Японският гигант Toyota планира завръщане сред производителите на спортни модели, съобщи списание Evo. Допреди 20 години компанията предлагаше такива автомобили, след което пое в друга посока. Сега отново ще се залага на скоростта и динамиката. Информацията беше потвърдена от легендарния инженер на Toyota и шеф на Gazoo Racing - Тецуя Тада.
Тада обяви, че в „сърцето на новата гама спортни модели” ще влязат новата Supra, вече познатата GT86, която трябва да замести легендата Celica и бъдещия спортен двуместен автомобил, който ще е духовен наследник на друга легенда – MR2. Шефът на Gazoo Racing допълни, че иска трите нови модела да влязат в производство „колкото се може по-скоро”.
Потвърждението на новината, че Toyota ще възроди MR2 е приятна изненада за феновете на модела, които се надяват на нещо подобно от началото на века насам.
Тецуя Тада беше начело на проекта GT86 и се справи отлично, а концепцията му за новия MR2 не е изненада – колата трябва да е колкото се може по-семпла в техническо отношение и максимално олекотена. Първоначално новата MR2 ще е с конвенционално задвижване, а по-късно ще се появи и хибридна версия, в която, обърнете внимание, ще присъстват технологии, заети от LMP1 прототипа на Toyota в световния шампионат за издръжливост и „24 часа на Льо Ман”.
Развитието на GT86 ще продължи, но мощността на модела няма на расте, за да не се конкурира с новата Supra. Тецуя Тада намекна пред списание evo, че възродената Supra ще е по-скоро съперник на Porsche Cayman, отколкото на 911, като обясни, че новият модел ще е „по-лек от съперниците си”, но няма да им отстъпва по отношение на динамиката и мощността.
Специално за рали феновете Тада потвърди, че в Gazoo Racing обмислят създаването на версии R5, R3 и R2 на новия Yaris, като тези коли ще са предназначени за частни тимове в различни международни и национални шампионати.
Снимки: Toyota