Mazda обяви началото на официална фирмена програма за реставриране на модели от първото поколение на култовия кабриолет MX-5. Първата генерация на MX-5 навърши 28 години, а в Япония моделът се е предлагал като Eunos Roadster.
Решението на Mazda да предложи на клиентите си собствена програма за възстановяване на класическите им модели, следва такива решения на марки, създаващи доста по-луксозни и ексклузивни модели: Jaguar, Aston Martin и Mercedes са сред най-подходящите примери.
Като част от програмата е и подновяването на производството на определени части и компоненти, които не се произвеждат от години и са се превърнали в истински съкровища в света на колекционерите на MX-5.
Тук попадат оригиналния гюрук за модела, волана Nardi, топката за скоростния лост, а от Bridgestone идват оригиналните гуми SF325 с размери 185/60 R14. Заявки от японските собственици на MX-5 се приема до края на годината, а първите възстановени автомобили ще са факт в началото на 2018.
Според изчисленията на Mazda, в Япония все още са в движение около 23 000 автомобила от първото поколение, като общо продажбите му в страната са били 120 000. А общо за четирите поколения на MX-5 глобалните продажби на модела са над 1 милион.