IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Четири големи града забраняват дизелите

До 2025 година това става факт в Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина

Четири големи града забраняват дизелите

Четири от най-големите градове в света планират да забранят дизеловите автомобили до 2025 година, като идеята е да се подобри качеството на въздуха там. Кметовете на Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина заявиха, че обмислят забраната на дизелови автомобили и бусове, като срещу това ще предложат отстъпки за алтернативни форми на транспорт и ще промотират ходенето и колоезденето. 

Четири големи града забраняват дизелите

Кметовете на четирите града заявиха общата си позиция на срещата на кметовете на големите градове, която се организира на всеки две години и сега се провежда в Мексико Сити. В последните години използването на дизелови машини в градски условия събира все повече критици заради пораженията, които нанасят тези двигатели върху чистотата на въздуха. Според Световната здравна организация (СЗО) около 3 милиона човека умират на година заради замърсения въздух, който дишат. 

А и разкритията покрай глобалния скандал на Volkswagen – „Дизелгейт”, при който стана ясно, че дизеловите мотори на концерна са оборудвани със софтуеър, който заблуждава тестовата апаратура за нивата на вредните емисии, също помогнаха на еколозите. В Щатите беше установено, че реалните нива на вредните емисии, отделяни от дизелите на Volkswagen са до 40 пъти по-високи от тези, които моторите са показали на тестовете. 

Дизеловите двигатели допринасят за замърсяването на въздуха по две линии – чрез отделянето на твърди частици и азотни окиси. Ако твърдите частици достигнат до човешките дробове, те бързо предизвикват сърдечносъдови проблеми и смърт. Предполага се, че в близко бъдеще ще последват все повече забрани на дизеловите двигатели, което ще се отрази и на производствената гама на автомобилните производители. 

По ирония на съдбата, преди години правителствата в много страни усърдно препоръчваха продажбите на дизелови автомобили, тъй като се смяташе, че те отделят по-малко въглероден двуокис. Тук обаче много важна роля изиграха автомобилните производители, които на практика заблудиха обществото за нивата на вредните емисии, отделяни от дизеловите мотори. 

Масовото настъпление на електромобилите и бързото развитие на технологиите за тях, както и на мрежите от зарядни станции може да изпрати много по-бързо от очакваното дизеловите мотори в историята.
 

Още по темата: Свършено ли е вече с дизела?

0 от 500
  • #91
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Извинявам се, само да вметна че има таксита в Германия които са дизели! Виждал съм 200 CDI на 850 000 км. без да е сменяна дюза, турбо, скорости (те са автоматик винаги..такситата). Беше сменян DPF филтъра на 470 000 км.Като цяло колега по надолу е прав! Преди ни пробутваха колко бил добър дизела, сега обърнаха нещата на 180 градуса...живота е едно колело, мислете малко "out of the box"
  • #90
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    "А нещо за ПДФ да кажеш!"За Adobe Acrobat ли говориш? Първо вземи се научи как се казва и пише, пък тогава коментирай. Останалото което си писал са същите тъпотии. Личи си че дизел само на картинка си виждал или си слушал комшийката пред блокаВсички които си ги изредил държат по над 500к км без особени дертове, освен гор филтър естествено.Аз смених боя демпфер на 147к км основно заради ремап и каране в ниските на висока предавка.
  • #89
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Русия ФАЩ ( преди 7 години )
    Евроатлантическите мизерници пак измамеха обикновенният човек. До вчера нафтата беше най-свещенното гориво сега обърнаха палачинката. Ми вие увредените толерасти накарахте хората да карат нафтови печки, защо акциза на нафтата е по-малък от този на бензина???! Най-лесно е да се забранява, некадърници!!
  • #88
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Петър ( преди 7 години )
    Предполагам ви е много хубаво сутрин да дишате газ по светофарите .Не е само дизела проблема , не се заблуждавайте .Сигурен съм че на повечето тук изобщо не им пука за екологията , а си чешат езиците само. Сабирате ли разделно отпадаците , на какво се отоплявате , с какво се храните и то как се произвежда ? Така че , ай не се правете драги ми *** - еколози.
  • #87
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Още един неук папагал
  • #86
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    togava da si karat benzinovite si koli s gazovi uredbi! tova stava zaradi wolgsvagena bahti,da izcistim sveta ot tazi marka ne vseki dizelov dvigatel e los nali
  • #85
    7 rate up comment 10 rate down comment
    GG ( преди 7 години )
    Невероятно е как такива индивиди съществуват.ДПФ е опция, един и съши мотор е със и без умнико.Според откъде е колата и стандарта.За тъпан като теб да поясним,копче няма има софт ,има ремап.Капиш абориген.Оня с водорода..къде е бре този велик автомобил.Къде се движи.Щом питаш за ГТП как се минава ти хабер си нямаш от автомобил.Как минава всеки дизел в изрядно състояние бре комикс.Таква жалка аудитория просто е чудно какви *** се движат между нас.
  • #84
    8 rate up comment 8 rate down comment
    до: нафтовата печка ( преди 7 години )
    Милионник се казва автомобил, който е изкарал над 1 млн. км. без ремонти. Това, за да го знаеш трябва да си излязъл от село и селото да е излязло от теб, но като те гледам какви глупости пишеш май няма да се случи никога това при теб. Карайте си на село с крадена нафта от кооперацията и не давайте много акъл, защото просто го нямате! И как изключваш ДПФ-а бе село? Копче на таблото ли имаш? А случайно да знаеш,че е незаконно и такива като теб тровят всички.Как минаваш ГТП?Както си взел книжка ли
  • #83
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Японеца продава коли на водород и хибриди,тоя пише за некви ретро каляски дето тракат и вибрират като редосеялки, а пушат като стар Икарус.Ти в кой век живееш бе,достъп до коли имаш ли, или поне до автомобилна литература. Като че ли си излязъл от пещерата вчера още с Голф 2-ката тракторите 1.6 дизел.Маховика издържа различно,зависи от карането на дизеловия трактор,дюзите пиезо дюзите една е хиляди левове,ГНП скъпо,а турбото няколко хиляди.Сменяй,като си нямаш работа.
  • #82
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Имало мерцедедеси дето изкарвали 8000000км.,ами всеки 2-ри Хюндай Елантра е на по 800 000км. без ремонт на мотора,а Тико изкарваха по 1 млн. км. трицилиндрови.Какви ги пишеш от клуба на пенсионера ли пишеш и в кой свят живееш,коли виждал ли си отделно от това което си слушал от баща си от 78-*** години лафове.