IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Запознайте се с шантавия баща на BMW X5

Всичко започва от налудничавия концепт BMW Z18, с който баварците шокират всички през 90-те

Запознайте се с шантавия баща на BMW X5
На последното автомобилно изложение във Франкфурт, което се проведе през есента на миналата година, Honda привлече погледите на посетителите със своя атрактивен концепт Project 2&4, който комбинира качествата на автомобил и мотоцикет в едно. През 1995 г. BMW има подобна идея, когато представя своя прототип Z18.
Запознайте се с шантавия баща на BMW X5
Историята на този концепт започва през 90-те, когато BMW решава да експериментира с проекти в нетипични за баварската марка сегменти. По това време компанията е отворена за всякакви шантави дизайнерски решения, което води до представянето на много прототипи. По същото време, мотоциклетният отдел на BMW процъфтява, регистрирайки рязък скок в продажбите на офроуд мотоциклети. Междувременно, независимият развоен център BMW Technik, който по това време е в тесни връзки с BMW и се занимава с производството на някои модели, решава че е време за създаването на радикален прототип, който да съчетава в себе си качествата на мотоциклет и автомобил.
Запознайте се с шантавия баща на BMW X5
Още на пръв поглед BMW Z18 ни напомня на серийния роудстър Z3, който се появява в същата година. Капакът е традиционно дълъг, фаровете са четири, интериорът е двуместен, но не това е най-интересното. Арките на калниците са огромни, което е позволило на инженерите да постигнат голям ход на окачването, а за да се гарантира, че лъскавото купе ще остане чисто, дизайнерите са предвидили малки калници, вдъхновени от мотоциклетите, които се движат заедно с гумата.
Запознайте се с шантавия баща на BMW X5
Интериорът е по-скоро спартански и в него няма нечувани за времето технологии. Трите уреда са разположени в средата на таблото, скоростният лост е къс, а най-интересната част определено са седалките. Те са спортни и предлагат добра странична опора, но освен това имат вградени дръжки, които да осигурят допълнителна доза стабилност при шофиране офроуд. Поне за пътника, защото се предполага, че шофьорът ще държи волана.
 
Интересното е, че от BMW Technik са предвидили възможност салонът лесно да бъде превърнат от двуместен в четириместен. Ако пък нямате нужда от четири седалки, задницата лесно може да бъде превърната в товарно отделение.
Запознайте се с шантавия баща на BMW X5
BMW Z18 е снабден с V8 двигател с 355 к.с., които задвижват и четирите колела посредством 5-скоростна механична трансмисия. Макар че прототипът е в движение, както е видно от някои от снимките, от BMW така и не публикуват неговите динамични характеристики. Имайки предвид обаче, че колата е конструирана от олекотени материали, а концепцията й е изключително опростена, предполагаме, че 355 к.с. са напълно достатъчни за вълнуващи преживявания на всякакъв терен.
Запознайте се с шантавия баща на BMW X5
Германците никога не са имали намерение да пускат Z18 в серийно производство, което е и част от причината концептът да бъде представен пред публика цели 5 години след създаването си. Въпреки това, ръководството на компанията запазва идеята за създаването на модел, който е ориентиран повече към свободното време на своя собственик. И така се появява BMW X5, който излиза доста време след завършването на Z18, но все пак играе ролята на негов духовен наследник.
 
Вълнуващо е да знаем, че моделът, който донесе толкова приходи на BMW в последните повече от 15 години, се корени под една или друга форма в нещо, приличащо на покрит картинг с пластмасови мотоциклетни калници и липсващ покрив. Но е факт.
 
Снимки: BMW
0 от 500