IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европейската комисия ще съди Италия за Дизелгейт

Властите в Рим заподозрени, че прикривали злоупотреби на Fiat

Европейската комисия ще съди Италия за Дизелгейт

Eвропейската комисия планира да предприеме съдебни действия срещу Италия заради начина, по който местното правителство е подходило към обвиненията срещу Fiat за измами с вредните емисии. Информацията е на Handelsblatt, като се позовава на източници от Брюксел.

Европейската комисия ще съди Италия за Дизелгейт

След гръмването на Дизелгейт с VW няколко национални правителства в Европа бяха призовани да разследват местните производители за възможни злоупотреби при тестовете. Италианското транспортно министерство провери Fiat-Chrysler и обяви, че не е открило нарушения. Изтекла информация обаче показа, че компанията е била на практика пропусната в част от разследването.

Използваният от Fiat (както и от много други производители) изключвател на системата за пречистване на отработилите газове бе приет от италианските власти като необходим за предпазване на двигателя от повреди. От Брюксел обаче твърдят, че Италия не е предоставила никакви убедителни доказателства, оправдаващи използването на такъв изключвател.

В ЕС изключването на пречиствателните системи е забранено от 2007, но се допуска изключение при екстремни температури, когато двигателят може да пострада. Много европейски производители обаче сега са обвинявани, че са разтеглили силно понятието "екстремни температури". В САЩ например е приемливо пречистването да се изключи при температури 4 градуса по Целзий и по-ниски. В Европа това се е случвало при температури под 19 и дори под 21 градуса - на практика през по-голямата част от годината. Подобно разследване се води срещу Renault и Peugeot-Citroen във Франция, както и срещу Mercedes-Benz в Германия.

В допълнение към това германските власти подозират Fiat, че е използвал софтуер, за да изключва пречиствателните системи след 22 минути работа на мотора - точно колкото продължават обикновено тестовете за вредни емисии.

При сегашната схема автомобилите се тестват за емисии от националните регулатори, чиято обективност е съмнителна в държавите с мощно автомобилно производство. След това кола, одобрена от местен регулатор, може да се продава свободно навсякъде в ЕС. Европейската комисия подготвя мерки да прекрати тази практика, които ще бъдат обсъдени в края на май.
 

Тагове: fiat chrysler renaut
0 от 500
  • #3
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Води се разследване!!!Съдене и разследване са 2 много различни неща! Правите ли изобщо разлика?А ако става въпрос за съдене, нека първо осъдят ВАГ за доказани измами и злоупотреби и чак тогава следващите на опашката! При ВАГ всичко е доказано и сами са си признали. Да обаче баба Изперкелица не дава и косъм да падне от главата на ВАГ, нали.А за фенчетата другите са виновни, а ВАГ са ги натопили.И каква стана накрая! Излезе точно това,кото много хора говореха през годините за чистите дизели.
  • #2
    19 rate up comment 1 rate down comment
    4иб Майстера ( преди 6 години )
    задвижваща ос е дори елементарно. Колкото до изключване на еко системите - в бг масово се затапват клапани, махат се катализатори, гърнета... Контрол си трябва и това е!
  • #1
    16 rate up comment 6 rate down comment
    нали дошовак ? ( преди 6 години )
    нееееееее само VW са виновни и лъжат 1на всички други возилата отговарят на еко-нормите и даже пречистват въздуха !