Корейците от Kia представиха в Женева най-бързия сериен модел в историята на марката – седана Stinger GT. Европейската версия на спортния модел се отличава от американската, която дебютира пред публика на автосалона в Детройт през януари. В Kia се надяват автомобилът да успее на Стария континент, като за това говорят и някои цифри.
2,9 метра
Това е разстоянието между двете оси при седана, която е доста впечатляваща на фона на дължината на модела – 4,8 метра. По този показател Stringer GT превъзхожда голяма част от автомобилите в D-сегмента, в това число и новата Kia Optima, при която разстоянието е 2,8 метра.
200 к.с.
Това е мощността при началната версия, която е оборудвана с 2,2-литров турбодизел. От 0 до 100 км/ч този седан ускорява за 8,5 секунди и успява да развие максимална скорост от 225 км/ч. В гамата на модела ще се появи бензинов турбомотор с 255 к.с., чиито характеристики засега остават тайна.
5,2 секунди
Топ-версията на Stinger GT ще получи турбо V6 двигател с обем 3,3 литра, който ще предлага 370 к.с. и 510 Нм въртящ момент. Благодарение на него седанът, оборудван със система за задвижване на четирите колела, ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,1 секунди, което го прави най-бързият модел в историята на Kia.
55 процента
Толкова е дялът на високоякостната стомана в конструкция на модела. Автомобилът е изграден на шаси със задно предаване, което е стандартно за подобни седани – McPherson отпред и многоточково отзад. Началните версии са само със задвижване към задните колела, а топ-вариантите – със система 4х4.
Снимки: Kia