IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще стане ли бензинът по-икономичен от дизела?

Как малката Mazda постигна онова, което гигантите не успяват от десетилетия

Ще стане ли бензинът по-икономичен от дизела?

Създаването на нови технологии невинаги е въпрос само на колосални бюджети. Последното доказателство е революционният нов бензинов двигател на Mazda, за който компанията официално потвърди, че ще бъде представен тази есен и ще влезе в производство още през 2019 година.

Ще стане ли бензинът по-икономичен от дизела?

При този мотор, кръстен SKYACTIV-X, горивото се възпламенява под налягане, без намесата на свещи. Това го доближава до дизеловите двигатели като ефективност и икономия, но без азотните оксиди и фини частици, които дизелите изпускат в атмосферата.

Създаването на подобен двигател е цел на автомобилната индустрия от десетилетия, но дори гиганти като General Motors и Daimler не успяха да се справят въпреки солидните инвестиции.

От Mazda обаче сега уверяват, че са успели да отстранят всички сериозни пречки и технологията е готова за серийно приложение. Тя ще е главният коз на японската компания в следващите години, подчертава шефът на развойния отдел Кийоши Фудживара. "Електрификацията е необходима, но първо трябва да се съсредоточим върху двигателя с вътрешно горене", казва Фудживара. Mazda се готви да започне да въвежда електромобили в гамата си от 2019, но основният акцент при намаляването на емисиите ще е върху по-ефективните бензинови двигатели и понижаването на теглото. Японците са убедени, че това е по-практичен подход от хибридните технологии, които добавят доста и към теглото, и към цената на автомобилите.

Ще стане ли бензинът по-икономичен от дизела?
Кийоши Фудживара, шефът на развойния отдел на Mazda

В новия двигател от Х-поколение въздушно-горивната смес се възпламенява сама, след като бъде компресирана от буталото - горе-долу както работят дизеловите мотори. В технологията на Mazda обаче все пак се използват и свещи за дублиращо възпламеняване и по-гладка работа. Това осигурява с около 30% по-нисък разход в сравнение с конвенционалните бензинови двигатели.

"Това е голям пробив", коментира Риоджи Мияшита, шеф на инженерната компания AEMSS, пред AN Europe. "Сега големият въпрос е колко гладко ще работи този двигател, дали няма да е грубоват и рязък като дизела. Да се надяваме, че Mazda има отговор на този въпрос".

 

Тагове: mazda skyactive-x
0 от 500
  • #15
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Striker ( преди 6 години )
    Това е добра новина...и все пак това са последните напъни на ДВГ-тата. В момента, в който батериите станат поне двойно по-ефективни, нещата ще са гейм овър за ДВГ.
  • #14
    22 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Така е в 20 и 21 век, японските инженери създават автомобилните технологии, модерния дизайн и хубавите и здрави коли, германските ги копират след това. Не един и два провала на германския инженеринг, няма ли пила и чук и наковалня Ханс е напълно безпомощен пред автомобила! Провалиха се с водородните двигатели, Тойота и Хонда ги направиха и продават, германците се провалиха и в този тип двигатели, и то не кой да е,а прехвалената пенсионерска марка Мерцедес, Мазда ги направи. Made in Japan
  • #13
    13 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Това а краят на вагонетките с измамнически софтуер.
  • #12
    24 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Много ще почакаш.
  • #11
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не смятам повече да давам пари за кола с ДВГ. Чакам достъпни ел. коли - повече пари на лукойл и гадни дилърчета няма да наливам. КРАЙ!
  • #10
    19 rate up comment 5 rate down comment
    112 ( преди 6 години )
    Ако това е вярно германците ще трябва направо да се застрелят.
  • #9
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Fermera ( преди 6 години )
    Погледнете новия бензинов мотор INFINITI VC-Turbo.Има още какво да се постигне от ДВГ,а не да се манипулира Дизела.
  • #8
    9 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    последно време е по актуално JAPAN NO POWER!
  • #7
    17 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    JAPAN POWER!
  • #6
    12 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    SkyActive не се оказаха толкова икономични, нито дизела, нито бензина. СХ-5 2.2 D 150 коня на сравнителните тестови, с други в същия клас и с подобна мощност, е с най-висок разход. С Мазда 6, с този двигател, картинката е дори по-драстична. Много ме съмнява тези 30%, че ще са реални. Да не излязат на финала 8-10%!