IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault-Nissan разкара шефа си по двигателите

Ален Рапозо плаща цената за изоставащата синергия между двете марки

Renault-Nissan разкара шефа си по двигателите

Групата Renault-Nissan ще смени шефа на отдела за разработка на двигатели и скоростни кутии заради изоставането във въвеждането на обща архитектура за двете марки.
Ален Рапозо остава в ролята на съветник, а наследникът му ще бъде обявен до края на тази седмица, съобщава Automotive News, позовавайки се на няколко добре осведомени източника от компанията. Говорителят на алианса отказа коментар.

Renault-Nissan разкара шефа си по двигателите

Ален Рапозо
 

Стратегията на групата, създадена през 1999, предвижда постепенно двете компании да вървят към общи платформи и задвижване. Това би трябвало да донесе годишни икономии от порядъка на 5.5 милиарда евро до 2018 година.

В момента двете компании споделят приблизително 85% от двигателите. Но интеграцията все още е неефективна и намаляването на разходите не върви по план. "След 17 години все още не успяваме да мислим като една компания. Особено в областта на двигателите", признава пред AN един от колегите на Рапозо. Друг разкрива, че немалко от новите развойни проекти, особено в областта на двигателите, изостават сериозно от графика. При създаването на новите турбобензинови мотори например надзорниците на проекта изобщо не отчели нуждата от филтър за твърди частици, и се наложило да започват почти отначало.

Разгарянето на "Дизелгейт" допълнително задълбочи проблема. Въведените по-реалистични тестове показаха твърде високи нива на азотни съединения при автомобилите на Renault. Рапозо пръв ще плати цената за това, но под засилващ се натиск са още шефът на инженерния отдел Гаспар Абейан и самият Тиери Болоре, дясната ръка на Гон във френската компания.
 

Renault-Nissan разкара шефа си по двигателите

След поглъщането на Mitsubishi алиансът вероятно ще надхвърли границата от 10 милиона продадени автомобила годишно, което ще го нареди в челната тройка в света. Но икономиите, които би трябвало да дойдат от тези големи мащаби, все още не са факт. Добър пример са сегашните Renault Clio и Nissan Micra, които ползват много сходни, но поотделно разработени задвижвания. Същото се отнася и до автоматичните трансмисии: Nissan разработва вариаторни (CVT) чрез дъщерната си компания Jatco, докато Renault купува доста по-скъпи кутии с двоен съединител от Getrag и на няколко пъти отлага плановете да разработи свои собствени.

 

Тагове: nissan renault
0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    fermera ( преди 7 години )
    Предния месец карах Субару на тест-драйв със дизеловия двигател и ЦВТ трансмисия.Добре върви колата,но не и достига мощност след 140 и е малко шумна шумна.Нисан имат ЦВТ за още по голяма мощност като при Максима достига 300 к.с.а при други модели има и комбинация с ел.двигател.При навлизането на системите за упление в трафик няма как да управлява колата с ръчни скорости,а от следващата година ще има на пазара система на Нисан само за 1800 евро.Аз мисля да и се доверя ;)
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    За големите возила не знам но съм карал Микра с ЦВТ и е пълен смях - нито икономия нито динамика дори е малко по-тежка спрямо ръчката. Единствено дето е горе-долу комфортно в градски условия.Като гледам при турбо двигателите поне разхода изравнява (поне на книга)А за това че е проста и евтина защо не я слагат на дачия а правиха роботизиран съединител от нулата
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Бай Дизел карал си ти на баба си шортите си карал.Значи кво викаш RX като го настъпиш и не върви. Абе ти в ред ли си да пишеш такива глупости. Интересно ми е каква нафтова печка бИгачка издухана караш че Лексуса да ти е слаб.А мога да ти кажа че точно хибридите на Тойота те лепят на седалката защото елктромотора веднага от 0 оборота действа с пълна сила.Качи се първо и тогава обяснявай че ставаш смешен с твърденията си.
  • #11
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Психодиспансер ( преди 7 години )
    Има нещо гнило в Рено- Нисан. А този изглежда на шушляк ;)))
  • #10
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Бай Дизел, не се газирай !!!Аз карам само ръчна кутия, там за мен е удоволствието от шофиране.Който си харесва авт., или cvt кутия да си я купи, и лек път.Ни сЪ набирай, нищо лошо не съм ти казал, просто съвет.
  • #9
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Бай Дизел ( преди 7 години )
    Защо да сменям прякора (nick->nickname=прякор), след като точно след години новият ми дизелов автомобил ще ми стои в колекцията и ще бъде уникален? Какъв е проблема? А ти нямаше ли какво умно да напишеш по темата или невероятните СВТ кутии, ами се лепна за прякора ми? Колко коли с СВТ си карал? Като дадеш газ и трябва да си залепен за седалката, защо не се усеща това ускорение?
  • #8
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    @Бай Дизел, сменяй Ника, защото от 2025год., щА забранят навсякъде!Андистенд ми ?????
  • #7
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Бай Дизел ( преди 7 години )
    И аз не харесвам CVT кутиите. Карал съм Lexus LS600H, RX400H и бензинов RX300 от 2000-та година и да ви кажа, само на LS600 не се усещаше това как да го нарека... абе натискаш *** до край, колата ръмжи, а пък не усещаш ускорение, което е равно на натискането на ***. Казват, че Субару са успели да решат този проблем по някакъв начин. Да се учат от тях, след като искат да ползват CVT. Може да е евтина, но за мен най-добрата кутия е на ZF.
  • #6
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Единственното хубаво Рено, е Дачия !!!!
  • #5
    5 rate up comment 7 rate down comment
    не съм Дошо ( преди 7 години )
    Пример.Нисан Примера, с бензинов 1.8л. 5500лв.Рено Лагуна, същата год., с 1.9dci 3000лв.Усещаш ли *** кО ти казвам ????