Италианското правителствено разследване за вредните емисии, проведено след избухването на Дизелгейт, по някакъв начин е пропуснало да включи основни тестови данни на модели на FCA Fiat-Chyrsler. Слухът за това циркулираше отдавна в италианския парламент, но вчера бе потвърден официално от кабинета, а агенция Reuters публикува части от недостъпния досега доклад.
Проведените в Италия изпитания включват пълен набор от тестове за дизелови модели на BMW, Mercedes, VW, Opel и Ford. За три от седемте тествани модела на Fiat-Chrysler (Jeep Cherokee, Alfa Romeo iulietta Lancia Ypsilon) обаче липсват показателите в най-важните изпитания - на пътя и от т. нар. Artemis-тест, който имитира градско пътно поведение в лабораторни условия. Тези два теста са основните начини да се засече дали автомобилът използва някаква форма на измамен софтуер, с който да заблуждава в лабораторните изиптания.
От италианското транспортно министерство потвърдиха, че данните липсват в доклада, но не обясниха защо. В близките седмици ще бъде публикувана нова версия на доклада, включваща и пропуснатите преди резултати.
Природозащитници и политици от опозицията обвиниха правителството, че се е опитало да закриля "своите" производители от разследването. Групата FCA е обект на разследване в САЩ за предполагаеми измами в тестовете за емисии - втори Дизелгейт, както побързаха да го нарекат някои анализатори. Френската прокуратура също разшири обхвата на разследването си и върху Fiat, след като досега проучваше само VW и Renault.
В германските и френските тестове дизеловият агрегат на Jeep не се представи особено добре
В успоредно проведените тестове във Франция и Германия двулитровият дизелов Jeep Cherokee даде между 5.3 и 9.9 пъти повече емисии на азотни съединения от разрешения максимум. При Fiat 500L със същия двигател като тестваната в Италия Alfa резултатът от британските изпитания беше 5.6 пъти над нормата.