IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производител на гуми създаде революционна конструкция

Continental обединява в една джантата и спирачния диск

Производител на гуми създаде революционна конструкция

Производителят на гуми Continental представи проек на напълно нова конструкция, която обединява джантата и спирачния диск в едно. Така ще бъде повишена ефективността при спиране, като в същото време ще опрости значително самия механизъм.

Производител на гуми създаде революционна конструкция

За целта, в Continental са разработили напълно нов вид джанта. Тя се състои от 3 отделни части, като главната е звездообразна сърцевина, на чиято вътрешна част е закрепен кръглият спирачен диск. Самата гума се поставя отвън. Така спирачките захващат диска не отвън, както бе досега, а отвътре.

Цялата конструкция е направена от алуминий, което води до по-ниско тегло и съответно до по-голяма ефективност при спирането. Освен това се повишава и комфортът в автомобила при спиране, като в същото време обслужването и ремонтът на цялата система за по-лесни.

Производител на гуми създаде революционна конструкция

Друг плюс на новата идея на Continental е повишаване на ефективността на работата на системата за рекуперация на кинетичната енергия. Това се счита за едно от най-важните предимства на технологията, която на първо време трябва да бъде използвана при електромобили с компактни или средни размери.

Снимки: Continental
 

Тагове: continental
0 от 500
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    И да е максимално обслужваем и ремонтнопригоден.Сегашната система е достатъчно надеждна, дълготрайна, обслужваема и опростена.Един диск, преминаващ през болтове, фиксиращи главината към джантата.Ако започнат дисковете да стават част от джантата, това допълнително ще усложни нещата, и при всички положения ще направи демонтажа и монтажа далеч по-труден.Работя в сервиз през свободното си време и смея да твърдя, че имам достатъчно практика зад гърба си, за да правя подобни изводи.
  • #26
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Аз като техник и обучаващ се 3-та година за машинен инженер, разчитам на доказаното от практиката.Идеи много, на теория всичко работи, но да не забравяме, че най-важна е практиката.Защото като си купуваш продукт в общия случай не те интересува дали е работил теоретично и какви са му теоретичните и концептуалните възможности.Интересува те реалния произведен продукт да е здрав, надежден, качествен, да работи изправно и дълготрайно.
  • #25
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Wane ( преди 6 години )
    "...В случая вместо да смъкваш една гума с джянта ще трябва да смъкваш диск и спирачен супорт..."Не е тека, в случая сес мъква само "обръча" на джантата с гумата. Всичко останало остава фиксирано към оста.А другия анонимен да си пие хапчетата. Амн от хора с ниско IQ, които влизат остро и се правят на интересни.
  • #24
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Wane ( преди 6 години )
    Колев и аз се чудя защо ти изтриха коментарите. Иначе си прав за по-високата скорост, но да не забравяяме, че става дума за електрически коли и съответно по-малко спирачно усилие така или иначе. А Conti пишат, че първоначалните тестове не са показали износване на диска, но така или иначе тоя продукт за да/ако стигне серийно производство има да мине една камара валидации и тестове.
  • #23
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Защо админа безпричинно маха коментари, които не съдържат нецензурни изрази и не обиждат никого ?
  • #22
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Един диск може да не го смениш и 200к км, може да го смениш на 100к, както и на 50к.Абе да ти кажа баш на 200к трудно ще устиска какъвто и диск да е. Даже на хибридите не издържат толкова а до 150-180к км.При тях сменяш диск и накладки общо взето. За Приус и Аурис говоря по-конкретно.Иначе наистина има накладки ментета, които ядат дисковете жестоко. Хем не спират, като света, хем свирят и пищат, хем дисковете заминават бързо.TRW бях сложил веднъж по принуда и им брах ядовете
  • #21
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Къде избяга инДжинера Wane?Къде отиде и защо не обясни на невежите как да търсят в Google?Той може да не е баш инДжинер, ама е спец по търсачките. Много го бива в тази работа(търсенето), ама не съвсем...Горкия не смее на зъболекар да отиде, като се знае какъв е инДжинер.Обаче е весело момче. Развеселява в напъните си да се изкара такъв, какъвто не е. ;)
  • #20
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Всичко хубаво обаче и на мен ми се струва че тук нещата са доста усложнени.Без да съм инженер ще попитам с тази сложна система как ще става баланса на гумите?По принцип поне веднъж в годината е добре да правиш баланс. В случая вместо да смъкваш една гума с джянта ще трябва да смъкваш диск и спирачен супорт. Машината за баланс как ще е захване, за да е завърти? Трябва нови специални машини за този тип джанти да се направят. Абе тегава раотъ от всекъде, като гледам.Измислено,ама недоизмислено.
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Така че по-големия диаметър на диска води до по-малка сила, нужна за същото спиране със същия спирачен момент, но релативната скорост на накладките и диска нараства, т.е. дусковете и накладките се шлифоват един друг с по-висока скорост (в об/мин)!Така че за износване не може да се говори без да се изследват нещата НА ПРАКТИКА!
  • #18
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Един диск може да не го смениш и 200к км, може да го смениш на 100к, както и на 50к. Зависи от много неща. Има накладки при които ще смениш 2 пъти дискове преди те да си отидат. И не съм инженер, от опит говоря. На мен пък ми дреме как и за какво време ще се сменят дискове и накладки, плащам си за това. Само питам като запечат от феродо и мръсотия супортите колко време отнема за смяна?