Volkswagen спира разработката на нов бензинов турбо-мотор с обем 2,0 литра, който може да задмине по мощност двигателя на Mercedes-AMG, развиващ мощност от 360 к.с. Това обяви официален представител на германския автомобилен производител, цитиран от Autoblog.
Във Волфсбург планираха да създадат 2,0-литров агрегат от серията ЕА888, който да развива мощност от над 400 к.с. Такъв двигател вече беше направен в една бройка, като тя бе поставена на концепта Audi TT quattro Sport (на снимката). Предвиждаше се с мотора да бъдат оборудвани и други модели на концерна, в това число и хечбекът VW Golf R.
В крайна сметка обаче на проекта е сложен край. Според шефа на подразделението Audi quattro GmbH – Щефан Райл, направата на подобен мотор е напълно излишна, тъй като като характеристики той ще повтаря 2,5-литровия агрегат с 5 цилиндъра, поставян на спортното купе TT RS. Последният и без това е много скъп, така че няма смисъл да се инвестира в още един подобен мотор, чиято стойност също ще бъде много висока.
Любопитното е, че именно за направата на подобен агрегат VW Group привлече бившия главен отговорник за двигателите в подразделението Mercedrs-AMG – Фридрих Айхлер. Именно той бе в основата на създаването на 2,0-литровия мотор, който сега се поставя на моделите A 45, CLA 45 и GLA 45.
Снимка: Audi