Германският концерн BMW съобщи официално финансовите си резултатите за 2016 г. Те са рекордни в 101-годишната история на BMW Group по всички основни параметри – продажби на автомобили, приходи и чиста печалба.
По официални данни BMW Group е продал през 2016 г. 2 368 000 нови автомобила от марките BMW, MINI и Rolls-Royce. Това е с 5,3% повече от 2015 г., съобщават от прес-службата на производителя. Отбелязва се и сериозното увеличение на търсенето на електрически коли – 62 000 за 2016 г. срещу 35 000 за 2015 г. В концерна предвиждат през тази година да продадат 100 000 „зелени” машини.
Приходите на BMW Group за 2016 г. са 94,2 млрд. евро, което е с 2,2% повече от предишната година. Чистата печалба на концерна е 6,9 млрд. евро, като ръстът е 8%. Увеличени са дивидентите за акционерите, които вече получават по 3,5 евро за всяка своя акция.
Рекордните резултати са постигнати от германците без значително увеличение на служителите. В момента за концерна работят 124 700 души, а през 2015 г. техният брой е бил 122 000. Производителят от Мюнхен смята да продължи политиката си на инвестиране в обучението на нови кадри и търсене на млади таланти, която през миналата година е помогнала на 4600 души да получат обучение по различни програми.
Снимка: BMW