Вход   Регистрация

Европейската комисия слага край на винетките

Европейската комисия слага край на винетките
 

Подготвяната нова директива предвижда всеки да плаща според това колко замърсява

Eвропейската комисия подготвя предложение за промяна в пътните такси, така че автомобилите да плащат според нивата на вредни емисии, които изпускат. На практика това най-вероятно ще означава край за системата с винетките, която действа в България.

Информацията бе потвърдена и от Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА), която заяви, че подкрепа плановете за диференцирани ставки според нивото на емисии, стига те да са на база реален разход.

Европейската комисия слага край на винетките
Ако новите предложения се превърнат в директира, страни като България и Унгария ще трябва да изградят скъпоструващи системи за събиране на пътните такси. От друга страна, така всеки ще плаща според това колко кара

Идеята е събираните от пътни такси и винетки средства да се запазят в приблизително същите размери като досега, но да се разпределят така, че автомобилите с малки и икономични двигатели да плащат по-малко, а тези с големи и мощни - повече.

Най-потърпевши от това ще са тежкотоварните автомобили, които са съвсем малка част от превозните средства по пътищата, но изпускат приблизително една трета от парниковите емисии. Повишаването на таксите вероятно ще принуди превозвачите да обновят флотилиите си.

Това ще е и първият опит да се въведе единно законодателство за пътните такси за целия съюз. В момента съществува директива само за товарните превози, а за леките автомобили всяко правителство само определя законовата рамка.

Евентуалната нова европейска директива също няма да принуждава отделните държави да въвеждат конкретни схеми и тарифи за пътните такси (тоест всяка страна сама ще определя колко ще се плаща), но ще въведе единни принципи и правила.

Европейската комисия слага край на винетките

Най-съществената последица от нея ще е отпадането на винетките - тоест на таксуването на база определен период, а не на изминато разстояние. Страните, които ползват винетки - сред тях и България - ще трябва да ги заменят с т. нар. "toll" (изразът "тол-такса", измъдрен от българските чиновници, е абсурден, тъй като двете думи значат едно и също).

Противниците на това изтъкват, че винетките са по-евтин начин да се събират пътните такси, докато изграждането на toll-системи изисква големи начални инвестиции и разходи за поддържка.

Точният текст на подготвяните промени ще бъде публикуван на 31 май, след което те трябва да бъдат одобрени от Европейския парламент и от страните-членки.
 

Реклама  


Купи кола

  • Mitsubishi Space star 1.6 4G18

    11 лв.

    дата на произв. - февруари , 2002 г., пробег - 100000, С.к - Ръчна, цвят - Син

  • Mazda 2 1,25 i

    11 лв.

    дата на произв. - декември , 2006 г., пробег - 88000, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

  • Suzuki SX4

    7600 лв.

    дата на произв. - август , 2007 г., пробег - 250000, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

  • Citroen Xsara picasso 1.6 HDI 109кс

    11 лв.

    дата на произв. - януари , 2008 г., пробег - 156000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Toyota IQ 1.0 Автомат Бяла Перла

    10300 лв.

    дата на произв. - януари , 2010 г., пробег - 83000, С.к - Автоматична, цвят - Перла

  • Lancia Thesis 2.4JTD ВС.ЕКСТРИ!

    3800 лв.

    дата на произв. - август , 2003 г., пробег - 215378, С.к - Ръчна, цвят - Черен

Виж всички обяви

Коментари ( 16 )

Напиши коментар Влез

от: Бръм ( преди 4 месеца )

За съжаление сте напълно прав. Държавата е абдикирала от всичко, щом вече в КАТ София новорегистрираните коли не минават на технически преглед, а след регистрацията отивах в някой пункт... и защо защото КАТ си измиха по този начин ръцете от рушветите който прибираха...
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: none ( преди 4 месеца )

Колега "Бръм". Много сте прав, но този подход не работи в България. На всеки ГТП пункт ще трябва да се назначи по един служител на автомобилната агенция. Ако отидете по селата и видите какви коли се карат (минали технически преглед естествено), и как тези коли минават преглед. Дори в София има коли без стопове, светлини и т.н. (днес карах зад патрулка на която също не й работеха стоповете. Светеше само допълнителният на задното стъкло.) Та за какво говорим изобщо, щом и органите са неизправни ..
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

В България няма разлика в данъците дали е бензин или дизел , както е в Западна Европа. Там данъците за дизеловите са по-големи.И така трябва да бъде.Те не са по-прости от нас.Между другото аз имам две коли - бензин и дизел.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 10  Отрицателни: 0

от: Бръм ( преди 4 месеца )

Докато в България ГТП не станат такива като в Германия, Белгия и т.н. ще седим и ще се заяждаме по форумите кой гъзар с нова кола, кой имал право да кара 20 годишна кола. Като те върнат да те питат къде ти е катализатора или що ти свети лампата на еърбега или ABS-а, тогава ще разберат някой хора че една кола не е само данъци, а и сериозна подръжка. Тук е възприето че колата е една вещ за Х пари на старо с МНОГО ексри, но минимум подръжка и по възможност във всяко семейство по две.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 16  Отрицателни: 0

от: BMW ( преди 4 месеца )

Карам Е36 1,6 и не ми тряя винетка, щото карам само на село и до дискотеката до съседното село.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 9  Отрицателни: 4

