Вход   Регистрация

Не всички суперколи се правят там, където си мислите

Не всички суперколи се правят там, където си мислите

Глобализацията отдавна вече не засяга само масовите производители

Масовите автомобилни производители, огляваващи класиранията по продажби, отдавна напуснаха страните, в които са създадени или бяха базирани дълги години. Голяма част от автомобилите на Toyota, особено тези за европейския пазар, не се правят в Япония. Моделите на Fiat може да олицетворяват Италия, но се сглобяват в Полша или Мексико. Обратното се случва с един от автомобилните символи на Америка – Jeep Renegade, който слиза от конвейра на Апенините.

Не всички суперколи се правят там, където си мислите

Дори луксозните брандове изнесоха своето производство зад граница. BMW и Mercedes-Benz, например, правят голяма част от скъпите си и луксозни кросовъри в САЩ. Изпратеният в пенсия Mercedes R-Class се сгобяваше в Индиана, за да се продава ... в Китай.

Как стоят нещата при производителите на суперколи? При тях моделите задължително се свързват с определена държава. Всички знаят, че Ferrari се прави в Италия, Porsche – в Германия, Koenigsegg – в Швеция, а McLaren – във Великобритания. Това правило обче отдавна не е в сила и някои суперколи се произвеждат далеч от дома им.

Ford GT

Не всички суперколи се правят там, където си мислите

Производството на предишния Ford GT бе разпределено между няколко американски локации, а финалното сглобяване ставаше в Мичиган. С приемника му обаче нещата не стоят така. В момента най-впечатляващата американска суперкола се произвежда в Канада, като за целта Ford сключи договора с компаниите OEM и Multimatic, базирани в Маркем в околностите на Торонто.

Honda / Acura NSX

Не всички суперколи се правят там, където си мислите

На някои пазари NSX се продава като Acura, а на други – като Honda. Това трябва да означава, че автомобилът се произвежда в Япония. Преди време беше точно така, но сега положението е различно. Специално за NSX японците откриха производствен център в Охайо (САЩ). Любопитното е, че именно тук се сглобяваше предишният Ford GT, а преди него и третото поколение на Chevrolet Camaro и Pontiac Firebird.

Spyker C8

Не всички суперколи се правят там, където си мислите

Ексклузивният холандски производител някога демонстрира огромни амбиции, като взе контрола върху шведския Saab. Само че собствените му модели не се произвеждат нито в Холандия, нито в Швеция. Благодарение на дългогодишното си сътрудничество с компанията CPP Metalcraft, колите на Spyker се сглобяват в Ковънтри (Вбр).

Aston Martin Rapide

Не всички суперколи се правят там, където си мислите

В момента всички модели на Aston Martin се произвеждат в главния завод на компанията в Хейдъл (Вбр). Британската компания разполага с още две предприятия на Острова – в Нюпорт-Пагнел и в Уелс. Само че Rapide дълги години се сглобяваше в завода на австрийската компания Magna Steyr в Грац. Там се правят още Mercedes F-Class и Mini Countryman, предстои и започване на производството на BMW 5-Series и на електрическия кросоувър Jaguar I-Pace.

Mercedes McLaren SLR


Не всички суперколи се правят там, където си мислите

Преди повече от 10 години Mercedes-Benz предложи SLR- екзотична супекрола, която се конкурираше с Ferrari Enzo и Porsche Carrera GT. Въпреки че както тя, така и следващите подобни модели на немците се проектираха и разработваха в Зинделфинген, самият модел SLR се сглобяваше в технологичния център на McLaren в Уокинг (Вбр). По това време Mercedes притежава 40% от британската марка и има партньорски отнешения с нейния отбор във Формула 1. Въпреки че тази епоха остана в историята SLR е вторият пътен автомобил в историята на McLaren след легендарния F1 и преди 12C, който на свой ред сложи началото на McLaren Automotive.

Посочените примери - Ford GT, Acura NSX, Spyker C8, Aston Martin Rapide и Mercedes McLaren SLR, съвсем не са единствените. Макар, че сглобяването на Lamborghini Huracan, както и на предшественика му Gallardo, да се осъществява в Италия, шасито и силовия агрегат на тези суперколи се произвеждат в завода на Audi в Германия.

Има и голям брой по-скроми спортни модели, които също се правят в други държави. Fiat 124 се произвежда заедно с Mazda MX-5 в Япония, докато Porsche Boxster и Cayman доскорото се сглобяваха във фабриката на фирмата Valmet във Финландия. Култовият Pontiac GTO е правен в завода на Holden в Австралия, а по-малко популярният Noble M400, дело на фирмата Hi-Tech Automotive, в Южна Африка.

Снимки: Производителите

Реклама  


Купи кола

  • Mitsubishi Galant

    3300 лв.

    дата на произв. - декември , 1998 г., пробег - 280000, С.к - Ръчна, цвят - Виолетов

  • Audi A8 4.2TDI FULL LED

    55000 лв.

    дата на произв. - декември , 2010 г., пробег - 230000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Mercedes R 320

    21499 лв.

    дата на произв. - юни , 2008 г., пробег - 163000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Skoda Octavia 1.8Turbo Facelift

    4850 лв.

    дата на произв. - декември , 2003 г., пробег - 170000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Skoda Octavia SCOUT/DSG/4X4/XENON/NAVI

    29500 лв.

    дата на произв. - ноември , 2012 г., пробег - 129000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Skoda Octavia SCOUT/2.0TDI/NAVI

    22900 лв.

    дата на произв. - ноември , 2011 г., пробег - 118000, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

Виж всички обяви

Коментари ( 6 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Глобализация,глобализация ама все гледат при белите хора да си правят колите,нали.Не ги правят в Пакистан,Индия или Африка,Иран и тн.Така,че леко глобализацията.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Като прочетох заглавието и се зарадвах но написаното в статията е въздух под наляга няма същественото нещо за глобализацията как например един SLS и AMG GT са напрактика един и същи само външната визия е различна как едно 458 е сглобено като един от най-масовите автомобили има го в youtube едни руснаци обикалят по сервизите в дубай според мен няма значение къде ще се произведе а как ще се произведе
Отговори
 
  0
 

Положителни: 3  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

bmw435i, като гледам на каква гроза маймуница пишеш, май и ти си правен някъде около заводите в Диарбекир! Кой знае в кой мазен гараж! Кемаф!
Отговори
 
+14
 

Положителни: 18  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

В статията не е включено четири нули ръ осем, което се произвежда в Столипиново.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 11  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Електрониката на бмв. ауди и мерцедес се правят в ботевград

на хонда - в харманли :)
Отговори
 
+10
 

Положителни: 13  Отрицателни: 3

от: bmw435i ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
Ah kak uslojlivo ste za zabravili da spomenete 4e spira4ki,skorostna kutia i sedalkite na NSX se proizvejdat v diarbekir Turcia
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 11  Отрицателни: 18


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising