клапан и всмукателните вентили е разположен всмукателен колектор, чийто обем е приблизително равен на работния обем на самия мотор. Затова и пълненето му с въздух отнема доста време. Поставянето на турбина на всеки от цилиндрите ще позволи много по-бърз достъп на въздух и съответно митгновено постигане на максимален въртящ момент”, обяснява Кларк.
Изданието обаче бърза да уточни, че разработката на Кларк на този етап и изцяло теоретична и не е подкрепена с работещ прототип на двигателя. Причината за това е финансова, тъй като подобен мотор би струвал страшно много. В момента стойността на турбината е около 5-10% от тази на двигателя. И съответтно поставянето на 4 турбини ще покачи значително цената му.
Снимка: Car and Driver