от: Ф4 ( преди 4 месеца )

Не, не бих карал 1.0. И съм готов да плащам малко повече, за да не съм принуден. Въпросът е, че мнозинството някак си смятат, че автомобилът е нещо, което им се полага по право. И цената на ползването му трябва да е съобразена с доходите им. И затова казвам, че това е възможно - но като не искаш да плащаш много, ще се задоволиш с това, което не вреди на другите. Не може хем да си беден, хем с голям мерцедес
Отговори
 
+10
 

Положителни: 13  Отрицателни: 3

от: Ф3 ( преди 4 месеца )

Гражданите винаги плащат сметката на глупавата държава.Точно това неработещо имагинерно понятие наречено държава.Какъв ми беше келепира от ДПФ-а? че ми чист ауспуха..Нова кола,еко,меко данъци и такси високи.Бай Иван с Х трошка 20 лв..Можеше по естествен път да се регулира автопарка а пак костщмите гламави осакатиха всичко.За града тази Корса може би? Ти би ли си карал фамилията по магистралата с това недоразумение.Аз не.И не че е Корса,квото ще да е .1,0 е недоразумение.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 5  Отрицателни: 5

от: Ф2 ( преди 4 месеца )

Не знам какво имаш предвид под БНП. Но купуването на стари коли също източва пари към други държани, но в замяна получаваме задръстени с трошки градове, отровен въздух и катастрофи поради неизправност. Все пак да не смесваме темите: не е речено, че старата кола е непременно ***. Една Корса с 1-литров мотор на газ е сравнително екологична кола. Но един 30-годишен Мерц дизел не е. Въпросът е държавата да почне да прави разлика между двете. А не да забранява старите коли или нещо подобно
Отговори
 
+19
 

Положителни: 20  Отрицателни: 1

от: Ф1 ( преди 4 месеца )

Логика има! Купяването на нова кола е принос в БНП на Германия, Франция, Япония.....Те са на гаранционно обслужване, което дере кожи пак в сметката на производителя. Достъпът до евтини стари коли е възможност за хората с ниски доходи да имат кола и да си вършат работата.Те са голямата част от ЕЛЕКТОРАТА!Освен това се отварят работни места за малки сервизи в гаражи, производство на резервни части, бояджии, търговци в автосалоните и т.н Повтарям тези хора са ИЗБИРАТЕЛИ!!!
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 7  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Много добре, трябват и по сериизни санкции, превиши ли двойно скоростта, конфискация. Знам ме е драстично, но бмвтата още ще убиват.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 5

от: xxx ( преди 4 месеца )

Това колко е стара или нова колата не трябва да има значение, важно е това което е под капака . Колите на газ и метан са доказани че замърсяват най малко околната среда, по тая логика за тях трябва да има данъчни облекчения както е в Германия примерно. Тук в БГ всичко е криво разбрано в посока колкото се повече пари да се вземат от хората за щяло и нещяло .
Отговори
 
+27
 

Положителни: 30  Отрицателни: 3

от: винетки минетки ( преди 4 месеца )

Така или иначе, всичко е включено в цената на горивата. Другото им идва горница!
Отговори
 
+29
 

Положителни: 31  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

"Според мен въпросът е дали изобщо в България"
Би следвало да се усети. Това е нещо в правилна посока. Не може хора с 20+ годишни коли да плащат по 20-30 лв данък, а тези с новите за 120 кс по 400-500. Няма никаква логика! Както по долните вече писаха, при промяна в данъците и таксите, човек ще се замисли дали да си вземе нова кола за 25к лв или да си вземе такава на 5-6г за същите пари
Отделно извън Бг излезе ли се със стар дарак ще се режат глави.Там таксите няма да са като тук със сигурност
Отговори
 
+4
 

Положителни: 13  Отрицателни: 9

от: GG ( преди 4 месеца )

За да има тол система трябва 1 класните пътища да са пригодн иза движение.По света има тол сам оза магистрали тоест останалите пътища са си фрее..Тази промяна е поредното еврогейско безумие.Голямото нагушване тепърва предстои.А масрафа ще го плати всеки от нас.Отделно пълната химера че малките двигатели са по-еко.Така е като се водим по акъла на празноглавите политици.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 23  Отрицателни: 13

от: до none ( преди 4 месеца )

Според мен въпросът е дали изобщо в България ще се усети нещо от това, при положение, че размерите на таксите ще се определят на национално ниво. То и при данъка за новите автомобили има общоевропейски принципи, но ние не ги спазваме. Мафията, която внася трошките, е прекалено влиятелна
Отговори
 
+32
 

Положителни: 34  Отрицателни: 2

от: none ( преди 4 месеца )

Хммм, така трябва да стане рано или късно. В страни като Великобритания, плащаш толкова колкото замърсяваш. Така се стимулират хората да купуват нови малолитражни автомобили, или да си плащат. Въпросът за България е: колко ще плащат автомобилите с отстранени катализатори/дпф филтри ..., и кога най-после ще се въведе сериозен данък за вноса на стари автомобили, за да може хората които имат пари за Дачия да си купят такава а не 10 годишно БМВ с отстранен филтър и облаци дим които всички дишаме ..
Отговори
 
+32
 

Положителни: 41  Отрицателни: 9


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising