IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как Кобаяши претовари съединителя, който провали Toyota в Льо Ман

Няколко нелепи случки решиха битката за победата в легендарното състезание

Как Кобаяши претовари съединителя, който провали Toyota в Льо Ман

Отпадането на прототипа с №7 на Toyota, който беше начело със сериозен аванс след първата третина на „24 часа на Льо Ман” се дължи на нелепа случайност и отговорност за това носи звездата на тима Камуи Кобаяши. Това потвърдиха от тима на Toyota в деня, в който официално стана ясно, че японците и догодина ще се борят за победата в Льо Ман.

Как Кобаяши претовари съединителя, който провали Toyota в Льо Ман

Амбициите на Toyota понесоха тежък удар в хода на 10-я час от надпреварата, когато Кобаяши спря на трасето заради повреда в съединителя и прототипът TS050 Hybrid отказа да помръдне въпреки усилията, които положи японският пилот. Сега стана ясно, че съединителят е прегрял докато пред колоната е имало кола на сигурността, а тогава Кобаяши смени Майк Конуей зад волана на №7.

Точно тогава обаче заради инцидент Камуи все още чакаше в края на алеята пред боксовете, за да се върне на пистата. А това може да стане, само след като колата на сигурността мине през стартфиналната права и Кобаяши да се включи в колоната зад нея. Докато чака в края на алеята пред боксовете, Камуи вижда до колата човек, който му маха да тръгва.

Японецът помислил, че това е един от маршалите в бокса, но после стана ясно, че това е бил един от пилотите от клас LMP2, който незнайно защо е решил да дава указания на Кобаяши. Японецът тръгва, но от бокса веднага му нареждат по радиото да спре. Кобаяши спира, а после, когато вече може да се върне на трасето, отново тръгва и това се оказва твърде много за съединителя на неговия прототип. При първата обиколка в състезателно темпо минути по-късно съединителят дефектира и Кобаяши е принуден да спре.

Как Кобаяши претовари съединителя, който провали Toyota в Льо Ман

„Камуи беше в ситуация, в която трябваше да използва съединителя заедно с двигателя с вътрешно горене, за да потегли – потвърди техническият директор на Toyota Паскал Васелон пред списание Autosport. – Но в TS050 Hybrid съединителят има доста по-различна роля и не е предвиден точно за такова потегляне. При Камуи имаше поредица от два-три неуспешни старта и това беше достатъчно да повреди съединителя.”

По-късно стана ясно, че човекът, който е давал знаци на Кобаяши е Венсан Капияр, който кара за Algarve Pro Racing в LMP2. Венсан разказа на страницата си във Facebook, че цялата история с Кобаяши се е оказала едно голямо недоразумение.

„Нашият бокс беше в края на алеята, точно преди връщането на пистата, аз чаках да дойде нашата кола, за да седна зад волана, бях с каска, напълно готов – написа Капияр. – Видях, че прототипът, който води в състезанието е спрял пред нашия бокс и чака червена светлина на светофара, за да се върне на пистата. Реших, че трябва да помахам на пилота, за да го окуража. И той след малко тръгна, после спря. По-късно директорът на състезанието ме глоби за жеста ми. Съжалявам за това.”

Как Кобаяши претовари съединителя, който провали Toyota в Льо Ман

Друг пилот от LMP2 – Роман Русинов, който катастрофира рано в хода на състезанието, пък разказа, че в квалификацията и на него му се е случило нещо подобно на това, което е преживял Кобаяши.

„Ако някой застане до колата и ти даде знак OK с ръка, значи можеш да тръгваш – обясни руснакът. – От кокпита на прототипа пилотът има много ограничена видимост навън, особено настрани, когато някой е застанал до колата, може изобщо да не видиш лицето му. Когато мислиш за състезанието, може много лесно да се объркаш от детайлите около теб, както е станало с Камуи.”

Тагове: toyota
0 от 500
  • #13
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Французите участваха 5 години на Ле Ман и постигнаха една победа в битката с Ауди,но никога не са се оправдавали с някакви смешни причини за неуспехите си.Порше се завърна през 2014 и за 4 години спечели 3 пъти на Ле Ман,като само в дебютния сезон едната им кола отпадна.Оризарите за 6 години участие постигнаха една рекордна обиколка и толкова.Само провали,кой от кой по-смешни и гарнирани с някакви мижави оправдания.В началото бяха смешни,сега вече са трагични.
  • #12
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    През 2015 двете им коли завършиха на 6 и 8 място,защото бяха толкова бавни,че първата Тойота беше на 8 обиколки от победителя-Порше.През 2016 знаем какво се случи.3 минути преди края водещата им кола се счупи.Една седмица не можаха да разберат какъв е проблема и се оправдаваха със смешни причини.Тая година пак си отпаднаха резонно по простата причина,че колите им имаха много проблеми.Тия японци 6 години вече или отпадат заради дефекти или ги бият,защото са слаби.И винаги имат някакво оправдание.
  • #11
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хахахахахаха...https://disq.us/url?url=https%3A%2F%2Fstreamable.com%2Fkvdca%3AEStpGgL0XBOCB1VT7rPPvVDMxSc&cuid=4919255
  • #10
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тия по-тъпо оправдание не можаха ли да измислят бе?И другите коли се влачеха зад колата на сигурността,и другите коли спираха и тръгваха,но нито една не хвърли съединител,само Тойотата.През 2012 Тойота започнаха да се състезават на Ле Ман,но и двете им коли отпаднаха.Тогава имаха оправдание,защото правеха дебют.През 2013 и двете им коли завършиха,но Ауди ги би,защото бяха бавни.През 2014 едната им кола отпадна през нощта заради технически проблем,за който обвиниха организаторите.
  • #9
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Имам предвид,че си вярваш,че след като ти нещо харесваш,целият свят го харесва и ти завижда. Това не издава ли комплекс за малоценност,компенсиран с чувство за превъзходство над другите.
  • #8
    14 rate up comment 5 rate down comment
    До bmw435i ( преди 6 години )
    Абе важното е ,че си вярваш и не те интересува колко смешен изглеждаш в очите на други хора.
  • #7
    10 rate up comment 24 rate down comment
    bmw435i ( преди 6 години )
    Interesno kak moga da bada kompleksiran ot kolata koiato karam,kato e nai sexy sportnoto premium kabrio s tvard pokriv v sveta za nad 150 bonki.I posle mi obiasni kak ti ne se kompleksira6 ot 12 godi6nia ti yaris bez klimatik???
  • #6
    13 rate up comment 23 rate down comment
    e46 ( преди 6 години )
    Оправдания.Тоа дръпнатия естествено че тва ще каже. То и от публиката някой може да ми помаха.Всяка година предъ състезанието са безспорни победители а на самото състезание х.й
  • #5
    19 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Малшанс, но то се видя кой на какво ниво е. Такъв аванс пред 2рия е показателен. Bmw435i е докзана проста лейка, така че шлиокания му коментар само развеселява.А пък тоя долния, дори не е прочел статията, за да види, че не в съзтезателни условия е прегрял съединителя, а поради форсмажорни такива - кола за сигурност и неправилни указания от някой си ...Абе общо взето селски драскачи с комплекси от колите, които карат и остра нужда да плюят по другите, независимо от реалността и истината.
  • #4
    22 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    На кривата каруца, съединителя и крив. И да им кажа само на Toyota на Le Mans Всички агрегати и системи по автомобилите се претоварват. Затова е 24 часа и затова се нарича състезание по издържливост.