Второто поколение на хечбека Porsche Panamera ще получи нова топ-версия, която ще бъде с хибридно задвижване. Това разкри пред журналисти шефът на компанията Оливер Блюм пред журналисти по време на автосалона в Париж. Там германците за първи път показаха сегашния хибриден вариант на модела - Panamera E-Hybrid.
Автомобилът е задвижван от агрегат, в който влизат 2,9-литров бензинов би-турбо V6 мотор с 330 к.с. и електромотор със 136 к.с. Мощността на модификацията е 462 к.с., като тя отстъпва на топ-версията - Panamera Turbo. Тя на свой ред разчита на 4,0-литров V8 с 550 к.с. По думите на Блюм обаче новият флагман на модела ще разполага със 700 к.с. и 1085 Нм въртящ момент, като ще използва някои технологии от спряната от производство суперкола Porsche 918 Spyder.
Очаква се най-мощна версия на хечбека да получи името Porsche Panamera S E-Hybrid. Новото в нея ще бъде именно 4,0-литровият V8 бензинов мотор, който ще заеме мястото на 2,9-литровия V6. Това ще бъде и най-бързата версия на модела. Какво точно означава това, засега не се разкрива. За сравнение Panamera E-Hybrid ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,6 секунди, а Panamera Turbo - за 3,8 секунди.
И двата хибридни агрегата ще бъдат използвани при следващото поколение на кросовъра Cayenne, разкри шефът на Porsche. Той обаче уточни, че в компанията не предвиждат пускането на електрически версии на спортните модели 911 и 718 Cayman/Boxster. В Porsche също така не смятат да се отказват и от дизеловите си мотори, тъй като те продължават да се радват на огромна популярност сред европейците.
Снимка: Cartimes