Вход   Регистрация

Нов проблем за Volkswagen - как да се справи с Skoda

Нов проблем за Volkswagen - как да се справи с Skoda
 

Компанията иска да изнесе част от производството извън Германия, но синдикатите не дават

Нов сериозен проблем трябва да решават мениджърите на Volkswagen, като той изникна на най-неочаквано място - вътре в самия концерн. Причивата за него е успешното представяне на една от марките в групта - Skoda, съобщава агенция Reuters.

Нов проблем за Volkswagen - как да се справи с Skoda

Във Volkswagen правят всичко възможно, за да намалят разходите заради скандала с манипулираните дизелови двигатели и за целта съкращават работни места и изнасят производството си извън Германия. В същото време Skoda продължава да се развива стремително и така се получава сериозна вътрешна конкуренция в концерна.

Проблемът е най-вече във факта, че чехите ползват по-евтина работна ръка, която е съчетана с немските технологии. Това позволява на техните модели да постигат по-ниска цена, но да предлагат същото качество като това на Volkswagen. Съответно и печалбите на Skoda са по-големи.

"Вместо да се обединим и да насочим усилия върху това как да победим Tesla, ние сме на път да създадем сериозен вътрешен конфликт, който е напълно безполезен", коментира пред Reuters един от топ-мениджърите във Volkswagen AG, пожелал да остане анонимен.

Факт е, че откакто  е част от концерна, Skoda разцъфна и постига все по-големи успехи. В същото време Volkswagen трябва да съкращава служители, за да намали свръхнатоварването на заводите си в Германия. Това определено не се харесва и на местните профсъюзи, които виждат огромна заплаха в чешкия производител.

Един от начините за справяне с проблема е създаването на работна група, която трябва да реши как моделите на двете марки да не се конкурират. Нейн шеф е изпълнителният директор на Volkswagen Хербет Дийс, който заедно с още трима топ-мениджъри трябва да направят ново разпределение на пазарите за двата бранда. Очаква се въпросът да бъде обсъден и на предстоящото на 17 октомври събрание на Надзорния съвет на Volkswagen AG.

Сметките показват, че оперативната печалба на Skoda само за 3 години се е увеличила два пъти и вече достига 1,2 млрд. евро. Единствено Porsche от останалите марки във Volkswagen AG има по-добри показатели. Това от една страна се дължи на факта, че чехите използват платформите на концерна и най-вече основната от тях - MQB, която се използва от 2012 г.

Друго сериозно предимство е в заплащането на труда. Работник в заводите на Skoda получава 10,10 евро на час, докато колегата му в Германия взима 38,70 евро. Това кара шефовете на Volkswagen да настояват за изнасяне на производството зад граница - нещо, с което синдикатите не са съгласни. А те имат 10 от общо 20 членове в Борда на директорите на концерна.

В същото време новата Skoda Kodiaq струва с около 1500 евро по-малко от VW Tiguan, но по нищо не му отстъпва като качество. Разликата между Superb и Passat също не е за пренебрегване, но въпреки това от чешката компанията са категорични, че не искат по никакъв начин да се конкурират с Volkswagen.

Предимството на Skoda може да се увеличи и от факта, че именно чехите получиха задачата да разработят и произведат достъпен като цена автомобил, с който да се атакуват развиващите се пазари. Във Volkswagen също така са притеснени, че предстоящата електрофикация на автомобилите на концерна ще се отрази на конкуренцията, тъй като моделите на чешкия производител ще бъдат по-евтини.

"Винаги има риск от настъпване по пръстите, но на някои пазари вътрешната конкуренция може дори да бъде полезна", бе единственият коментар на Херберт Дийс по въпроса.

Снимка: CarPortal
 

Реклама  


Купи Skoda

  • Skoda Octavia 1.9 TDI 105к.с.

    7600 лв.

    дата на произв. - март , 2006 г., пробег - 195000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Skoda Octavia RS 2.0 TDI

    6995 EUR

    дата на произв. - февруари , 2008 г., пробег - 180233, С.к - Ръчна, цвят - Бял

  • Skoda Superb 2.0TDI/DSG/НАВИГАЦИЯ

    18950 лв.

    дата на произв. - октомври , 2009 г., пробег - 142017, С.к - Автоматична, цвят - Сребърен

  • Skoda Octavia 2.0TDI DSG

    8350 лв.

    дата на произв. - януари , 2006 г., пробег - 183000, С.к - Автоматична, цвят - Сив

  • Skoda Citigo 1.0 METAH-ГЕРМАНИ

    12900 лв.

    дата на произв. - март , 2014 г., пробег - 66000, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

  • Skoda Octavia 2,0 Клима

    3400 лв.

    дата на произв. - ноември , 2000 г., пробег - 187300, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

Виж всички обяви

Коментари ( 19 )

Напиши коментар Влез

от: Striker ( преди 2 седмици )

Леле, леле, щом соцВаген стигнаха до там да се се ос.али отс страх заради Тесла, нещата не са добре за швабен зи каскен:))) Ама то не може само да се гушиш, да продаваш Гоуфо от 2004-2006-та и да му слагаш етикет Порше, Хауди, Шкода и да искаш да си номер 1! :))) Абе да си карат с дизелчетата, докато могат. Не съм някакъв страшен фен на японските, хеле пък на корейски и други жълти марки, ама са на светлинни години пред Вагин, особено в последните 2-3 години. Дори Хуйдай са по-добре.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Хахаха до сега имаше световна конспирация срещу селската марка, а сега се оказва, че имало вътрешен проблем. Шкода лекинко им бърка със средно пръстче на немските вурстове отзад и с цялото си нахалство им го дава да го оближат.
Форумната ВАГонетка, обаче много недоволства, защото на него никой не му дава да го оближе, а направо върху суратя му свъpшваТ. аБЕ ДАЙТЕ МУ БЛИЗАЛКА НА ТОВА ваг-ЕНСКО XЮмНЕ, че много се мъчи горкото.
По цял ден перпели и няма кой да му го подаде от гАза в Остата!
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Не знам. И ФВ и Шкода не ме интересуват. За мен е важна надеждността. А те точно в това не са добри. Щом още им се цепят скоросните кутии, смятай!
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 7  Отрицателни: 11

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Ами тя сюпърб-а е пасат - как няма да има проблеми? Таксиджиите не са мерило - има таксиджии и с Алфа Ромео. И все пак - Шкода намират начин да произвеждат пасат, по-здрав от оригиналния.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

А верно ли има Ауди А8 с предно като на поло? Прословутото куатро на Ауди вече не е 4Х4, а е AWD. Разликата? Задвижване 40-60% отпред-отзад. Вече няма Ауди куатро, има AWD.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Шкодите били свестни!? Някой се изцепи неподготвен. Най-проблемния автомобил в UK за 2017 е Шкода Сюпърб. 22% влизали в сервиза още в рамките на първата година. Пишеше го тук. А за Фабия и Октавия, какво да ви кажа, и бакшишите се отказаха от тях.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 10  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Понеже Шкода прави единствените свестни коли в концерна, я чакат трудни времена. Премиумите висят в сервизите, а евтините шкодички щъкат по улиците. Швабите се дразнят.
ПП. В момента френските коли са много по-качествени от немските.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 12  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Доше, абе я кажи верно ли има Плексуси със същия четирицилиндров двигател като на масова Тойота?

За един преятел питам?
Отговори
 
+2
 

Положителни: 7  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Доше дай нов модел на Шкода с надлъжно разположен двигател - Ей тъй малко да мяза на разположението на А4, А6 и А8 например
Отговори
 
+2
 

Положителни: 6  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

ваги
в твоята паралелна реалност наистина може да няма подобно изказване и статия. в реалността обаче има. ползвай търсачката ако можеш.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 6  Отрицателни: 8

от: Дошо ( преди 2 седмици )

До вагенчето долу: единствената съществена разлика между алуди и шкода е в пъти повече посещения в сервиза на първото придружени с як бецален, на вуртски език "плащане", от балъци като теб.
Бате ти Дошо е минал вече по тоя път та знае! А твоя опит вероятно произлиза от ауто билд за 2лв.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 15  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

дошо
ти за пореден път доказваш , че си тотален *** по отношение на автомобилите, а може би и по отношение на всичко в живота !
по твоята логика всички автомобили са едно и също нещо - щото имат двигател , и колела !
прост си та чак елементарен
един автомобил не е само двигател то ако беше така щеше да е много лесно
разликата е в дизайна,материалите, детайлите, технологиите и още и още и още !
все едно да кажеш за Бугатитата, че и те са шкоди...пълен тъпан си и то пробит !
Отговори
 
+6
 

Положителни: 12  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

ти виждал ли си тесла на живо ???
колко тесларски е направена
как няма една с една фуха да съвпада отвън по капзи и врати и вътре по таблото
возил ли си се в задния им ред седалки, които са по -зле от пейка в парка ?

по отношение на качество на изпълнение (не говора за двигател и батерия) теслата си е тесличка и то с крива дръжка !
всеки един форд или опел е в пъти по добре сглобен от тия тесли!
оставете агресивния маркетигн на Мъск - той знае как да си продава боклуците, а балъци за тях бол
Отговори
 
+3
 

Положителни: 10  Отрицателни: 7

от: Дошо ( преди 2 седмици )

Да се чете: Нов проблем за Volkswagen - как да се справи с Skodа, която нагледно показва каква е реалната цена на алуди!

ахахаха
Отговори
 
+13
 

Положителни: 26  Отрицателни: 13

от: Joss ( преди 2 седмици )

Виждали сте драскащите тук Тесла,ама на картинка.Ако си мислите че кашоните на Фолксваген(специално) могат да се мерят с Теслата,явно толкова вдявате от автомобили. Не ме разбирайте погрешно,аз самият съм фен на немските автомобили,но.......нали!
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 8  Отрицателни: 12

от: Т ( преди 2 седмици )

Няма такава статия ли?

Ройтерс - VW seeks to curb competition from Skoda
Отговори
 
+6
 

Положителни: 12  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Това пак е скрита реклама на Тесла. Някаъв незнаен мениджър е казал, че не могат да се преборят Тесла видиш ли, а има вътрешни борби и конглокенция. Явно от Тесла добре плащат да се пускат такива партенки, кото произведоха 200 коли за 3 месеца и вече са заплаха номер 1 за Фолксваген. Иначе е нормално Шкода да се развива добре, тя сега е това което беше VW едно време - добра кола за добри пари.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 14  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Престанете да си измисляте новини! Аман от партенки! Никъде не съществува такава или подобна статия. Аутомедия, съвсем изтрещяхте.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 16  Отрицателни: 16

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Ами развиват се чехите, ама защото разчитат на себеси, а не на Баба Джеврие, дошла от Бурса нелегално в сандък, да им сглобява колите.
Отговори
 
+30
 

Положителни: 36  Отрицателни: 6


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising