IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi напуска "24 часа на Льо Ман" след 18 години и 13 победи

Германската компания пренасочва усилията си към Formula E и електрическите технологии

Audi напуска

Компанията Audi обяви, че в края на този сезон ще се оттегли от Световния шампионат по издръжливост (WEC), част от който е митичното състезание „24 часа на Льо Ман“. По този начин германците поставят края на една епоха, в която пренаписаха няколко правила и се превърнаха във втория най-успешен отбор в историята на Льо Ман, след Porsche.

Audi напуска

В официално изявление, публикувано в сряда, от Audi съобщават, че ще концентрират усилията си в шампионата за електрически болиди Formula E, където компанията си партнира с отбора на Abt Shaeffler, както и че ще продължи инвестицията си в Германския шампионат за туристически автомобили – DTM.
 
Все още предстои да бъде взето решение относно кампанията на Audi в Световния рали-крос шампионат. Не е изключено германците да напуснат и тези състезателни серии, като продължат да подкрепят частния отбор на EKS, който се ръководи от дългогодишния състезател в DTM – Матиас Екстрьом.
 
Шефът на Борда на директорите на Audi – Рупърт Щадлер, коментира: „На път сме да се включим в надпреварата за развитието на електрическите задвижвания. Серийните ни автомобили стават все по-развити в това отношение, а състезателните ни машини трябва да са крачка пред тях, за да оправдаят мотото ни „Напредък чрез технологии.“
 
Слуховете за оттеглянето се оказваха истина
 
Първите данни, че Audi обмисля да се оттегли от WEC след 18-годишно участие в престижния шампионат, се появиха в публичното пространство по време на тазгодишното издание на „6 часа на Фуджи“. Мнозина допуснаха това за възможно, оправдавайки решението на германците с гигантската инвестиция и намаляващата релевантност на дизеловата технология в серийното автомобилостроене.
 
Така или иначе, се очакваше, че компанията от Инголщат ще изчака влизането в сила на новите правила и ще напусне шампионата в края на сезон 2017. Правилникът щеше да направи дизеловият прототип R18 e-tron quattro неконкурентоспособен спрямо бензиновите прототипи в кралския клас LMP1.

Audi напуска
 
“След 18 години в класа на прототипите, които бяха изключително успешни за Audi, е очевидно, че е много трудно да си тръгнем - коментира шефът на моторспорт отдела на германците – д-р Волфганг Улрих, под чието ръководство Audi спечели 13 титли в „24 часа на Льо Ман“. - Audi Sport Team Joest оформи WEC през този период, както не го е правил друг тим в историята. Искам да изразя благодарността си на всички хора в нашия екип, на Райнхолд Йост и неговия екип, на пилотите, партньорите и спонсорите за това изключително успешно сътрудничество.“
 
С оттеглянето на Audi, Porsche и Toyota ще останат единствените заводски отбори в LMP1 през сезон 2017, като за момента няма информация за бъдещ нов участник.
 
Краят на една ера
 
Audi стартира участието си в шампионата за издръжливост с прототипите R8R и R8C през 1999 г.. Година по-късно германците спечелиха първата си победа с R8, след която последваха две нови - през 2001 и 2002.
 
Победната серия бе прекъсната за кратко от Bentley, които доминираха през 2003 г. 
 
През 2006 г. Audi се превръща в първия производител, който побеждава в Льо Ман с дизелов прототип – R10 TDI.

Audi напуска
 
След три нови победи, Peugeot разваля комфорта на германците, побеждавайки със своя дизелов прототип през 2009 г., след което Audi се връща на върха с пет поредни победи от 2010-а до 2014-а с машините R15 Plus и R18 Hybrid.
 
Оттогава Audi бе преследвана от победна суша в Льо Ман, което съвпадна учудващо с дебюта на братския заводски отбор на Porsche, който спечели последните две издания на митичното френско състезание. Освен това, Audi изпусна и последните две титли в WEC.
 
В момента, екипаж #8 с пилоти Лукас ди Граси, Оливър Джарвис и Лоик Дювал се намира на трето място във временното класиране през този сезон, изоставайки с 28 точки от екипаж #2 на Porsche. До края на тазгодишния шампионат остават две състезания – в Шанхай и в Бахрейн.

 

Тагове: audi
0 от 500
  • #25
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    "А кое е достойно за уважение бе каска захлюпена?"Това всеки сам си решава. Аз просто казвам че промотирането на канцерогенна технология чрез харченето на стотици милиони за състезателни програми е абсолютно малоумие, на което са способни само абсолютни *** като мениджърите на ВАГ.
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    Хех, какво се напъвате? Дизелите не са и 1% от пазара в Япония - колкото и ретро-автомобилите които не покриват никакви стандарти, просто защото са твърде малко. За тези които са ходили в Япония - няма как да не им е направила впечтление чистотата и липсата на каквато и да е прах по улиците. Ако от Токио отидеш в Мюнхен, последния ще ти е стори мръсен като София.
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    А кое е достойно за уважение бе каска захлюпена?Трагикомичното отпадане на Тойота на тазгодишния Ле Ман ли?С думите на Казуки Накажима- No power,no pewer.Това ли е великия успех на японците?За 5 години участие едно състезание не можаха да спечелят.Ако имаха половината от успехите на Ауди или Порше наистина щяха да са достойни за уважение съперници.А то максимум второ място с много късмет.Това ли са ти великите японци?Ауди ги гази 15 години сега Порше ще ги гази още 15 и пак ще са вечно втори.
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    @ ( преди 7 години )
    Imenno v Tokyo i Nagoya , koito sa s naj - shiroki patishtase dvizat LC i drugi . Predi 10ina godini posetih EXPO Aichii sam vidyal transporta v Japan . Struva mi se , che si v nelovka situacija i bjagash ot temata za prodazbite na nov diesel v Japan . No vse pak mozesh da proverish v neta carlineup na posochenite marki , uspeh !
  • #21
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    "Не виждам нищо дотойно за уважение. "Това си е лично твой проблем!!! Но всъщност като ви чета слепите постове , е нормалноТакова мачкане с дизел и бензин няма начин да зависи от регулациите. Скоро ще бъде същото и във Formula E, нищо че не правят или продават ел автомобили, според "големите специалисти" в този форум
  • #20
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    @, говорим за автомобили, не за СУВ и пикапи. Никой не кара Ленд Крузър по улиците в Токио. Колкото до славата на Алди - при купени регулации в полза дизела, стойнотта им е никаква. "Доминацията" на Алди на Льо Ман е просто една скъпоплатена рекламна партенка на канцерогенната им дизелова технология. Не виждам нищо дотойно за уважение.
  • #19
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Total Domination of Ingolstadt!!!
  • #18
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Жалко,но беше въпрос на време Ауди да излезе от шампионата.Няма как два отбора от един концерн да се конглокират в едно състезание,чиста загуба на време и пари си е.Дано Порше продължат доминацията,която Ауди упражняваха 15 години на Ле Ман.Всъщност не се и съмнявам,че ще го направят.
  • #17
    6 rate up comment 4 rate down comment
    @ ( преди 7 години )
    Shwaben zi kasken v Japan Toyota prodava diesel - LandCruiser Prado TZ-G , TX , model 2016 , Hiace model 2016 , Mazda CX 5 , CX 3 , Atenza ZA , Demio model 2016 , Axela ...Tozi pat se poizlozi maj , a ? A za Audi pochesti za slavatai titlite na Le Mans !
  • #16
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Сега Трошота ще имат историческия шанс да са поне втори.....хахахахахахахаха