IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Живот след Tesla: кой ще направи най-добрия електромобил

От китайските стартъпи до BMW Aston Martin - конкурентите в електрическия сектор се увеличават драматично

Живот след Tesla: кой ще направи най-добрия електромобил

Компанията на Илон Мъск заложи стандартните на електромобилите поне за следващите 5-10 години. Всички конкуренти на Tesla се ориентират или по седана Model S, или по кросовъра Model X. За да успеят обаче да се преборят с тях, трябва да направят своите коли по-мощни, с по-голям преход с едно зареждане, по-умни и по-автономни.

Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

Да вземем например китайския милиардер Цзю Юетин. Той е на 40 години и направи огромно състояние от продажба на телекомуникационно оборудване, след като превърна компанията си LeTV в цяла мобилна екосистема. Сега Юетин е начело на групата LeEco, която финансира няколко проекта по създаването на електромобили. Успехите на Tesla обаче не тормозят само този китайски богаташ, но и редица други хора и компании.

LeSEE


Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

През пролетта на миналата година компанията представи собствен концептуален модел, който получи името LeSEE (производно от Let’s see – „Ще видим”). Седанът в стил Model S има камери вместо огледала, а задните сеалки могат да приемат формата на тялото на нвсеки пасажер. Създателите на LeSEE го определят като „първия саморазвиващ се автомобил", като намекват за високата адаптивност на бордовите системи.

Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

От характеристиките на машината е известна единствето максималната скорост – 210 км/ч. Твърди се още, че автомобилът ще бъде оборудван с автопилот, но концептуалният модел, който бе показан пред публика, бе управляван дистанционно.

Faraday Future FF91


Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

Платформата на концептуалния LeSEE бе използвана и от американската компания Faraday Future, която се финансира от същия този Цзя Юетин. В началото на януари бе показан първия модел на фирмата – изцяло електрически кросоувър FF91. Всъщност той се провали на представянето си, след като отказа да паркирасамостоятелно, но пък впечатлява с характеристики. Сумарната мощност на електромоторите е 1050 к.с. и 1080 Нм, което позволява ускорение от 0 до 96 км/ч за 2,39 секунди.

Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

Електромобилът е оборудван с акумулатор LG Chem с капацитет 130 кВт/ч, което позволява пробег от 700 км с едно зареждане (по американските стандарти). Самото пълнене на батерията отнема 2 часа. Задните седалки на кросоувъра са разработени от Американската космическа агенция (NASA) и могат за заемат няколко различни положения. С помощта на камери в салона FF91 разпознава настроението на водача, като настройва автомобила спрямо неговия начин на живот.

Компанията вече приема поръчки за кросоувъра, като планира да започне да го продава през 2018 г. Ориентировъчната цена е 150 000-200 000 долара, но още в края на миналата година стана ясно, че Faraday Future има финансови проблеми, заради което строежът на фабриката на компанията в Лас Вегас е замразен.

Lucid Air


Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

Още един американски производител, финансиране от LeEco. Преди това той се казваше Atieva и създаде прототипа си Edna, в чиято основа бе ванът Mercedes-Benz V-Class. Ускорението от 0 до 96 км/ч отнема 2,94 секунди, което му позволи да изпревари автомолили като Ferrari California, Dodge Viper, Tesla Model S и BMW i8.

Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

През 2016 г. компанията, вече преименувана на Lucid Motors, показа електрически седан Air с фарове, приличащи на очите на насекомо. Този модел бе разработен от Питър Роулинсън – един от бившите главни инженери на Tesla Motors, който е изпозвал за основа Model S.
Lucid Air развива мощност от 1013 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч з 2,5 секунди, а максималният запас на батериите с капацитет 130 кВт/ч позволява пробег от 643 км. Електромобилът разива мащкимална скорост от 322 км/ч, но тя ще бъде ограничена принудително. Компанията обещава да пусне машината на пазара през 2018 г. на цените между 65 000 и 100 000 долара.

Aston Martin RapidE

Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

LeEco ще помогне и на Aston Martin да направи електромобил, като в случая става дума за версия на купето Rapid. Идеята с неговото пускане е да помогне на британската компания да намали средните нива на вредните емисии на своите модели, като същевременно запази и сегашните бензинови V12 двигатели.

Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

За направата на такъв модел още през 2015 г. разкараза шефът на Aston Martin – Анди Палмър, като дори обеща, че той ще развива около 1000 к.с. Малко след това бе показан концептуалният RapidE, разработен с помощта на компанията Williams Advanced Engineering (WAE). Неговите характеристики обаче бяха по-скромни – 550 к.с. и 320 км пробег. Този автомобил трябва да се появи през 2018 г., но проблемите на китайците от LeEco, го поставят под въпрос.

Fisker Emotion

Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

Хенрик Фискер възроди своята компания и дори върна нейното име, но реши вместо с хибриди да се занимава с електромобили. Седанът EMotion е направен от алуминий и въглеродни нишки, като следва стила на хибридния Karma и спортния Force1, направени също от Фискер. Самият той планира да оборудва колата със суперкондензатори с графенови електроди, които се разработват от неговата компания Fisker Nanotech.

Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

Суперкондензаторите отстъпват на литиево-йонните батерии като плътност, но в същото време могат да се зареждат много по-бързо. Благодарение на тях седанът ще може да измине повече от 600 км с едно зареждане. Машината трябва да бъде показана още през тази година.

