Основната премиера на Subaru на изложението в Женева е на новото поколение на кросоувъра XV. Моделът е преминал на модулната платфома Subary Global Platform, която дебютира при последната генерация на Impreza.
Шасито позволява да се увеличи твърдостта на конструкцията на използваните за него модели с между 70 и 100%. То използва и интегриран в каросерията заден стабилизатор, благодарение на който накланянето в завой се намалява наполовина.
Както и досега, Subaru XV е оборудвано със система за задвижане на четирите колела. Кросоувърът разполага и с всъдеходен режим на управляващата електроника X-Mode. Клирънсът на модела е 220 мм, въпреки че центърът на тежестта е намален с 5 мм в сравнение с предишното поколение.
Всъдеходът е оборудван с обновен 2,0-литров бензинов „боксер”, чиято мощност е 154 к.с. и 196 Нм въртящ момент. От компанията твърдят, че 80% от компонентите по агрегата са напълно нови, благодарение на което той е по-мощен, по-лек и по-икономичен. Моторът се съчетава с вариатор със 7 виртуални предавки.
Новото поколение на Subaru XV разполага и с пренастроено кормилно управление, мултимедийна система с 8-инчов сензорен дисплей, а също така и с комплекс системи за безопасност EyeSight. В него влизат адаптивен круиз-контрол, система за предотвратяване на сблъсък отпред и функция за следене на лентата на движение.
Снимки: Subaru