Ferrari представи нова модификация на суперколата си GTC4 Lusso, която се явява приемник на модела FF. Тя е получила добавка T към името си и е първият четириместен модел на италианската марка, който е оборудван с турбо-мотор.
Версията Ferrari GTC4 Lusso T разчита на 3,9-литров V8 с турбо, който се предлага като алтернатива на 6,3-литровия атмосферен V12 двигател с 680 к.с. при стандартния модел. Новият агрегат развива 610 к.с. и 760 Нм въртящ момент, достъпен в диапазона между 3000 и 5250 об/мин. Моторът работи в комбинация със 7-степенна роботизирана скоростна кутия с 2 съединителя.
За разлика от модификацията с атмосферен мотор, която се предлага със система за задвижване на четирите колела, новият вариант е само със задно предаване. Теглото на автомобила е 1740 кг., което е с 50 кг. по-малко от стандартната суперкола. То е разпределено между двата моста в съотношение 46:54 в полза на задния (при атмосферната версия е 47:53).
По неофициални данни суперколата ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди, като ще развива максимална скорост от 320 км/ч. За сравнение Ferrari GTC4 Lusso с V12 двигател ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди и достига 335 км/ч.
Новият вариант е получил модернизирана система за контрол на поднасянето Side Slip Control 3 (SSC3). При нея електронната система сравнява всички получени данни и помага на водача да компенсира поднасянето с помощта на тракшън-контрола и активния заден диференциал.
Снимка: Ferrari