GLM G4

Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

Този 4-местен автомобил е дело на компанията GLM от Киото. Каросерията на G4 е направена от композитни материали, а в основата на машината е един от проектите на холандското ателие Savage Rivale, но вместо на мотор V8 задвижването е поверено от два електрицески двигалеля с многостепенни редуктори. Мощността им е 544 к.с., а максималният въртящ момент надхвърля 1000 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,7 секунди, а с едно зареждане пробегът е около 400 км (по американските стандарти).

Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

Това всъщност е вторият проект на GLM, който по-рано създаде съвместно с ателието Tommykaira електрическия спортен автомобил ZZ, напомнящ Tesla Roadster. Продажбите на G4 трябва да стартира в Азия, а началната цена е 22 000 долара.

Jaguar I-Pace

Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

Британският производител започна електрификация на своите модели с кросоувър. Алуминиевият концепт I-Pace, показан в Лос Анжелос през миналата година, има скрити дръжки на вратите, по един електромотор на всяка ос, пневматично окачване и плоска батерия под пода. На размери кросоувърът е по-компактен от Model X, но пък при дължина от 4680 мм разстоянието между двете оси е впечатляващо – 2990 мм, като това е постигнало благодарение на компактните електромотори.

Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

С едно зареждане Jaguar I-Pace има възможност да измине около 500 км,  мощността на двата електромотора е 400 к.с. и 700 Нм. Това позволява на британския електромоил да ускорява от 0 до 100 км/ч е за по-малко от 4 секунди.

Mercedes Generation EQ

Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

Характеристиките на електрическия кросоувър на Mercedes-Benz са идентични с тези на Jaguar I-Pace. Неговият силов агрегат развива 408 к.с. и 700 Нм, а батериите осигуряват пробег от 500 км. Ускорението от 0 до 100 км/ч обаче е малко по-слабо – 4,2 секунди.

Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

Всъщност тази машина е първата от новия суббранд на немците – EQ, който през 2020 г. трябва да включва поне 4 модели – два кросоувъра и два седана. До 10 години гамата на EQ трябва да достигне 10 машини, като всички ще бъдат построени на модулната платформа EVA (Electric Vehicle Architecture.

Audi Q6

Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

Компанията от Инголщад планира да пусне свой кросоувър с името Q6, който представлява развитие на концепцията e-tron quattro, показана в Женева през 2016 г. Той бе оборудван с литиево-йонни батерии с капацитет 95 кВт/ч, осигуряващи пробег от 500 км. Съвкупната мощност на трите електромотора – един отпред и два отзад, е 435 к.с., но за кратък период от време тя може да достигне 503 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,6 секунди, а максималната скорост е ограничена на 210 км/ч.

Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

Автомобилът е получил пневматично окачване, пълноуправляемо шаси (завиващи задни колела) и малки монитори, които заменят външните огледала. По-голяма част от технологиите на Q6 ще бъдат използвани от Audi и за следващия си изцяло електрически модел – седана A9.

Porsche Mission E

Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

Концептуалният електрически седан Mission E със задвижване на четирите колела и пълноуправяемо шаси бе показан от Porsche още през 2015 г. Двата електромотора с обаща мощност 600 к.с. позволяват на автомобила ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди и изминаване на 500 км само с едно зареждане.

Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

Компанията вече стартира зимни тестове на прототип под името J1, а серийният модел трябва да се появи през 2020 г. Едновременно с него инженерите на Porsche разработват и устройство за бързо зареждане на батериите, което ще може да се използва и за модели на други производители. Мощността му е 150 кВт, което ще позволи за 15 минути да се зарежда акумулатор, позволяващ пробег от 400 км.

BMW i-Next

Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

Концернът BMW има намерение през 2019 г. да пусне в серия електрическия Mini Cooper E, а година по-късно да предложи и X3 на батерии. През 2021 г. трябва да излезе и голям електромобил под кодовото название i-Next, който да бъде директен конкурент на Tesla. Вероятно той ще се казва i5 и ще стане първият напълно автономен автомобил на немския производител.

Живот след Tesla – кой ще направи най-добрия електромобил

Създаването на мощния процесор, който ще бъде в основата на автопилот, е поверено на компанията Intel, а останалите компоненти и програмно оборудване ще се правят от израелците от Mobileye. В основата на системата ще бъдат навигационни карти Here с висока резолюция, като радарите и камерите ще позволяват за се вижда на разстояние до 200 метра.

Снимки: Производителите

 

Тагове: tesla motors
0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 7 години )
    Много ми е трудно да видя логиката в електрически кросоувър...
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Може би причината е в това че все още не са пригодни за пазара .... главна причина батериите и крайна цена за потребителя.Ако свалят цените на половина и вдигнат пробега с половина всички ще се втурнат да ги произвеждат
  • #1
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Звучи отчайващо. Говори се за в бъдеще, някъде се споменава 2020г. и то така се споменава, че може да се окаже и 2030г. Нищо конкретно?!?! Защо е така? Дори да приемем, че мислят някаква нова извънземна технология то от 5-6 години на пазара има Доста коли на Тесла, разглобяваш, виждаш и копираш и готово. Да не споменаваме, че Тесла е направена по най-простия начин стотици обикновенни батерии свързани последователно. Все пак не са изкарали технологии от Криптон или Кибертрон. Нещата изглеждат така, сякаш някой притиска големите компании да не правят електромобили. С ресурса си и заводите си големите автопроизводители, могата да направят читав масов електромобил за месеци, но не вадят. Само се споменават някакви разработки за обозримото бъдеще, което така и не настава.