IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Микро-турбина увеличава пробега на електромобилите

Изобретението на британска компания излиза на пазара до края на годината

Микро-турбина увеличава пробега на електромобилите

Британската компания Delta Motorsport разработи нов микро-турбогенератор, който играе ролята на „свръхикономичен увеличител" на пробега на автомобилите, задвижвани с електричество. Той се използва само за зареждане на батериите по време на движение, съобщава изданието Autocar.
Микро-турбина увеличава пробега на електромобилите
Системата се казва MiTRE (micro turbine range extender) и представлява алтернатива на генераторите на ток, които използват някои електромобили. Тя се предлага в два варианта на мощност – с 23 и 47 к.с. Създателите на устройството твърдят, че то е с 40% по-компактно и с 50% по-леко от досегашните двигатели с бутала със същата мощност. Освен това топлинният коефициент на полезно действие е идентичен с най-добрите съвременни мотори.
Микро-турбина увеличава пробега на електромобилите
Първият прототип на микротурбината е поставен на експерименталния електромобил Е4 Coupe, който е производство на фирмата Delta Motorsport. Интерес към изобретението имат още компаниите Morgan и Ariel, като се предвижда първата серия да се появи на пазара до края на годината.
Микро-турбина увеличава пробега на електромобилите
Сериозна помощ за реализиране на проекта MiTRE играе и правителството на Великобритания. До момента то е отпуснало над 3,1 млн. паунда (4,1 млн. евро) на създателите на микро-турбината, като тази помощ вероятно ще бъде увеличена.

Снимки: Delta Motorsport

0 от 500
  • #6
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Че си смешни - *** си, но японски се съмнявам. по-скоро си *** ВАГенски. Подробности! Важното е, че си ***. И какво викаш за технологиите? То туй нещо от статията знаеш ли от колко години го има? Ама от де да знаеш с този оФчи мозък! Въпросът е дали са успели да елиминират недостатъците и да създадат нещо наистина високо технологично, евтино, здраво и икономично с което да се даде достатъчна автономия на електромобилите. За сега е само проект и нищо повече. Като навлезе ще го видим.
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ок, по-компактен е, лек и с топлинен коефициент, като на бутален двигател. А каква му е цената не разбрах и най-важното какъв разход на гориво има? Също така да се напише за недостатъците му и как са преодолени? Иначе браво за проектаи дано се осъществи да го видим в реални условия как ще е и какви реални данни ще има.
  • #4
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Добре звучи. Дано пробият с този турбинен двигател! Имам обаче странното усещане, че вдигат само прахоляк и няма да влезе в масово производство. Нищо не се споменава и за цената. Ако парите са му много си мисля, че само в скъпи и екзотични коли ще го видим.
  • #3
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Зависи от гледната точка ванкела е много по-трудно да получи терминална повреда отколкото другите типове двигатели. Но пък лесно губи смазване и уплътняване на камерата
  • #2
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    ванкела е ненадежден, затова не го ползват. За реиндж екстендер трябва нещо което да не се обслужва и да работи дълго без повреди.
  • #1
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Това с микро турбината хич не е нова идея. Учудвам се че не съм виждал опити с някой малък ванкел да увеличават рейнджа