Компанията Scuderia Cameron Glickenhaus подготви пътническа модификация на суперколата си SCG 003S, която ще трябва да подобри рекорда за обиколка на Северната дъга на пистата „Нюрбугринг”. В момента той е 6 минути и 48 секунди, като принадлежи на спортната кола Radical SR8 LM. Рекордът за сериен автомобил пък е на суперхибрида Porsche 918 Spyder – 6 минути и 57 секунди.
Суперколата SCG е съвместна разработка на компанията на американския предприемач Джеймс Гликенхаус и фирмата Maniffatura Automobili Torino, която се ръководи от Паоло Гарело - бившия шеф на Pininfarina. Прототипът на автомобила е напълно завършен и в момента се тества на пътя.
Засега поoробностите за машината не са много, но се знае, че тя ще тежи не повече от 1300 кг. Серийната версия на SCG 003 е оборудвана с 4,4-литров туин-турбо V8 двигател, който е разработка на един от германските производители, но е модернизиран и пренастроен от компанията Autotechnica Motori.
Агрегатът е получил нови турбокомпресори, както и нов електронен блок за управление. Мощността му ще превиши 750 к.с. и 800 Нм въртящ момент. Двигателят ще работи в комбинация със 7-степенна роботизирана скоростна кутия с 2 съединителя. Очаква се ускорението от 0 до 100 км/ч да отнема под 3 секунди, а максималната скорост да превиши 350 км/ч.
Според Гликенхаус колата му ще може да постигне време под 6 минути и 30 секунди, при това тя ще бъде оборудвана със стандартни гуми. Очаква се опитът за рекорд да бъде направен през пролетта на 2017 г.
Снимка: Scuderia Cameron Glickenhaus