IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайската кола, която иска да измести Volkswagen

Новата марка Lynk ползва платформа и технологии на Volvo, и ще се цели най-вече в германския пазар

Китайската кола, която иска да измести Volkswagen

Германия ще е главната цел на новата китайска марка Lynk в Европа, стана ясно при първото й официално представяне в Берлин.


Китайската кола, която иска да измести Volkswagen


Lynk
е дъщерна компания на гиганта Geely, който притежава и Volvo, и ще ползва част от платформите на шведите. Планът на Geely е новата кола да стои над собственото й масово производство, но под премиум сегмента, където ще се фокусира Volvo.


Компактният кросоувър 01 бе показан официално в Берлин миналата седмица. Локацията е избрана, защото "искаме да покажем на нашите германски конкуренти, че продуктът ни има технологиите и качеството на създадена в Германия машина", обясни старши-вицепрезидентът на новата компания Ален Висер. Като свои конкуренти китайците разглеждат компании като Volkswagen и Opel.

Китайската кола, която иска да измести Volkswagen

 

Моделът 01, който вероятно ще получи друго име, ще започне да се предлага в Европа от 2018 година. Идеята на Lynk е да заложи най-вече на продажбите в интернет, но също и да създаде собствена дилърска мрежа, ползвайки и ресурса на Volvo в тази област. Над 10 на сто от потребителите в Европа и Северна Америка предпочитат да купят следващата си кола по интернет, показва проучване, цитирано от Ален Висер.

 
Китайската кола, която иска да измести Volkswagen


Lynk 01
ще бъде изграден върху новата CMA платформа, която Geely и Volvo създадоха с общи усилия и която ще дебютира за пръв път догодина в бъдещото Volvo XC40. След него ще последват поне още четири други модела, включително компактен седан, съобщава AN-Europe.


Китайската кола, която иска да измести Volkswagen 


За задвижването са предвидени два бензинови двигателя - 1.5-литров с три цилиндъра и 2-литров, които ще се произвеждат в Китай по лиценз на Volvo. Работи се и по електрическо задвижване за европейския пазар. Висер посочва като цел пред компанията да постигне годишни продажби от половин милион автомобила до 2022 година.

Снимки: Lynk

 

Тагове: volvo geely lynk
0 от 500
  • #2
    19 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    На Фолк с Ваген дните са преброени. В Китай, като спрат да ги купуват и започнат дакупуват собствени коли и ще умрат прави. То това им е основния пазар на ВАГените. Китайците ги търпят все още, защото нямат достатъчно собствено производство. Това разбира се скоро ще се промени. На ВАГ ще им остане бедния пазар в Европа, където най-продавани коли са Поло и Клио.
  • #1
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ситроен Кайен, мейд ин Чайна.