Групата Renault-Nissan ще смени шефа на отдела за разработка на двигатели и скоростни кутии заради изоставането във въвеждането на обща архитектура за двете марки.
Ален Рапозо остава в ролята на съветник, а наследникът му ще бъде обявен до края на тази седмица, съобщава Automotive News, позовавайки се на няколко добре осведомени източника от компанията. Говорителят на алианса отказа коментар.
Ален Рапозо
Стратегията на групата, създадена през 1999, предвижда постепенно двете компании да вървят към общи платформи и задвижване. Това би трябвало да донесе годишни икономии от порядъка на 5.5 милиарда евро до 2018 година.
В момента двете компании споделят приблизително 85% от двигателите. Но интеграцията все още е неефективна и намаляването на разходите не върви по план. "След 17 години все още не успяваме да мислим като една компания. Особено в областта на двигателите", признава пред AN един от колегите на Рапозо. Друг разкрива, че немалко от новите развойни проекти, особено в областта на двигателите, изостават сериозно от графика. При създаването на новите турбобензинови мотори например надзорниците на проекта изобщо не отчели нуждата от филтър за твърди частици, и се наложило да започват почти отначало.
Разгарянето на "Дизелгейт" допълнително задълбочи проблема. Въведените по-реалистични тестове показаха твърде високи нива на азотни съединения при автомобилите на Renault. Рапозо пръв ще плати цената за това, но под засилващ се натиск са още шефът на инженерния отдел Гаспар Абейан и самият Тиери Болоре, дясната ръка на Гон във френската компания.
След поглъщането на Mitsubishi алиансът вероятно ще надхвърли границата от 10 милиона продадени автомобила годишно, което ще го нареди в челната тройка в света. Но икономиите, които би трябвало да дойдат от тези големи мащаби, все още не са факт. Добър пример са сегашните Renault Clio и Nissan Micra, които ползват много сходни, но поотделно разработени задвижвания. Същото се отнася и до автоматичните трансмисии: Nissan разработва вариаторни (CVT) чрез дъщерната си компания Jatco, докато Renault купува доста по-скъпи кутии с двоен съединител от Getrag и на няколко пъти отлага плановете да разработи свои собствени.