Nissan има амбициите да се превърне в „глобална сила” на пазара на пикапи, след като ръководената от Карлос Гон компания придоби контролния пакет акции в Mitsubishi. Първата стъпка в тази посока, след като Nissan плати 2,28 милиарда долара за 34% от Mitsubishi, ще е пикапите на марката да дебютират на пазара в САЩ, където тези возила се радват на особена почит и търсене от страна на клиентите.
„Nissan иска да се възползва от силата на Mitsubishi на пазара на пикапи и двете компании да станат съвместно глобална сила на този пазар”, цитира Automotive News Гон.
В момента двете марки предлагат Nissan Navara и Mitsubishi L200, които са с товароносимост 1 тон, почти в цял свят, но тези модели не се продават в Щатите. За Стария континент те са повече от приемливи размери, но според американските стандарти попадат в средния клас пикапи, тъй като има и по-големи от тях.
Все пак, Гон не посочи изрично пазара в Америка като цел №1 на новия съюз, но поясни, че това взаимодействие трябва да проработи в цял свят, включително и в Северна Америка.
Според непотвърдена информация след сделката, плановете на Гон са разходите на Mitsubishi да бъдат намалени, а икономическият ефект от търсената синергия в работата на двете компании да достигне 240 милиона долара догодина, като през 2018 тази сума трябва да е още по-впечатляваща – 580 милиона долара годишно.