Новият хот-хеч на Renault – Megane RS, ще дебютира на салона във Франкфурт през септември и има сериозен шанс да получи мотора на възродената легенда Alpine A110.
Работата по RS версията на новия Megane е започнала успоредно с тази по обикновения хечбек, като идеята е била екипът да има повече време за развитието на модела, който се очаква да излезе на пазара с впечатляващата мощност от 300 к.с. Почти сигурно е, че в Renault Sport ще се откажат от 2,0-литровия турбо мотор за сметка на 1,8-литровия агрегат също с турбо, който задвижва новия Alpine A110.
Французите вече обявиха, че няма повече да развиват 2,0-литровия двигател, което притесни част от феновете на модела, че в компанията може да заложат на 1,6-литровия двигател от Clio RS. Но моторът от Alpine A110 изглежда повече от елегантно решение. 4-цилиндровият двигател за A110 е по-нов и при модела на Alpine се предлага с 250 к.с. и 320 Нм максимален въртящ обем.
Но шефът на Renault Sport Патрис Рати вече обяви, че можем да очакваме мощност от около 300 коня за новия Megane RS. Бъдещият хот-хеч ще запази предното предаване, а като опция ще бъде добавена осъвременената версия на EDC трансмисията с два съединителя от Clio RS.
Според Рати, това решение ще е подходящо за пазари като Япония и Австралия, но в Европа колата ще се предлага и с 6-степенна механична предавателна кутия.
Освен това, Megane RS ще е с четири завиващи колела – удачно решение при всички модели на Renault, където е използвано до момента, включително и при Megane GT, който е позициониран точно под RS версията. Другите промени включват по-големи спирачки, по-ниско окачване в сравнение с предишния RS, както и може би регулируеми амортисьори.
След дебюта на Megane RS във Франкфурт през септември, след него ще се появят и още по-спортните версии Trophy и Trophy R.
Снимки: Renault