IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan и Daimler се отказаха да правят съвместно луксозни модели

Проблемът тръгна от твърде скъпата нова платформа на германците

Nissan и Daimler се отказаха да правят съвместно луксозни модели

Компанията Nissan и концернът Daimler са прекратили съвместната разработка на луксозни модели. Двата производителя не се отказват напълно от съвместните си проекти, но те ще бъдат реализирани само в случаите, когато те са изгодни и за двете страни, съобщава агенция „Ройтерс”, като се позовава на свои източници.

Nissan и Daimler прекратиха сътрудничеството си

Проблемът в сучая се оказва новата платформа MFA2, разработена от германците. Тя е трябвало да бъде използвана за новите модели на марката Infiniti, която е част от алианса Renault-Nissan. Японските инженери обаче не са могли да се вместят в заложената в съвместния проект сума и в крайна сметка са се отказали от шасито на Daimler.

Все пак Nissan и Daimler ще продължат да поддържат добри контакти и да си разменят технологии, а когато се наложи ще осъществят и общи проекти, стига това да бъде финансово изгодно и за двете страни. Двата производителя си сътрудничат още от 2011 г. и вече създадоха няколко популярни съвместни модели. Последният е пикапът Mercedes X-Class, построен на една платформа с Nissan Navara.

Снимка: Nissan

Тагове: daimler renault-nissan
0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    RRE435 do Fermera ( преди 7 години )
    Kolega i az 4akam da go vidia tova QX50 za6toto si mislia 4e tova 6te e nai dobriat product idva6t ot Iaponia za poslednite 15 godini.Dano da ne razo4arovat otnovo
  • #14
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    "..В класата на мерцедес,където немците има какво да научат от НИСАН.." Затова ли Инфинити Q30 и QX30 са копия ама копия на А класа и GLA?! Даже ключа не са сменили, интериора....
  • #13
    2 rate up comment 3 rate down comment
    фермера ( преди 7 години )
    Погледни днес във Детроит ще бъде показан новия ИНФИНИТИ QX50.Бензинов мотор със променлива компресия,система на управление PRO PILOT на Нисан.И цената ще бъде нормална!
  • #12
    2 rate up comment 7 rate down comment
    fermera ( преди 7 години )
    Когато си купувяам кола,гледам какво има в оборудването за тази цена.При мен е в границите на 100-110к лева.При ИНФИНИТИ имаш 6цилиндров мотор,системи за сигурност и наблюдение в базата и добра шумоизоляация,хибридни технологии и цифрово управление и сонар..За сравнение карах Мерцедес GLC с 4 цилиндров мотор.Недостиг на мощност,слаба ходова част,лоша шумоизолация и тясна предна врата.И пак струва толкова.Та в това няма нищо ново,само искат пари и ги пази 10%мито.
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Японците нямат пари за премиум автомобили , явно няма как да си избият инвестицията...защо ли
  • #10
    6 rate up comment 10 rate down comment
    фермера ( преди 7 години )
    Инфинити е начин да покажеш че цениш парите си и че за нормални цени можеш да си купиш иновативни технологии.В случая става въпрос за платформа с предно предаване в класа на В класата на мерцедес,където немците има какво да научат от НИСАН.А да си купиш кола,за да покажеш че имаш пари е комплексарщина!
  • #9
    2 rate up comment 7 rate down comment
    На снимката горе ( преди 7 години )
    Мустакат вурст-шаран и "японец" от френско-арабски произход.
  • #8
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    напоследък ме терзае въпроса защо 10 годишните мерцедеси са по-ръждясалиот 30 годишните ?
  • #7
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    Ми тя платформата е разработена вече. Сега въпроса е Мерцедес за колко я търгуват. Явно са се изхвърлил типично по немски и японците са осъзнали че ако сами си разработят платформа, ще им е хем по-евтино, хем по-качествено. Големите губещи тук са вурстовете - инвестирали в платформа и сега не могат да си върнат инвестициите.
  • #6
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Хаха, скъпо им било на японците... с пр*дня боя искат да правят. Ето ви нагледно доказателство за качеството на германците и защо премиум автомобилите са само немски(включително Бентли и Ролс Ройс, защото са с немска техника и платформи). Защото качеството струва пари.