IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов проблем за Volkswagen - как да се справи с Skoda

Компанията иска да изнесе част от производството извън Германия, но синдикатите не дават

Нов проблем за Volkswagen - как да се справи с Skoda

Нов сериозен проблем трябва да решават мениджърите на Volkswagen, като той изникна на най-неочаквано място - вътре в самия концерн. Причивата за него е успешното представяне на една от марките в групта - Skoda, съобщава агенция Reuters.

Нов проблем за Volkswagen - как да се справи с Skoda

Във Volkswagen правят всичко възможно, за да намалят разходите заради скандала с манипулираните дизелови двигатели и за целта съкращават работни места и изнасят производството си извън Германия. В същото време Skoda продължава да се развива стремително и така се получава сериозна вътрешна конкуренция в концерна.

Проблемът е най-вече във факта, че чехите ползват по-евтина работна ръка, която е съчетана с немските технологии. Това позволява на техните модели да постигат по-ниска цена, но да предлагат същото качество като това на Volkswagen. Съответно и печалбите на Skoda са по-големи.

"Вместо да се обединим и да насочим усилия върху това как да победим Tesla, ние сме на път да създадем сериозен вътрешен конфликт, който е напълно безполезен", коментира пред Reuters един от топ-мениджърите във Volkswagen AG, пожелал да остане анонимен.

Факт е, че откакто  е част от концерна, Skoda разцъфна и постига все по-големи успехи. В същото време Volkswagen трябва да съкращава служители, за да намали свръхнатоварването на заводите си в Германия. Това определено не се харесва и на местните профсъюзи, които виждат огромна заплаха в чешкия производител.

Един от начините за справяне с проблема е създаването на работна група, която трябва да реши как моделите на двете марки да не се конкурират. Нейн шеф е изпълнителният директор на Volkswagen Хербет Дийс, който заедно с още трима топ-мениджъри трябва да направят ново разпределение на пазарите за двата бранда. Очаква се въпросът да бъде обсъден и на предстоящото на 17 октомври събрание на Надзорния съвет на Volkswagen AG.

Сметките показват, че оперативната печалба на Skoda само за 3 години се е увеличила два пъти и вече достига 1,2 млрд. евро. Единствено Porsche от останалите марки във Volkswagen AG има по-добри показатели. Това от една страна се дължи на факта, че чехите използват платформите на концерна и най-вече основната от тях - MQB, която се използва от 2012 г.

Друго сериозно предимство е в заплащането на труда. Работник в заводите на Skoda получава 10,10 евро на час, докато колегата му в Германия взима 38,70 евро. Това кара шефовете на Volkswagen да настояват за изнасяне на производството зад граница - нещо, с което синдикатите не са съгласни. А те имат 10 от общо 20 членове в Борда на директорите на концерна.

В същото време новата Skoda Kodiaq струва с около 1500 евро по-малко от VW Tiguan, но по нищо не му отстъпва като качество. Разликата между Superb и Passat също не е за пренебрегване, но въпреки това от чешката компанията са категорични, че не искат по никакъв начин да се конкурират с Volkswagen.

Предимството на Skoda може да се увеличи и от факта, че именно чехите получиха задачата да разработят и произведат достъпен като цена автомобил, с който да се атакуват развиващите се пазари. Във Volkswagen също така са притеснени, че предстоящата електрофикация на автомобилите на концерна ще се отрази на конкуренцията, тъй като моделите на чешкия производител ще бъдат по-евтини.

"Винаги има риск от настъпване по пръстите, но на някои пазари вътрешната конкуренция може дори да бъде полезна", бе единственият коментар на Херберт Дийс по въпроса.

Снимка: CarPortal
 

Тагове: skoda volkswagen ag
0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Striker ( преди 6 години )
    Леле, леле, щом соцВаген стигнаха до там да се се ос.али отс страх заради Тесла, нещата не са добре за швабен зи каскен:))) Ама то не може само да се гушиш, да продаваш Гоуфо от 2004-2006-та и да му слагаш етикет Порше, Хауди, Шкода и да искаш да си номер 1! :))) Абе да си карат с дизелчетата, докато могат. Не съм някакъв страшен фен на японските, хеле пък на корейски и други жълти марки, ама са на светлинни години пред Вагин, особено в последните 2-3 години. Дори Хуйдай са по-добре.
  • #13
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хахаха до сега имаше световна конспирация срещу селската марка, а сега се оказва, че имало вътрешен проблем. Шкода лекинко им бърка със средно пръстче на немските вурстове отзад и с цялото си нахалство им го дава да го оближат.Форумната ***, обаче много недоволства, защото на него никой не му дава да го оближе, а направо върху суратя му свъpшваТ. аБЕ ДАЙТЕ МУ БЛИЗАЛКА НА ТОВА ваг-ЕНСКО XЮмНЕ, че много се мъчи горкото.По цял ден перпели и няма кой да му го подаде от гАза в Остата!
  • #12
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ами тя сюпърб-а е пасат - как няма да има проблеми? Таксиджиите не са мерило - има таксиджии и с Алфа Ромео. И все пак - Шкода намират начин да произвеждат пасат, по-здрав от оригиналния.
  • #11
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    А верно ли има Ауди А8 с предно като на поло? Прословутото куатро на Ауди вече не е 4Х4, а е AWD. Разликата? Задвижване 40-60% отпред-отзад. Вече няма Ауди куатро, има AWD.
  • #10
    14 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Понеже Шкода прави единствените свестни коли в концерна, я чакат трудни времена. Премиумите висят в сервизите, а евтините шкодички щъкат по улиците. Швабите се дразнят.ПП. В момента френските коли са много по-качествени от немските.
  • #9
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    вагив твоята паралелна реалност наистина може да няма подобно изказване и статия. в реалността обаче има. ползвай търсачката ако можеш.
  • #8
    17 rate up comment 9 rate down comment
    Дошо ( преди 6 години )
    До вагенчето долу: единствената съществена разлика между алуди и шкода е в пъти повече посещения в сервиза на първото придружени с як бецален, на вуртски език "плащане", от балъци като теб.Бате ти Дошо е минал вече по тоя път та знае! А твоя опит вероятно произлиза от ауто билд за 2лв.
  • #7
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    дошо ти за пореден път доказваш , че си тотален *** по отношение на автомобилите, а може би и по отношение на всичко в живота !по твоята логика всички автомобили са едно и също нещо - щото имат двигател , и колела !*** си та чак елементарен един автомобил не е само двигател то ако беше така щеше да е много лесно разликата е в дизайна,материалите, детайлите, технологиите и още и още и още !все едно да кажеш за Бугатитата, че и те са шкоди...пълен тъпан си и то пробит !
  • #6
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ти виждал ли си тесла на живо ???колко тесларски е направенакак няма една с една фуха да съвпада отвън по капзи и врати и вътре по таблотовозил ли си се в задния им ред седалки, които са по -зле от пейка в парка ?по отношение на качество на изпълнение (не говора за двигател и батерия) теслата си е тесличка и то с крива дръжка !всеки един форд или опел е в пъти по добре сглобен от тия тесли!оставете агресивния маркетигн на Мъск - той знае как да си продава ***, а балъци за тях бол
  • #5
    28 rate up comment 13 rate down comment
    Дошо ( преди 6 години )
    Да се чете: Нов проблем за Volkswagen - как да се справи с Skodа, която нагледно показва каква е реалната цена на алуди!ахахаха