Германският гигант BMW Group отчете най-силните януарски продажби в цялата си 100-годишна история. В първия месец на годината компанията е продала 163 288 автомобила, което е ръст от 6.8% на годишна база.
Продажбите на електрически и хибридни модели са се увеличи повече от два пъти
"Започваме добре годината, надграждайки успеха от 2016", коментира Иън Робъртсън, членът на борда, който отговаря за продажбите и маркетинга. "Убедени сме, че с новите модели, които ще пуснем през тази година, и най-вече с новата Серия 5, ще осигурим допълнителен тласък с продажбите. Продължаваме да се фокусираме върху устойчивия растеж, разпределен в цял свят".
Марката BMW отчита 7.2% ръст през януари, а при някои отделни модели търсенето е нараснало двуцифрено (40% за BMW X1 и 30% за Серия 7). През март в салоните ще се появи и новата Серия 5, с която баварците се надяват да си върнат позицията на най-продавана премиум марка в света. След десетилетие на върха миналата година те бяха изпреварени от Mercedes-Benz.
Със забележителните 116% са се увеличили продажбите на електрически и плъг-ин хибридни автомобили BMW - до общо 5 232 доставки през януари. През тази година към съществуващата гама от шест такива модела ще се присъединят още два - BMW 530e iPerformance и MINI Cooper S E Countryman ALL4 Plug-In хибрид.
Дъщерната марка MINI е продала 19 563 автомобила през януари (ръст от 3.7%).