Шефът на Bugatti Волфганг Дюрхаймер заяви пред списание Autocar, че марката ще лансира хибриден модел, който ще смени хиперколата Chiron. Това трябва да се случи не по-рано от 2024 г., като топ-мениджърът е уверен, че използването на хибридни технологии е неизбежно тъй като потенциалът за развитие на бензиновите двигатели е изчерпан.
В интерес на истината, инженерите на Bugatti са имали идеи да използват хибридно задвижване и при Chiron, но са се ограничили само с форсиране на двигателя, зает от Veyron. И според Дюрхаймер, таванът е постигнат, едва ли отново ще видим автомобил с мощност 1500 к.с., който да не ползва хибридни технологии.
В същото време шефът на Bugatti определи като „преждевременни” идеите за изцяло електрически модел на марката.
Дюрхаймер потвърди, че работата по наследника на Chiron все още не е започнала, като актуалният модел на компанията ще се произвежда още 8 години. В момента обаче представители на Bugatti обсъждат със свои настоящи и потенциални клиенти възможността компанията да предложи на пазара друг модел – най-вероятно серийната версия на петвратия хечбек Galiber – концептът, който дебютира през 2009 г.
Но в Bugatti нямат планове да произвеждат два модела едновременно, което означава, че ако има сериозен интерес към лимузината, то тя може да отложи дебюта на наследника на Chiron за 2032 г. – точно след 15 години.
Bugatti Chiron се произвежда от 2016 г. и се задвижва от бензинов W16 мотор с четири турбини, който е с мощност 1500 к.с. Ускорението на купето със задвижване 4х4 от 0 до 100 км/ч е 2,5 секунди, а за 13,6 секунди автомобилът достига 300 км/ч.
Максималната скорост на модела, кръстен на някогашния пилот на Bugatti Луи Широн, е електронно ограничена на 420 км/ч, а цената му започва от 2,4 милиона евро. Производствената серия на Chiron ще е от 500 бройки, като 280 от тях са вече купени или договорени.
Снимки: Bugatti