Автомобилните концепти са смели и вдъхновяващи бунтари. Обикновено те не се съобразяват с правила, изисквания и законови рамки, което ги прави особено вълнуващи. Ето защо е жалко, когато същите потъват в забрава, засенчени от динамиката на серийното автомобилостроене. Запознайте се с Heuliez Intruder, който представлява концептуален SUV кабриолет, представен през 1996 г. на автомобилното изложение в Париж.
Кое му е толкова интересното?
Базиран е на Mercedes-Benz G320, но върху добре познатото ни шаси французите са изградили смело и доста заоблено купе. Дали така са си представяли наследника на G-Class – класическото „кубче“, което Mercedes продава без сериозни промени в конструкцията цели няколко десетилетия?
Идеята за SUV кабриолет не е особено нова, но по ред причини така и не се доказва на пазара. Ако ги класираме по странност, джиповете със сгъваем покрив със сигурност биха били оглавени от Intruder. Слава богу, проектът не е качен на конвейера и G-Class остава това, което е.
Легендартният офроудър на Mercedes излиза на пазара през 1979 г. и до днес е едно от най-ръбатите неща на четири колела. Преди двайсет години обаче, френският независим производител Heuliez решава да усъвършенства германската рецепта и да снабди G-Class с по-заоблено и елегантно купе. Французите не само, че го правят, но и използват напредничави за годините технологии. Така например, предният капак и броните са изработени от въглеродни нишки, а сгъваемият покрив е твърд и се състои от две части, които освен че се сгъват, могат да бъдат и изцяло демонтирани.
И така се ражда Intruder – особен кросоувър кабрио със спорна стилистика, носеща чертите на други модели на Mercedes от тази епоха, сред които SLK и неговите фарове. Французите премахват оригиналните джанти на G-Class и ги подменят със 17-инчови колела Works, окомплектовани със специално разработени за целта гуми Michelin с размер 285/60.
Пътният просвет на Intruder е 300 мм, което му позволява да преминава през сериозни офроуд препятствия.
И понеже е базиран на G320, Intruder се задвижва от същия 3.2-литров 6-цилиндров редови двигател на Mercedes, разполагащ с 210 к.с. и 300 Нм максимален въртящ момент. Задвижващи са и двете оси, като 4х4 системата разполага с 3 заключващи се диференциала. Трансмисията е 4-степенна автоматична.
След като представят машината, от Heuliez казват, че „Intruder отваря вратата пред изцяло нов клас от луксозни 4х4 автомобили, който все още не е изследван.“ Нещо повече, по същото време французите признават, че това е кола, която е базирана повече на емоция, отколкото на логика. Едва ли има някой, който не би се съгласил.