IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Забрана за спиране на колите без катализатор стресна шофьорите

Идеята на Министерството на околната среда и водите все още се обсъжда

Забрана за спиране на колите без катализатор стресна шофьорите

Намеренията на Министерството на околната среда и водите да наложи ограничение върху автомобилите, които нямат катализатор, стресна по-голяма част от шофьорите на стари коли. Идеята бе обявена от министър Нено Димов, като все още е в процес на обсъждане.

Забрана за спиране на колите без катализатор стресна шофьорите

Към момента голяма част от старите автомобили, движещи се по пътищата на България, са без този основен компонент от изпускателната система. Според Георги Михайлов, експерт от Министерството на околната среда и водите, тези коли нарушават всички европейски норми за количествата вредни емисии и трябва да бъдат спрени от движение.

Експерти от бранша са категорични, че голяма част от шофьорите, особено тези със стари автомобили, категорично отказват да поставят катализатори на превозните си средства, тъй като цената им се вижда висока. Специалистите предупреждават също, че сменянето на тази част извън специализиран сервиз е опасно, тъй като може да доведе до пожар по време на движение.

„Важно е след поставяне или смяна на катализатора, автомобилът да отговаря на стандарта, по който е произведен. Няма как от една кола със стандарт Евро 0 да се изисква покриване на Евро 5. Проблемът е, че когато шофьорът дойде в сервиз и се установи, че катализаторът му е за смяна, в повечето случаи той не е готов да даде пари за това нещо и започват да се търсят начини за манипулация”, коментира инж. Димитър Димитров, цитиран от Нова Телевизия.

Друг проблем е, че част от пунктовете за технически прегледи не правят тази проверка, тъй като не разполагат с необходимата апаратура. Така колите без катализатор преминават без проблеми. Затова и подобни пунктовете ще бъдат наказвани дори със затваряне.

 

0 от 500
  • #24
    14 rate up comment 6 rate down comment
    До А ти си? ( преди 6 години )
    Не е срамно да си с велосипед бе *** :))Срамно е да си ***, а още по-срамно да си писклив ***. Айде сипвай ракията че не остана, въшкар
  • #23
    3 rate up comment 13 rate down comment
    А ти си? ( преди 6 години )
    А ти си какво, умен, начетен богат,специален..не българин..или обикновен мишкар ?с велосипед.
  • #22
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    В Румъния вече има забрана за регистрация на стари коли и затова който е по-близо ходи до Русе и регистрира дъртия си глокник там. Разбирате ли сега колко изпаднали *** сте?ПС никъде в ЕС (вкл. Сърбия) няма толкова стар автопарк. Нито автокъщи/автоморги на всеки километър. Не е и до парите. Сърбите не взимат по-големи заплати. До мозък е. Щото сте балъци. С манталитет от бай тошово време. Кой е тоя дето ще ми каже да спра да пуша, пия, хвърлям ***, карам ***? А!!?!?!? Я ***!
  • #21
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Като чета коментарите и си отговарям що сме първи в негативните класации. Простите кратуни се запритеснявали, че щели да се вдигнат кражбите на катализатори, хаха смех.А не се ли притеснявате, че дишате мръсен въздух като в най-мръсните места в Китай бе *** прости? Или прахоляка от зимното опесъчаване щото същите *** не искате зимни гуми, че пак правителството лобира само че в полза на гумаджиите? Или че сте на дърва щото климатика е много скъп, тоя път лоби за дървената мафия?
  • #20
    22 rate up comment 1 rate down comment
    до Анонимен ( преди 6 години )
    За немския пазар, за българския пазар - пълни глупости!Ще тръгне някой да ти пренастройва линиите на Форд, Фолксваген или Опел за българския пазар, след като тук се продават толкова нови леки коли, колкото в някое немско село от дълбоката провинция на Германия!
  • #19
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Triforce ( преди 6 години )
    А за автомобилите с газови уредби споменава ли се нещо? Защото един такъв автомобил масово се изчаква на място да загрее и после се кара на газ. Колко ще изгори за 2-3 минути на 1 място и колко ще изцапа? Всеки мисли някакви работи с цел уж да е по-добре за народа, а реално не мисли каква бъркотия ще направи и как ще улесни кражбите на катализатори, както пише по-долу!Защо тия нашите политици започват да мислят за нещо, като нямат грам база от познания, ама грам!Ами да питат...
  • #18
    3 rate up comment 6 rate down comment
    а проблем са печките ( преди 6 години )
    Проблем са пич,на мен ми дреме,топля се с клими.,.и както на теб ти е през..за дизелджиите така и на мен м ие презз за тия с печките.Аз още не съм се омирисал на дизел,ама на дървен дим зимата дрехите ми стават на ххх.Тъч че такива мерки за всички ще са зле.По надолу писах защо катализатора е глупост ама ти не си прочел.Той не прави нищо!Тук обаче няма да мога да ти обясня защо.
  • #17
    20 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    да ги спират бе - семейство с 2ма шофьори има по 3 коли с обща възраст на 3те минимум 40 години, всичките дизели всичките чадят облаци гъст дим защото няма катализатор. Да ги спират - тъкмо и местата за паркиране ще намалеят, и пътните инциденти - масово се карат на олеле коли без читави спирачки, гуми и амортисьори, после защо 50 метра спирачен път не им стигали...
  • #16
    4 rate up comment 10 rate down comment
    пена ( преди 6 години )
    Не са проблем колите без катализатори а селяците които си мислят, че е нормално и допустимо да караш цапащи коли. Разкарайте селяните и ще се оправят много други неща освен въздуха....
  • #15
    9 rate up comment 1 rate down comment
    пена ( преди 6 години )
    "Забрана за спиране" - поне го научете тоя пуст език преди да се правите на журналисти...