Технологичният гигант Apple окончателно се е отказал да разработва свой собствен автомобил. Слуховете отпреди месец се потвърдиха от масовите съкращения и напускания на инженери от проекта "Титан" - подразделението на компанията, което по план трябваше да създаде първата си кола до 2020 година. Близо половината от хилядата ангажирани по проекта вече са съкратени, напуснали по своя воля или пренасочени към други отдели, твърди The New York Times.
Най-различни графични дизайнери се опитаха да си представят как ще изглежда автомобилът на Apple. Самата компания така и не стигна дори до прототип
Вместо да се стреми към собствен автомобил, Apple сега измества фокуса към създаването на система за автономно управление, която да може после да продава на традиционните автопроизводители. В потвърждение на това Стив Задески, който бе привлечен от Ford да ръководи проекта "Титан", сега е пренасочен другаде. Начело на драстично намаления екип вече е Боб Мансфийлд, един от създателите на оригиналния iPad.
Само допреди година решимостта на Apple да се намеси в автомобилния бизнес изглеждаше непреклонна. Тогава главният изпълнителен директор Тим Кук заяви, че е настъпил моментът за "радикална промяна" в индустрията, а колегата му Джеф Уилямс добави: "Колата е върховното мобилно устройство, не е ли така?".
Според анализатори главната причина Apple да върне газта са твърде ниските норми на печалба в автомобилния сектор. Производителите на мобилни устройства обикновено се радват на маржове между 20 и 60 на сто (над половината от цената на вашия iPhone например е чиста печалба за Apple). В автомобилния бранш най-добре печелещите компании като Toyota едва достигат 11%, Daimler и BMW остават малко под 10%, голямата маса оперира при около 5%, а Volkswagen например има норма на печалба от едва 2%.
Най-вероятно по същия път ще тръгне и Google, която също от години работи по създаването на свой автомобил. Интернет-гигантът вече загатна за смяна на посоката, като сключи договор за партньорство с групата Fiat-Chrysler.