Има автомобили, които сякаш са се появили на майтап, но въпреки това записват сериозни постижения на пазара. Някои от тях дори все още се произвеждат, като са доказателство, че нестандартният поглед върху нещата често води до успехи.
Peel P50: Автомобил-куфар
Английският триколесен автомобил се ражда през 1960 г. В салона на Peel P50 може да сесъбере един човек и една чанта. Влиза се през единствената врата, а в тъмните часове свети само един фар. Теглото на това превозно средство не превишава 60 кг., а голямото му предимство е, че собственикът му може да го носи навсякъде. В предната част има дръжка, позволяваща замъкването на колата в гараж. Моделът е оборудван с двигател от мотоциклет с мощност 49 к.с. През 2010 г. компанията Peel пусна и електрическа версия.
Mohs Ostentatienne Opera Sedan: Седан с една врата
Този нестандартен седан е направен от американеца Брус Моос, като идеята му е да предложи автомобил, който да стане символ на разкоша. Най-интересното е, че колата има само една врата. Тя е разположена в задната част, като заема мястото на багажника и представява разтваряща се стълбичка с червен килим. В салона на машината има истински паркет на пода, а част от елементите са направени от дърво и скъпоценни камъни. Моделът се произвежда до 1979 г., като от него са направени десетина бройки.
TagAZ Aquila: Руското Porsche
Ярко, ефектно и донякъде стилно. В никакъв случай обаче не може да се каже, че този автомобил наистина е създаден от руска марка. Фактите обаче сочат друго – това е произведение на завода в Таганрог. Купето разчита на тръбно шаси, а каросерията е от специална пластмаса. Моделът се произвежда през 2012 и 2013 г., но в крайна сметка заводът на ТагАЗ спира да съществува. Преди месеци Aquila бе възроден във Франция, където живее бившият собственик на ТагАЗ.
Mitsuoka Viewt: Менте на Jaguar
NIssan Micra е компактен и доста симпатичен модел. Японците от компанията Mitsuoka незнайно защо решиха да превърнат тази кола в седан, който на външен вид да прилича на класическия Jaguar Mark 2 от 1963 г. Решиха и го направиха, а резултатът е ужасен. Колкото и да е странно обаче, явно някой хареса тази кола, тъй като тя вече се произвежда 24 години и явно това няма скоро да спре. А още по-странно е, че шефовете на фирмата смятат да започнат да продават този автомобил и извън Япония.
PAL-V Liberty: Летащ автомобил
Идеята е добра, но като цяло не решава проблема. Целта на подобни машини е когато навигацията покаже, че отпред на пътя има задръстване, да последва излитане и съответно по-бързо придвижване до крайната точка. Само че, нещата не са толкова прости – трябва специална писта (или частен път) за излитане и кацане. Освен това подготовката за пътуването отнема 10-ина минута, а водачът се нуждае от специален лиценз за пилотиране. Общо взето това е по-скоро самолет, а не летящ автомобил. На всичко отгоре струва 499 000 евро.
Amphicar 770: Автомобил-амфибия
Между другото Ханс Трипел е човекът, който измисли превърналите се в легенда врати „крила на чайка” за Mercedes-Benz 300 SL. Немският конструктор е създателии на 4-местният кабриолет-амфибия Amphicar 770 – единственото превозно от този тип, което се произвежда масово. Проектът обаче се оказва пълен провал, тъй като за управлението на тази машина трябва специален лиценз, а моторът с обем 1,1 литра и 43 к.с. е твърде слаб за привлижване по пътя.
Fiat Multipla: Без него няма как
Италианският миниван е абониран за първото място в класацията за „Най-грозни автомобили”. Той е представен за първи път през 1996 г. на автосалона в Париж като концепция, а две години по-късно се появява и в серийно производство. Излизането на пазара на Multipa явно успокоява дизайнерите на другите компании и те правят автомобили като Pontiac Aztec, SsangYong Rodius и Kia Opirus, който просто няма какво да губят, тъй като във всички случаи ще бъдат по-добре приети от публиката в сравнение с италианския шедьовър на дизайна.
Снимки: Призводителите