IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производител на прахосмукачки подготвя електрическа кола

Dyson ще инвестира 2 млрд. паунда в радикален проект

Производител на прахосмукачки подготвя електрическа кола

От много време в интернет се носят слухове за това, че английският производител на прахосмукачки Dyson разработва нов електромобил. Всичко това бе подкрепено и от изнесения през април 2016 План за развитие на националната инфраструктура в Англия, според който компанията ще получи държавно финансиране за новия си проект. Сега вече всичко е официално – собственикът на компанията Сър Джеймс Дайсън обяви, че възнамерява да инвестира 2 млрд. британски паунда в разработката на електрически автомобил, който трябва да се появи през 2020.

Производител на прахосмукачки подготвя електрическа кола

Повече от 400 души вече работят по амбициозния проект, а броят им ще нараства в близко бъдеще, тъй като Dyson “агресивно наема персонал“. Информацията около новия електромобил е оскъдна, но все пак се знае, че работата по колата е започнала преди около две години и половина, а половината пари ще бъдат използвани за развиването на батериите, които ще са от типа „solid state”.

Когато автомобилът най-накрая се появи на бял свят, той ще се превърне в осъществена мечта за Dyson, тъй като производителят на прахосмукачки обмисля производството на електрически автомобил вече повече от две десетилетия. Вместо да се съюзи с утвърден автомобилен производител, за да ускори процеса по разработката, британската компания е решила да работи самостоятелно по проекта, следвайки веруюто на своя основател, че настоящите автомобилни производители нямат с какво да бъдат полезни.

В интервю за Auto Express Сър Джейм Дайсън уверява, че екипът му се опитва да проектира радикален автомобил с дизайн, който ще се отличава от сегашните електромобили. „Няма смисъл да правим автомобил, който прилича на всички останали,“ допълва той. Според собственика на компанията моделът няма да бъде спортен, но в същото време няма и да е бюджетен, като Nissan Leaf, например.

Англичаните все още имат да извървят дълъг път пред себе си, тъй като до момента нямат дори завършен прототип, нито има яснота къде ще бъде произвеждана новата кола. Целта на Dyson е автомобилът да се сглобява в същия завод, където се произвеждат батериите, което ще улесни значително логистиката.

За да изпълнят целта си, през последните 6 месеца от компанията са наели няколко високопоставени служители от Aston Martin, в това число бившият шеф по разработките – Йън Майнърдс. Говори се, че в екипа ще участва и членът на Борда на директорите на BMW – Йън Робъртсън, макар че до момента информацията остава неофициална. Робъртсън и в момента е част от Управителния съвет на Dyson, но работата му няма нищо общо с проекта за на нов електромобил.

Премиерата на колата на Dyson трябва да се състои през 2020, като се очаква това да е само върха на айсберга, тъй като от компанията искат да създадат цяла гама от електрически автомобили, тъй като те се смята, че ще бъдат много по-доходоносни от другите продукти на компанията.

Снимки: Dyson
 

Тагове: dyson
0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 7 години )
    Да не говорим, че всички текущо продавани тесли са постоянно свързани с компютъра на централата:-Камерите, GPS-а и др. технологии в автомобила записват подробни данни за водача и пътниците, изпращат информацията на Тесла, а тя какво прави с всичко това си е тяхна работа.-Компютъра следи всеки опит за ремонт/тунинг/подобрение/обслужване на колата. Ако това се случи в неоторизиран сервиз, или вкъщи от собственика, Тесла могат да блокират автомобила дистанционно.Искахте технологии, получихте.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 7 години )
    Откога Тесла е фактор ?Нормално да търпи развитие - тя е нова компания, започнала от нулата. Развитието е очакван процес.Ще ги видим с нарастващите бъгове, проблеми и множеството скъпо платени екстри, отключвани чрез ъпдейти след плащане.Ами ненужните екстри - кой *** си гледа фб/туитър през борд компютъра на автомобила???Ако колата се движи автономно - имаш смартфон/таблет/лаптоп.Ако шофираш, нямаш работа да ги гледаш изобщо.А събирането, продаването на лични данни за собственика?
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ти видял ли си колко има, че да говориш от къде ще ги подсигури ? Статията е преведена, не измислена. Друг я е писал.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Обикновено тези имат пари на хартия, днес са милиардери, утре фалирали... Състояния основно в акции не означава налични кинти
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Модерно е!!! ( преди 7 години )
    От утре аз с Бай Иван от Лозен почвам да произвеждам електрички в неговия гараж! Ще ползвам опита му натрупан покрай поддръжката на соц возила Гледам Тесла почти се справя, с проблеми и бъгове, време е и аз да почна
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    vel_co ( преди 7 години )
    Нямало с какво да са му полезни утвърдените производители. Освен задвижването в един електромобил има толкова много неща, които са мислени и опитвани с десетилетия. И някой мисли, че ще си ги направи сам? Недоумявам все още Тесла как се справи. А 2 млрд. откъде ще ги осигури производител на прахосмукачки. Стига глупави статии, бе!
  • #3
    5 rate up comment 6 rate down comment
    raptor ( преди 7 години )
    За да избие вредните емисии за производство на батерии и ток, Тесла трябва да се кара в кежуал режим в продължение на 8 години. Тогава тя става почти екологична и почна ва снася пеперуди и пчелички.
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Каквито ( преди 7 години )
    Са автомобилите на тези със сенокосачките,същите ще са и на тези с прахосмукачките.
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    L. ( преди 7 години )
    Да, вече след като всяко домакинство има прахосмукачка Дайсън, време е да направи и кола.