Министърът на транспорта на Германия Александър Добриндт подписа писмо, в което иска от Tesla Motors да се откаже от използването на термина „Автопилот” в своя реклама. В официалното съобщение на Федералната агенция по автомобилен транспорт се казва, че по този начин клиентите на компанията-производител на електромобили се вкарват в заблуждение, съобщава агенция ”Ройтерс”.
От ведомството са категорични, че подобна формулировка създава усещане у шофьора, че той не трябва постоянно да следи за обстановката на пътя и съответно намалява неговата бдителност. Според властите в Германия, в случая става дума не за автопилот, а за електронен асистент на водача.
В Tesla Motors обаче не са съгласни с подобно тълкуване. Представител на компанията заяви, че терминът „Автопилот” от години се използва в аерокосмическия отрасъл, въпреки че и там става дума за системи, които си взаимодействат с живи хора.
„При правилно използане автопилотът намалява натоварването от шофьора и допълнително защитава него и пасажерите в сравнение с напълно ръчното управление на автомолила. Същото се случва и при самолетите”, обясниха от прес-службата на Tesla.
До момента в цял свят бяха регистрирани редица случаи, при които модели на американския производител на електромобили катастрофираха по време на движение на автопилот. В три от тези инциденти загинаха хора, което увеличи натиска от страна на властите върху компанията на Илон Мъск.
Снимки: Tesla