IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво ще ни предложи рали "Дакар 2017"

Битката стартира на 2 януари от столицата на Парагвай

Какво ще ни предложи рали

Най-голямото маратонско състезание в света – рали „Дакар” стартира утре (2 януари) и още първата скоростна отсечка с дължина 39 километра, общо за деня 454 километра обещава интересна битка и сериозни изпитания. Стартът е в столицата на Парагвай Асунсион, а етапи ще има в Боливия и Аржентина, като финалът на състезанието е в Буенос Айрес на 14 януари. 

Какво ще ни предложи рали

Общата дължина на маршрута за мотоциклетите, автомобилите и ATV машините е 8818 километра, от които в скоростните етапи влизат 4089 км. За камионите маршрутът е малко по-къс – 3914 състезателни километра и общо 8786 км. Феновете с нетърпение очакват битката за победата в четирите основни категории: мотоциклети, автомобили, ATV и камиони. 

При мотоциклетистите за старт са записани 145 участници, а фаворит за победата е първенецът от 2016 г. Тоби Прайс. Австралиецът взе победата в едва второто си участие в рали „Дакар”, а преследвачите му са силни като през миналата година: Стефан Свитко, Пабло Куантанила, Елдер Родригеш, Адриен ван Беверен, Хуан Бареда Борт и други. 

При ATV машините титлата обаче е вакантна. Двамата братя Патронели – Маркос и Алехандро тази година ще пропуснат състезанието, а през 2016 двамата завършиха първи и втори. Заявените пилоти са 42. 

В битката при камионите екипажите са 50, а борбата ще е както винаги е била в последните години – всички срещу Камаз. Лидери на руския тим са Айрат Мардеев и Едуард Николаев, но може би те вече ще са преследвачи на звездите на Iveco Федерико Вилагра и Жерар де Рой, като точно холандецът спечели победата в „Дакар” през 2016. 

Най-зрелищната борба за първото място обаче отново ще е при автомобилите. Заявките са почти 80, стартовият списък е пълен с известни и бързи пилоти от цял свят, а големите тимове са заложили на различни концепции в надеждите си за успех. Естествено, фаворит отново е тимът на Peugeot, воден от миналогодишния победител Стефан Петерханзел и неговите съотборници Карлос Сайнц, Сирил Депре и Себастиен Льоб. Клишето „отбор, съставен от звезди”, сякаш е създадено за тима на Peugeot. 

Тази година обаче за Toyota ще карат двама пилоти, които вече са печелили рали „Дакар” – Насър Ал-Атия (победи през 2011 и 2015) и Жинел де Вилиерс (2009). Събирането на двамата в един отбор дава невероятен шанс на Toyota, а освен това те ще карат напълно нови заводски прототипи Hilux Evo, подготвени от поделението на Gazoo Racing в Южна Африка. За Toyota ще кара още един много силен пилот – Нани Рома, който обаче ще е зад волана на Hilux 4x4, създаден от белгийската фирма Overdrive. 

Естествено, автомобилите Mini, подготвени от X-Raid също са тук. Миналата година Ал-Атия стигна до второто място зад волана на Mini JCW Rally, но сега Насър и Рома вече не са част от екипа и лидери са много бързият рали пилот Мико Хирвонен и Орландо Теранова. Нито един от двамата все още няма победа в „Дакар”, а за Мико това е едва втори старт в това състезание. Но точно финландецът миналата година показа, че единствен може да се мери по скорост в най-бързите етапи с темпото на Льоб и Петерханзел. 

На теория армадата на Peugeot би трябвало да се справи с преследвачите от Toyota и Mini, но рали „Дакар” твърде често опровергава всякакви прогнози. Затова е и толкова интересно.

Снимки: Dakar.com

Тагове: toyota mini peugeot
0 от 500