IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Българско Renault 5 Turbo ще e сензацията в търг на Sotheby's

Класиката е в безупречно състояние и се очаква да се продаде за минимум 75 000 евро

Българско Renault 5 Turbo ще e сензацията в търг на Sotheby's

Свикнали сме да виждаме класически автомобили, които се продават на търгове за десетки, стотици, а понякога и милиони евро. Но случвало ли се е да видим българска кола, която минава под чукчето на една от най-престижните аукционни къщи в света – RM Sotheby's? E, сега ще ни се случи.

Българско Renault 5 Turbo ще бъде продадено за минимум 75 000 евро

Това великолепно Renault 5 Turbo 2 предстои да бъде продадено на търг, организиран от RM Sotheby's на 8 февруари в Париж. Познахме, че е българско само по пловдивската му регистрация. Автомобилът е от късната версия Turbo 2, която използва повече части от стандартното Renault 5 в сравнение с първите Turbo зверове. Въпреки това, едва ли в света има автомобил от тази серия, който е по-запазен и девствен от този.

В интериора се забелязват красиви уреди Jaeger, като на километража е изписано скромното число от 5984 изминати километра. За кола, която е построена през 1983, едва ли е нужно да споменаваме, че това е скандално нисък пробег, обричащ я на вечен интерес от страна на колекционерите. Според RM Sotheby's всичко това, в комбинация с изрядното купе, гарантира предполагаема цена в порядъка на 75 000 – 95 000 евро на търг.

Българско Renault 5 Turbo ще бъде продадено за минимум 75 000 евро

Някъде зад предните седалки е монтиран 1.4-литровият 4-цилиндров двигател Cleon-Fonte, който е осъвременен с електронна инжекция Bosck K-Jetronic. В крайна сметка моделът разполага с мощност от 160 к.с., а теглото му не надхвърля 1 тон, което го прави перфектният пример за идеален хотхеч, който вероятно вече никога няма да имаме.

Българско Renault 5 Turbo ще бъде продадено за минимум 75 000 евро

Този модел не трябва да се бърка с R5 Alpine Turbo, който представлява доста по-цивилна версия с надлъжен предно разположен мотор, предно предаване и без раздувките, които феновете обожават. Тук става въпрос за „истинското” Turbo.

Големият турбокомпресор Garrett T3 може да развълнува и най-консервативната монахиня, а тотално абсурдният характер на колата е подкрепен от независимо задно окачване с по два носача на колело – нещо, което сме свикнали да виждаме в много по-големи, спортни и скъпи машини, особено през 80-те. За сравнение, днешните хотхечове – Ford Fiesta ST, например – имат торсионна задна греда, която прави двете колела доста зависими едно от друго. Жалко.

Снимки: RM Sotheby's


 

Тагове: renault 5 turbo
0 от 500
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Ммм ( преди 7 години )
    Е 46 и до този с б...си дачията На това РЕНО 5турбо едно време му казваха "асфалтовата ракета" и водеше битки по рали отсечките на ралитата от световният шампионат с Ауди куатро, Ланчо рали037 Фиат Абарт и др.Вместо да пишете глупости чукнете в ютюб рали Корсика 86г. и погледайте.
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до FastDriver ( преди 7 години )
    Това е друга кола. Петицата на Чубриков/Митко Илиев още не е готова
  • #4
    29 rate up comment 2 rate down comment
    KKK ( преди 7 години )
    Определено един от любимите ми автомобили- версията с централно разположен двигател. Много гневна машинка, която не прощава шофьорски грешки
  • #3
    23 rate up comment 5 rate down comment
    FastDriver ( преди 7 години )
    Това Рено е било на Илия Чубриков. Преди две три години го купи Митко Илиев с идеята да го реставрира и да го остави в България, но явно е решил да се раздели с него. Чубриков все още има състезателния си Bulgaralpine a110 в отлично състояние!
  • #2
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Край ( преди 7 години )
    Малии Рено - това плаче за нов модел.Ше пребие костенурката и даже мини.
  • #1
    40 rate up comment 4 rate down comment
    thebrainless ( преди 7 години )
    Невероятно красиво, именно тези раздувки го правят страхотно, а за удоолствието от карането на този автомобил, може да се прочете доста.