Снимка: VW
Дизелгейт е все още в разгара си, като вероятно най-интересното предстои, тъй като съвсем наскоро бе обявено, че VW Group всъщност произвежда едни от най-чистите дизелови двигатели в света. Скандалът с манипулираните двигатели обаче даде сериозен тласък на компанията в посока екологични технологии. Тя не само задейства стратегията за електрификация на моделите си, но предприе и мерки за намаляване на емисиите при производството и транспортирането на готовите автомобили.
По отношение на транспортирането, германският концерн обяви, че ще използва два нови кораба, с които ще доставя в Северна Америка произведените в заводите си в Европа автомобили. Плавателните съдове са оборудвани с двигател на компанията MAN, също част от концерна, които работят с втечнен природен газ LNG.
Двигателят на всеки един от корабите развива 17 000 к.с., а горивото се съхранява в резервоари с капацитет от над 3 млн. литра. Корабите са широки 35 метра и дълги близо 200 метра, като всеки може да транспортира до 4500 автомобила.
Според информацията използването на втечнен природен газ ще намали емисиите на С02 с 25%, тези на азотни окиси NOx с 30%, а праховите частици с до 60%. Серните оксиди пък ще бъдат сведени до абсолютния минимум.
Корабите ще тръгнат през 2019 година, като първоначално ще транспортират автомобили от Европа към САЩ, Канада и Мексико. След това германската компания ще заложи на подобни системи и в корабите, които обслужват други маршрути, както и в тези, които транспортират части.