IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС обвинява местните власти за "Дизелгейт"

Според Брюксел, правителствата на 7 държави не са успели да предотвратят нарушенията с вредните емисии

ЕС обвинява местните власти за

Европейският съюз стартира съдебни процедури срещу седем страни, сред които Германия и Великобритания. Причината са обвинения, че местните регулаторни органи са се провалили в опитите си да приложат европейското законодателство, което от своя страна е довело до разразилия се скандал "Дизелгейт".

ЕС обвинява местните власти за

Германия, Великобритания, Испания и Люксембург са обвинени в това, че не са наложили на Volkswagen същите санкции, каквито компанията понесе в Щатите, когато стана ясно, че германците са използвали незаконен софтуер, за да манипулират резултатите от измерванията на вредните емисии на свои модели.

Европейската комисия, която изпълнява функцията на изпълнителен орган на Европейския съюз, допълнително обвинява Германия и Великобритания в това, че не са споделили детайли от национални раследвания във връзка с нарушените от Volkswagen европейски директиви.

От Германия, която е най-големият автомобилен производител в ЕС, както и най-мощната икономика в Съюза, се чуха контрааргументи, че сегашното европейско законодателство не е добре формулирано по отношение на замърсяването на околната среда.

„Местните власти на страните членки в Европейския съюз трябва да са сигурни, че автомобилните производители се съобразяват със закона,“ коментира в официално изявление индустриалния комисар Елжбиета Биенковска.

Други три страни – Чешката република, Литва и Гърция – са набедени в това, че не са включили в законодателството си възможността да се санкционират автомобилни производители при потенциални нарушения от тяхна страна.

Предупреждението е първата стъпка, преди да бъдат задействани процедури за нарушение. Те позволяват на ЕС да се увери, че 28-те страни членки се съобразяват с европейските регулации. По правило, обвинените държави имат 2 месеца да отговорят.

Ако те не го сторят, Брюксел може да отнесе делата до Европейския съд в Люксембург. Регулаторните органи на всяка страна одобряват новите автомобили и имат властта сами да наблюдават спазването на всички изисквания, въпреки че колите се продават в целия Европейски съюз.
 
Институциите на Европейския съюз са мишена на националистически отпор от страните в блока, припомнят анализатори. В това число влиза и референдумът за изтеглянето на Великобритания от ЕС, проведен през юни. Сега, европейските регулатори се опитват да покажат на избирателите, че от Европейския съюз има смисъл и той може да донесе решения на техните проблеми и притеснения.

Председателят на Европейската комисия – Жан-Клод Юнкер, бе обвинен от няколко правителства на държави членки, че угажда на евроскептиците и използва ЕС като изкупителна жертва. Официални лица от блока твърдят, че Юнкер е готов да покаже на избирателите, че именно техните правителства са се провалили в прилагането на европейското законодателство, надявайки се по този начин да запазят работните места в автомобилната индустрия. 

0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 7 години )
    4estito! amerikancite skaraha evro-geicite! navlizame vuv fazata na bavna i zabavna, agonizira6ta smurt na dizela...skoro vsi4ko 6te e tok, batareiki, kompiutri i daje nqma da pritejavame koli, 6te si pora4vame avtonomni taksita s app-4eta ot smartfon4eta...what is the matrix!?
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    мда ( преди 7 години )
    Оправданието е като *** :)
  • #5
    14 rate up comment 3 rate down comment
    същ.Аноним. ( преди 7 години )
    Като контра, Германия обвини FIAT за същото, но калъч,моделите им, отговарят на Евро6, много преди да е въведен.Продават Дизели, дори в САЩ.
  • #4
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Италиа, наложи санкции на VAG !
  • #3
    10 rate up comment 5 rate down comment
    възмутен ( преди 7 години )
    Това вече е връх на демагогията. Да се обвиняват само 7 държави, при условие, че никоя европейска държава не е наложила глоби и не е забранила за продажбите Волсвагените, е малоумно. Вместо да бъдат забранени всички дизели, които ни тровят, бюрократите почват да ни занимават с някакви несъществени глупости.
  • #2
    3 rate up comment 10 rate down comment
    112 ( преди 7 години )
    България за какво да е в списъка като ние нямаме такова производство.:D
  • #1
    29 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    в БЪлгария няма изисквания за емисии, тука 50 годишен икарус на *** да караш пак плащаш 10лв данък.